F1 Bahrain: Prima cursa a sezonului, prima victorie Alonso la Ferrari!

De Daniel Popescu
Publicat Duminica, 14.03.2010
Fernando Alonso a castigat cursa din Bahrain la debutul pentru Ferrari dupa ce s-a impus in fata coechipierului sau, Felipe Massa, si a lui Lewis Hamilton.

Dupa un sezon 2009 dezamagitor, Ferrari si McLaren au revenit in forta in acest an si se anunta printre pretendentele la titlul mondial.

Plecat de pe locul 3 al grilei de start, Fernando Alonso a debutat la Scuderia Ferrari in stil de mare campion si a adus prima victorie a Calutului Cabrat dupa ce l-a depasit la start pe coechipierul sau Felipe Massa si a profitat de problemele la motor ale lui Sebastian Vettel pentru a trece primul linia de sosire.

Massa si Hamilton au completat primul podium al sezonului, ultimul obtinand aceasta performanta si dupa ce a trecut de Nico Rosberg in urma schimbului de pneuri din prima parte a cursei. Marea dezamagire a cursei a fost Vettel, care desi a dominat primele doua treimi ale cursei s-a clasat doar pe locul 4 din cauza unor probleme la sistemul de evacuare al motorului Renault. Germanul a reusit in extremis sa se mentina in fata lui Nico Rosberg si a tras monopostul pe dreapta imediat dupa linia de sosire.

Revenit in Formula 1 dupa o absenta de trei sezoane, Michael Schumacher nu a iesit in evidenta pe circuit si a terminat pe locul 6, fiind urmat de Jenson Button si Mark Webber. Vitantonio Liuzzi a adus doua puncte pentru Force India prin locul 9, in timp ce ultimul punct pus in joc a fost adjudecat de Rubens Barrichello (Williams).

FILMUL CURSEI

START PERFECT PENTRU VETTEL. ALONSO SE IMPUNE IN FATA LUI MASSA

Plecat pentru a sasea oara in cariera din pole position, Vettel a avut parte de un start foarte bun si s-a instalat confortabil pe prima pozitie a clasamentului. Imediat in spatele sau, Alonso l-a atacat direct pe Massa chiar la start si a reusit sa il depaseasca pe coechipierul sau de la Ferrari in al doilea viraj al circuitului, pozitionandu-se in imediata apropiere a liderului.

Rosberg si Hamilton au fost protagonistii unei alte rocade de locuri, germanul izbutind sa il devanseze pe fostul campion mondial. Lucrurile s-au precipitat in spatele plutonului, acolo unde Mark Webber le-a dat mari emotii mecanicilor Red Bull dupa ce monopostul sau a scos un nor de fum, motiv pentru care a pierdut pozitia a sasea in fata septuplului campion mondial Michael Schumacher.

Australianul a ramas pe locul 7 in fata lui Button, in timp ce Kubica si Sutil au pierdut controlul volanului si au coborat pana pe ultimele pozitii in clasament.

Greseala comisa de Sutil a fost cu atat mai dezamagitoare cu cat pilotul echipei Force India era singurul din top 10 care plecase cu pneuri medium si ar fi putut urca in clasament pe masura ce pilotii din fata, echipati cu pneuri super-soft, ar fi intrat la boxe pentru schimbul de cauciucuri.

DEBUT CU PROBLEME PENTRU HISPANIA RACING SI VIRGIN

Aventura lui Karun Chandhok in lumea Formulei 1 a inceput cu stangul, dupa ce indianul a si-a avariat aripa fata a monopostului Hispania Racing si a fost nevoit sa abandoneze in turul 2. Un singur tur mai tarziu, Lucas di Grassi a abandonat la randul sau, cel mai probabil in urma unor defectiuni tehnice la monopostul Virgin Racing. Intre cele doua abandonuri, Hulkenberg a pierdut cateva pozitii in urma unei intrari neprogramate la boxe, survenita in urma unei iesiri in decor.

Turul 14 a consemnat un nou abandon, de data aceasta pentru Kamui Kobayashi, pilotul echipei BMW-Sauber inregistrand probleme tehnice, urmat de rusul Vitaly Petrov in urma unor defectiuni la suspensia dreapta-fata, chiar daca pilotul se afla la boxe pentru schimbul de pneuri.

