F1 Bahrain: Prima cursa a sezonului, prima victorie Alonso la Ferrari!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa un sezon 2009 dezamagitor, Ferrari si McLaren au revenit in forta in acest an si se anunta printre pretendentele la titlul mondial.
Plecat de pe locul 3 al grilei de start, Fernando Alonso a debutat la Scuderia Ferrari in stil de mare campion si a adus prima victorie a Calutului Cabrat dupa ce l-a depasit la start pe coechipierul sau Felipe Massa si a profitat de problemele la motor ale lui Sebastian Vettel pentru a trece primul linia de sosire.
Massa si Hamilton au completat primul podium al sezonului, ultimul obtinand aceasta performanta si dupa ce a trecut de Nico Rosberg in urma schimbului de pneuri din prima parte a cursei. Marea dezamagire a cursei a fost Vettel, care desi a dominat primele doua treimi ale cursei s-a clasat doar pe locul 4 din cauza unor probleme la sistemul de evacuare al motorului Renault. Germanul a reusit in extremis sa se mentina in fata lui Nico Rosberg si a tras monopostul pe dreapta imediat dupa linia de sosire.
Revenit in Formula 1 dupa o absenta de trei sezoane, Michael Schumacher nu a iesit in evidenta pe circuit si a terminat pe locul 6, fiind urmat de Jenson Button si Mark Webber. Vitantonio Liuzzi a adus doua puncte pentru Force India prin locul 9, in timp ce ultimul punct pus in joc a fost adjudecat de Rubens Barrichello (Williams).
FILMUL CURSEI
START PERFECT PENTRU VETTEL. ALONSO SE IMPUNE IN FATA LUI MASSA
Plecat pentru a sasea oara in cariera din pole position, Vettel a avut parte de un start foarte bun si s-a instalat confortabil pe prima pozitie a clasamentului. Imediat in spatele sau, Alonso l-a atacat direct pe Massa chiar la start si a reusit sa il depaseasca pe coechipierul sau de la Ferrari in al doilea viraj al circuitului, pozitionandu-se in imediata apropiere a liderului.
Rosberg si Hamilton au fost protagonistii unei alte rocade de locuri, germanul izbutind sa il devanseze pe fostul campion mondial. Lucrurile s-au precipitat in spatele plutonului, acolo unde Mark Webber le-a dat mari emotii mecanicilor Red Bull dupa ce monopostul sau a scos un nor de fum, motiv pentru care a pierdut pozitia a sasea in fata septuplului campion mondial Michael Schumacher.
Australianul a ramas pe locul 7 in fata lui Button, in timp ce Kubica si Sutil au pierdut controlul volanului si au coborat pana pe ultimele pozitii in clasament.
Greseala comisa de Sutil a fost cu atat mai dezamagitoare cu cat pilotul echipei Force India era singurul din top 10 care plecase cu pneuri medium si ar fi putut urca in clasament pe masura ce pilotii din fata, echipati cu pneuri super-soft, ar fi intrat la boxe pentru schimbul de cauciucuri.DEBUT CU PROBLEME PENTRU HISPANIA RACING SI VIRGIN
Aventura lui Karun Chandhok in lumea Formulei 1 a inceput cu stangul, dupa ce indianul a si-a avariat aripa fata a monopostului Hispania Racing si a fost nevoit sa abandoneze in turul 2. Un singur tur mai tarziu, Lucas di Grassi a abandonat la randul sau, cel mai probabil in urma unor defectiuni tehnice la monopostul Virgin Racing. Intre cele doua abandonuri, Hulkenberg a pierdut cateva pozitii in urma unei intrari neprogramate la boxe, survenita in urma unei iesiri in decor.
Turul 14 a consemnat un nou abandon, de data aceasta pentru Kamui Kobayashi, pilotul echipei BMW-Sauber inregistrand probleme tehnice, urmat de rusul Vitaly Petrov in urma unor defectiuni la suspensia dreapta-fata, chiar daca pilotul se afla la boxe pentru schimbul de pneuri.
PRIMELE PITSTOP-URI FARA REALIMENTARE: HAMILTON CASTIGA O POZITIE
In momentul in care Vettel s-a distantat la peste 5 secunde in fata lui Alonso, pilotii din fruntea plutonului au efectuat in corpore primul schimb de pneuri. Hamilton si Schumacher au fost primii la standuri in turul 16, urmati de Alonso, Webber si Button (turul 17), Vettel (18) si Massa (19). Lozul castigator a fost tras de Hamilton, care l-a depasit cu aceasta ocazie pe Rosberg, in timp ce Vettel, Alonso si Massa si-au pastrat pozitiile din top 3.
Schumacher a iesit pe circuit pe locul 8, insa a revenit pe locul 6 dupa ce Barrichello (turul 20) si Liuzzi (locul 21) au efectuat la randul lor schimbarea pneurilor. In conditiile in care la finalul seriei de schimbari de cauciucuri se desfasurase deja mai bine de o treime din cursa, marea intrebarea a fost daca pneurile medium vor fi suficient de rezistente pentru ca pilotii sa nu mai intre din nou la boxe pentru un alt set.
Intre timp, prima zi de Grand Prix pentru Virgin Racing si Hispania Racing s-a incheiat prematur, dupa ce Timo Glock si Bruno Senna au abandonat in urma unor probleme tehnice in tururile 18 si, respectiv, 19.
VETTEL, TRADAT DE MOTORUL RENAULT
Cursa a fost una linistita dupa avanlansa de opriri la boxe, iar pilotii din frunte au fost sfatuiti sa nu forteze inutil pentru a conserva pneurile si motoarele.