PRIMELE PITSTOP-URI FARA REALIMENTARE: HAMILTON CASTIGA O POZITIE

In momentul in care Vettel s-a distantat la peste 5 secunde in fata lui Alonso, pilotii din fruntea plutonului au efectuat in corpore primul schimb de pneuri. Hamilton si Schumacher au fost primii la standuri in turul 16, urmati de Alonso, Webber si Button (turul 17), Vettel (18) si Massa (19). Lozul castigator a fost tras de Hamilton, care l-a depasit cu aceasta ocazie pe Rosberg, in timp ce Vettel, Alonso si Massa si-au pastrat pozitiile din top 3.

Schumacher a iesit pe circuit pe locul 8, insa a revenit pe locul 6 dupa ce Barrichello (turul 20) si Liuzzi (locul 21) au efectuat la randul lor schimbarea pneurilor. In conditiile in care la finalul seriei de schimbari de cauciucuri se desfasurase deja mai bine de o treime din cursa, marea intrebarea a fost daca pneurile medium vor fi suficient de rezistente pentru ca pilotii sa nu mai intre din nou la boxe pentru un alt set.

Intre timp, prima zi de Grand Prix pentru Virgin Racing si Hispania Racing s-a incheiat prematur, dupa ce Timo Glock si Bruno Senna au abandonat in urma unor probleme tehnice in tururile 18 si, respectiv, 19.

VETTEL, TRADAT DE MOTORUL RENAULT

Cursa a fost una linistita dupa avanlansa de opriri la boxe, iar pilotii din frunte au fost sfatuiti sa nu forteze inutil pentru a conserva pneurile si motoarele.

Cu toate acestea, in turul 35 Vettel a raportat o scadere brusca de putere a motorului Renault din cauza unei defectiuni la sistemul de evacuare si a pierdut imediat avansul de cateva secunde pe care il detinea in fata rivalilor sai de la Ferrari. Intr-un singur tur, Alonso si Massa au trecut fara emotii de Vettel, care a coborat pe locul 4 in turul 38 dupa ce a fost depasit si de Hamilton.

Pilotul echipei Red Bull Racing a reusit cu greu sa se mentina pe aceasta pozitie pana la finalul cursei, in ciuda dublei amenintari venite din partea pilotilor Mercedes GP, Nico Rosberg si Michael Schumacher. Septuplul campion mondial nu a reusit sa iasa in evidenta la revenirea in Formula 1 dupa trei sezoane si s-a vazut depasit pe tot parcursul weekendului de Rosberg, semn ca germanul are nevoie de timp pentru a se adapta din nou la rigorile Formulei 1.

Nici Jenson Button nu a reusit sa tina pasul cu coechipierul sau de la McLaren, confirmand astfel previziunile ca va avea un sezon dificil in lupta cu Hamilton. Britanicul a terminat pe 7, in fata lui Mark Webber, in timp ce Force India a confirmat rezultatele din teste si a obtinut locul 9 prin Vitantonio Liuzzi. Ultimul punct al cursei a fost adjudecat de Rubens Barrichello la debutul sau pentru Williams.

FIABILITATE EXEMPLARA PENTRU LOTUS

Marele Premiu al statului Bahrain a consemnat si dubutul in competitie a echipelor Lotus, Hispania si Virgin. Lotus este singura dintre ele care a trecut linia de sosire cu ambele monoposturi, Heikki Kovalainen si Jarno Trulli pe locurile 15 si 17. Ultimul a avut probleme hidraulice in ultimele tururi si a oprit monopostul pe circuit in ultimul tur, insa la fel ca si Sebastien Buemi este considerat clasat pentru ca a parcurs peste 90% din distanta cursei.

Cel mai bun timp in cursa a fost realizat de Fernando Alonso, care a fost cronometrat cu 1:58.287 in turul 45.

Clasamentul complet al Marelui Premiu al statului Bahrain este disponibil aici.

Comentarii (106)

  • Bahrain
    Felicitari Ferrari! ... pacat pentru Vettel.
    19 3
  • Ferrari looking good.
    Da, jos palaria pentru Ferrari. Au un pachet extraordinar si sunt favoriti momentan pentru titlu mondial.
    Pacat pentru Vettel.
    Sper ca Schumi sa se obisnuiasca cat mai repede si sa se claseze macar in fata lui Rosberg in viitoarele curse.
    14 4
  • muresan
    60-a aniversare
    Frumoasa dubla la a 60-a aniversare; se pare ca numai Ferrari e in stare; tot asa si-n viitor! Felicitari (si fanilor)!!!
    8 11
  • ctlnmihai
    F1 Bahrain
    Jos palaria Diesel -desi Ferrari ,n-a dominat cursa.@ F 1 zone- no comment..
    4 4
  • Ferrari 60
    Forza Ferrari ! Start perfect baieti! Asa in continuare ;)! Forza Team NeoGalaxy! :))
    5 9
  • ...
    bv ferrari. cursa buna. pacat de vettel.
    7 4
  • ctlnmihai
    Icemanflavi
    Trebuie sa te contrazic.Ferrari aveau un pachet extraordinar daca n-ar fi profitat de slabiciunile monopostului Red Bull..si in plus nu arati ca esti o echipa puternica schimband motoarele din prima cursa..la momentul asta nu putem spune despre nicio echipa ca e puternicaIn rest interzicerea realimentarilor nu a adus spectacolul mult dorit ,
    10 6
  • reddog
    @@@@
    Unde sunt marile motoare MERCEDES? i-mi pare sincer rau pt Vettel.
    7 8
  • FERR-NANDO!
    Un debut perfect! DUBLA ROSIE, dupa cum am preconizat. O depasire cand trebuia, apoi o cursa de tatonare usoara si asteptare. Red Bull rapida insa nu suficient de fiabila in regim de cursa. Ceea ce se cam banuia. Bravo Ferrari, bravo Fernando si Massa! Hamilton salveaza McLaren. Pacat pentru Vettel. Insa in F1 asa se intampla. Doua observatii. 1.Noul regulament "intinde" cursa facand-o interesanta inclusiv pe final.
    2. Avem mai multe depasiri.
    7 3
  • Vettel
    Noroc cu motorul Renault ca a tinut cu Ferrari.Si-a dat duhul cind nimeni nu se mai astepta.Alonso a demonstrat ca este nr. 1 la Ferrari indiferent de ce zice Massuta si familia lui.Rosberg mai are mult de lucru pina va cistiga o cursa,iar tataie Schumi inca testeaza.Cit despre Ham a facut tot ce a putut si a meritat punctele obtinute.Pacat ca Vettel nu are o masina fiabila....
    9 3
  • salutare
    vreau sa fac o mica corectura,nu motorul Renault l-a facut pe Vettel sa piarda locul1 la final,ci o inovatie al lui Adrian Newey,la(nu stiu daca e corecta exprimarea)teava de esapament,care nu este ca la celelalte echipe,ci se face prin niste tuburi interioare(e cam complicat de explicat,dar asa i-am auzit pe cei de la BBC,spunand),iar unul dintre aceste tuburi s-a rupt,iar gazele se acumulau in interior,la motor!
    8 1
  • @ctlnmihai
    Da, multam', Ferrari are o masina buna, exact cum am spus la inceputul testelor din Valencia. Poate ca nu e cea mai buna, dar e printre cele mai bune si asta imi ajunge cand e Fernando in ea. Cand ai o masina suficient de buna pt 2-3 in calificari, apoi ai cei mai buni timpi in cursa si termini 1-2 asta se traduce prin MONOPOST PERFORMANT! N-ajunge sa fii bun doar in calificari(Red Bull) sau cursa(McLaren). Trebuie sa fii sus in ambele etape.Calificari+cursa. Santate.
    7 4
  • Bravo Ferrari
    Pacat de Vettel :( Super Ferrari Massa o sa aiba an greu cu Alonso...
    4 0
  • @ ctlnmihai
    Da, ramane intrebarea Red Bull si Vettel.
    O fi mai bun pachetul Red-Bull + Vettel decat Alonso + Ferrari.
    Pai v-om afla in urmatoarele curse.
    5 1
  • depasiri....
    ...unde ai vazut tu mai multe depasiri,in faptul ca cei noi au fost depasiti de mai multe ori ?Daca nu avea Vettel probleme,adormeam.
    8 1
  • salutare