Cu toate acestea, in turul 35 Vettel a raportat o scadere brusca de putere a motorului Renault din cauza unei defectiuni la sistemul de evacuare si a pierdut imediat avansul de cateva secunde pe care il detinea in fata rivalilor sai de la Ferrari. Intr-un singur tur, Alonso si Massa au trecut fara emotii de Vettel, care a coborat pe locul 4 in turul 38 dupa ce a fost depasit si de Hamilton.Pilotul echipei Red Bull Racing a reusit cu greu sa se mentina pe aceasta pozitie pana la finalul cursei, in ciuda dublei amenintari venite din partea pilotilor Mercedes GP, Nico Rosberg si Michael Schumacher. Septuplul campion mondial nu a reusit sa iasa in evidenta la revenirea in Formula 1 dupa trei sezoane si s-a vazut depasit pe tot parcursul weekendului de Rosberg, semn ca germanul are nevoie de timp pentru a se adapta din nou la rigorile Formulei 1.
Nici Jenson Button nu a reusit sa tina pasul cu coechipierul sau de la McLaren, confirmand astfel previziunile ca va avea un sezon dificil in lupta cu Hamilton. Britanicul a terminat pe 7, in fata lui Mark Webber, in timp ce Force India a confirmat rezultatele din teste si a obtinut locul 9 prin Vitantonio Liuzzi. Ultimul punct al cursei a fost adjudecat de Rubens Barrichello la debutul sau pentru Williams.
FIABILITATE EXEMPLARA PENTRU LOTUS
Marele Premiu al statului Bahrain a consemnat si dubutul in competitie a echipelor Lotus, Hispania si Virgin. Lotus este singura dintre ele care a trecut linia de sosire cu ambele monoposturi, Heikki Kovalainen si Jarno Trulli pe locurile 15 si 17. Ultimul a avut probleme hidraulice in ultimele tururi si a oprit monopostul pe circuit in ultimul tur, insa la fel ca si Sebastien Buemi este considerat clasat pentru ca a parcurs peste 90% din distanta cursei.
Cel mai bun timp in cursa a fost realizat de Fernando Alonso, care a fost cronometrat cu 1:58.287 in turul 45.
Clasamentul complet al Marelui Premiu al statului Bahrain este disponibil aici.
Pacat pentru Vettel.
Sper ca Schumi sa se obisnuiasca cat mai repede si sa se claseze macar in fata lui Rosberg in viitoarele curse.
2. Avem mai multe depasiri.
O fi mai bun pachetul Red-Bull + Vettel decat Alonso + Ferrari.
Pai v-om afla in urmatoarele curse.
Noul format de cursa,foarte plictisitor,nu pentru ca nu a castigat McLaren,cum ar tinde unii sa ma judece,dar chiar nu am vazut nimic interesant,la varful cursei,ma refer!
acum doar speculam , nu e nimik sigur ..dar asta este..Fanii ferrari si Alonso vor dormi linistiti in noaptea asta
deja ai spus prea multe... parca Mclaren era vinovata de toate :)
@Alex: WRC-ul este pe alta pagina. Iar Kimi daca va mai reveni in Formula 1 o sa avem ocazia sa vedem ce mai poate. Totusi, a fost usit de Ferrari si de McLaren ceea ce spune cam totul. Iar la Red Bull nu-l vad conducand pentru stie si el ca nu are nici o sansa. Sebastian este pe o panta ascendenta, Kimi este exact opusul. A castigat un titlu datorita lui Fernando si Ferrari-ului + ajutorului dat de Felipe, dupa care s-a pierdut cu firea si a inceput sa se dea mare cu "Ferrari sa rezolve, Ferrari sa faca" iar echipa i-a intors spatele. Restul ii stii, eu zic ca increderea pierduta nu se mai castiga. Poate asa intelegi.
@sharky_raduku: devine monoton sa ne certam :) Cateodata ai tu dreptate, cateodata eu si cateodata mingea este la fileu.
Btw, schimbarea motorului la Ferarri ar putea fi o noua tactica: sa concureze in calificari cu un singur set de motoare si in cursa sa mearga cu celelelate.
Azi a fost ziua celor de la Ferrari, cu mici probleme desigur, altfel nici nu se putea.
Ferrari intotdeauna au fost mai buni in Bahrain, dar si cei de la McLaren au fost puternici azi. Cred ca vor primi o replica din partea lor in Australia, unde in general britanicii sunt mai buni.
Pacat de Vetel, mi-e teama sa nu sa se repete problemele de fiabilitate ca si anul trecut. Cred ca este cel mai promitator pilot la moment
Nici nu m-as grabi a spune ca Fernando este mult peste Massa - diferenta dintre ritmul celor 2 a fost foarte mica.
Iar Massa, cel putin in trecut, era foarte rapid in calificari, care se pare ca anul acesta vor si mai importante decat in anii precedenti.
Cred ca trebuie sa mai treaca inca vreo 5 curse sa vedem diferenta
In orice caz, cred ca Ferrari este favorita la titlu anul acesta, pt ca are 2 piloti de top, in comparatie cu Red Bull si McLaren, care au doar cate unul. Mercedes pare sa nu ridice inca astfel de pretentii.
Daca aceste echipe vor avea masini apropiate ca valoare, vom avea pt pretendenti la titlul pilotilor: Alfonso, Massa, Vetel si Hamilton
Am si eu o intrebare ( ca a vorbit "maestrul" peste team radio ) - in turul cand Hamilton a depasit pe Vettel distanta intre el si Alonso era de 10 secunde ... si in cateva tururi a ajuns la 16, si s-a mentinut acolo pana la sfarsit . I-au spus ce de la boxe sa o lase moale sau a avut si el probleme?