    am uitat sa spun despre cursa!
    Noul format de cursa,foarte plictisitor,nu pentru ca nu a castigat McLaren,cum ar tinde unii sa ma judece,dar chiar nu am vazut nimic interesant,la varful cursei,ma refer!
    7 6
  • NeoGalaxy
    Eu am vazut ceva foarte interesant in cursa asta, depasirea lui Schumi de catre Lewis. As minti daca as spune ca nu este depasirea secolului dar mai comic a fost cum ii spuneau inginerii s-o lase mai moale ca nu mai termina cursa. Si evident... gandindu-ma ca eram cel care zicea ca vor avea o schimbare la boxe... uite ca nu m-am inselat :)))
    4 9
  • E bine
    Era de asteptat sa fie cursa celor de la ferari, au fost rapizi in testele din iarna, McLaren sunt pe ei, Mercedes la fel, Redbul sa renunte la renault. Ma bucur ca Alonzo a reusit sa-i dea peste nas lui Masa, in curand acesta o sa redevina locotenent pt ca i se urcase la cap. Destul de buna cursa lui Schumi dupa 3 ani, il asteptam pe podium, in Australia alaturi de Lewis si Button.
    2 5
  • NeoGalaxy
    Am uitat ca doresc sa-i multumesc pe aceasta cale "bunului meu prieten" Mirciulica, pentru ca a tinut sampania la rece si ca ma pot bucura de ea alaturi de alti fani Ferrari. Iti multumesc Mirciulica! Multa sanatate si fericire acolo sa Spitalul 9, sper ca-ti iei doctoriie si ca te lasa sa urmaresti cursele de Formula 1! Nu exista nici o bucurie mai mare decat o sampanie bauta alaturi de alti fani/prieteni Ferrari dupa o victorie "epustuflanta" a favoritilor mei.
    2 10
  • ctlnmihai
    diesel08
    Mai sunt 18 curse..Ptr.mine monopost performant inseamna cand te califici pe 1-2 si termini pe 1-2....Monopostul Ferrari care a dominat sezoanele 2000-2004 n-avea probleme cu motoarele din prima cursa...
    6 5
  • ""
    @all. mai oameni buni. am citit toate comentariile voastre. sa inteleg ca pe nimeni nu ii mai deranjeaza comentaorii?. au noroc cu marinescu ca le traduc corect convorbirile radio, ca de nu sunt total pe langa. atunci la faza aceea cu vettel, dupa convorbirea dintre el si echipa. a spus clar ca este pb cu evacuarea. unul dintre cei 2. nu stiu care exact a spus ca nu are suficient combustibil. si cand incepe sa spuna ceva marinescu legat de formula 1, un doi este oprit comantatori cu povestile lor legate de gp2, f2. total pe langa subiect. cretini intr-un cuvant!
    12 2
  • @ FERRARI
    BRAVO BAIETI !!! FORTA FERRARI !!!
    5 3
  • ctlnmihai
    Nu compara. Era alt regulament, alta concurenta pe post. Atunci se bateau doi piloti pentru suprematie cu doua echipe. Acum avem 4! O dubla, in conditiile astea spune tot. Ferrari au facut o cursa inteligenta si au obtinut succesiv cei mai buni timpi de cursa.
    3 4
  • ctlnmihai
    scuderia
    Pe mine nu...stau cu laptop-ul in brate (un acer ferrari 4000 :)) ) si urmaresc cursa pe site-ul bbc si pe mclaren .com..Apropo de mclaren .com..Pe site-ul lor poti urmari pe un grafic care reprezinta circuitul unde se alearga pozitia celor 2 piloti in orice punct al circuitului, plus convorbirile dintre echipa si piloti..interesanta chestie
    9 6
  • muresan
    Ferrari intelept...
    Ferrari este intelept daca evita sa se rezume la concurenta interna; echipele mari nu adopta astfel de tactici. Strategic este ca orgoliile personale sa fie dezvoltate in primul rand, in interesul echipei; riscul poate fi la un moment dat, ca ambii-in momente de rivalitate interna-sa nu-l vada pe cel ce vine tare din urma (un Mc, un RBR, sau mai poti stii?). Varful cursei, totusi, a fost suficient de palpitant si declar ca am savurat-o, desi in timp n-a fost de proportii (chiar daca simpatiile, de mult erau in OUT)-*executia* a fost rapida, tocmai cand si cat a fost necesara pe seama nefericitului Vettel, pe care-l compatimesc sincer. N-a pierdut mult, timp are suficient si o va dovedi!!!!
    4 1
  • alonso
    frumoasa cursa pt Fernando. Un lucru e clar Alonso e mai bun decat Massa sa vazut. Dar asta e si pilot nr 2 la Ferrari e bine. Salutari la toti cititori !
    4 2
  • ctlnmihai
    diesel
    In 2007 Ferrari a inceput cu o victorie si la jumatatea sezonului era intrecuta de Mclaren..Poate nu va fi Mclaren dar sigur o alta echipa ii va pune probleme echipei Ferrari anul acesta.Desi nu-mi place sa recunosc dar cred ca Red Bull este peste Ferrari .Fara problemele aparute Vettel era clar castigatorul cursei indiferent ce ar fi facut Alonso azi..
    5 5
  • autosuficienta ta miroase a prostie si parvenitism
    @NeoGalaxy... get a life cunt.
    10 4
  • comnetatorii!
    toate ca toate dar comentatorii sunt (este) varza cand era team radio tataie ala inca vorbea de drq sal ia scz de limbaj, dar cate petitii s-au facut impotriva lor tot acolo se afla, mai bine a comentat mihai marinescu decat ei 2
    7 0
  • hai ca mai vedem
    Cursele nu se castiga cu "daca". Asa nu mai terminam si tot postam in contradictoriu pana poimaine. Tot asa ma contrazici din februarie. Obosesc sa-ti tot explic lucruri. Oricum tu vezi DOAR ce vrei matale sa vezi. Cele bune!
    3 3
  • ...
    @ctlnmihai. inainte cu cateva tururi sa aiba vettel acea pb la evacuare. nu ai observat cum s-a apropiat alonso de el? oricum eu zic ca echipele de top din acest moment sunt ferrari si red bull, iar la mica distanta se afla mclaren si mercedes gp. button nu a demonstrat nimic astazi.
    6 3
  • Tewtzyk
    Fernando Alonso
    Bravo Ferrari !Bravo Alonso si Massa
    3 3
  • bine-i si-asa
    N-am nimerit-o prea bine cu meclarenu, pacat de Vettel. Recupereaza la Melbourne. Da vine ca un pansament ca a castigat Ferrari. Alonso daa, stofa de campion. @hehe, tu n-ai nume? Da-i voie sa graiesti ashe?Eii, de-as fi taica-tu..
    5 1
  • ctlnmihai
    scuderia la 14.03.2010 (17:52) ... @ctlnmihai. inainte cu cateva tururi sa aiba vettel acea pb la evacuare. nu ai observat cum s-a apropiat alonso de el? oricum eu zic ca echipele de top din acest moment sunt ferrari si red bull, iar la mica distanta se
    Poate problema aceea aparuse in urma cu cateva tururi mai stii...
    acum doar speculam , nu e nimik sigur ..dar asta este..Fanii ferrari si Alonso vor dormi linistiti in noaptea asta
    5 2
  • ctlnmihai
    F1-zone
    Pana la urma esti fan Ferrari sau Red Bull? sau esti bi??
    3 1
  • bv hamilton..
    bv pentru hamilton si schumaher...imi place cum au concurat...adevarul e ca shumi o cam iesit din forma in acesti ani fra formula 1 dar eu zic ca isi va reveni rapid si o sa mai urce pe podium...nu ma asteptam sa o pateasca vettel...
    3 1
  • ...
    @ctlnmihai. la echipe sunt cu ferrari. si logic ca ma bucur atunci cand castiga alonso sau massa ca doar aduc puncte pentru ferrari. dar sincer imi pare foarte rau pentru vettel. sa speram ca in viitor va ajunge la ferrari.si atunci dupa victorile lui pot dormi linistit:P
    3 1
  • TeamClown
    Circuitele asta a fost f.... rau. Pentru cei care calculeaza problemele lui Vettel din momentul team radio-ului o fac gresit. Acel team radio nu e in timp real.
    2 2
  • TeamClown
    @Tomy
    Omul e troll pus probabil sa creasca rating-ul pe acest site prin ineptii si scandal.
    3 3
  • Vettel
    Vettel e mare ! cu o masina net inferioara si apoi cu probleme la motor a fost la inaltime. A tarait-o 15-16 tururi pana la final iar dupa ce a trecut linia de sosire a tras pe dreapta (pt salvarea motorului). Vettel e pilotul acestui mare premiu si trebuie sa lupte cu un Alonso motivat si indraznet pt titlul mondial. Daca il bate va deveni referinta in F1.
    5 2
  • ctlnmihai
    Nu frumuselule, sunt tri ca ma bucur si pentru Lotus. Da ce treaba ai tu cum sint io?
    3 3
  • ctlnmihai
    scuderia
    Intrebarea era ptr. f 1 zone :)..oricum raspunsul tau e dezamagitor..Incep sa-l apreciez pe Neo care cel putin arata ca e 100 % fan ferrari .Chestia ca sunt si fan Vettel datorita faptului ca intr-un viitor apropiat poate va alerga ptr. Ferrari mi se pare aiurea..
    2 2
  • @teamclown
    @teamclown. pai stii cum a fost faza. camera era pe cei 2. pe alonso si pe vettel. dintr-o data vettel a pierdut avansul pe care l-a avut pa de alonso, circa 2 secunde. la cateva secunde (inainte ca alonso sa-l depaseasca pe vettel desi era in coada lui) a aparut pe ecran team radio in care vettel le-a explicat ca a motorul a pierdut putere, si echipa i-am transmis problema. atunci cum team radioul nu a fost in timp real.
    1 1
  • @TeamClown
    Orice e posibil.Cu toate ca nu cred. Eu cred ca ori are vreo 9-10 ani si asculta ce comenteaza altii prin casa, ori daca e mai mare are niste probleme psihice, caz in care imi cer scuze daca l-am atacat mai dur.
    1 4
  • ctlnmihai
    F1-zone
    Nu poti tine cu 2 echipe zic eu.. asta vroiam sa stiu:) Si apropo nu sunt frumushel deloc :)
    3 1
  • ...
    @ctlnmihai. ai inteles gresit raspunsul meu. nu am zis ca imi place de vettel pentru ca in viitor o sa vina la ferrari. imi place de el indiferent la ce echipa merge. si nu il am in vizor doar de cand a castigat la monza acum 2 ani. il am de la prima lui cursa in f1. in 2007 cand l-a inlocuit pe kubica in america dupa acel accident din canada. asa ca ai inteles gresit. oricum nimeni nu va stii unde la ajunge in viitor. si la orice echipa va ajunge mi-e simpatic baiatu. pentru ca tace si face. si ai spus ca nu sunt 100% fan ferrari. hai sa fim seriosi. la vreme tu numai mclaren ai in cap? imposibil. asculta-ma. chiar daca nu dezvalui. n-are rost sa ma ascund. in momentul de fata tin cu 4 piloti. massa, alosno, schumi si vettel. asa ca oricine castiga ma bucur. oricum se stie cine ia anul acesta campionatul. pilotul care va inchide GURA dupa ce trece linia de finish. FORZA FERRARI
    4 2
  • ctlnmihai
    scuderia
    Dap numai cu Mclaren..Doar in cazul in care ferrari se lupta ptr. titlu cu o x echipa voi simpatiza cu echipa respectiva ..in rest numai Mclaren :)
    2 3
  • NeoGalaxy
    @Tomy: Nu te stresa pentru ca nu ai inteles ce am scris. Asta nu inseamna ca Lewis nu l-a depasit pe Schumi in cursa de astazi si nici ca nu este o deparsire. Evident, erau niste "" pe care nu le-ai observat. Cat de prost sunt eu sau altii, nu conteaza, pentru ca prostia nu iese nici la spalat si nici la indigo. Dar asta nu inseamna ca tu esti prea destept din pacate. Parerea mea este ca te-ai uitat la alta cursa daca nu ai vazut cand Lewis l-a depasit pe Schumi sau probabil te uitai la Cartoon Network si era Dexter's Laboratory. Nu se supara nimeni daca ai gresit pentru ca oricum nu-i pasa nimanui de ce spui tu si nici ce de spun eu :)
    2 5
  • ...
    @ceilalti. unde sunt ceilalti care spuneau ca astazi ferrari nu are nici o sansa. nici macar la podium?-au evaporat asa usor?
    3 2
  • du-te@ctmiah
    A ma, tu stii ca io nu pot cu doua:))))).uite ca pot:)). Nu ma pot uita la campionatul mondial de F1 fara sa fiu fan?Hai sa te lamuresc sunt fan ANTI-meclaren si oricine le da bataie sint favoritii mei.Tu traba sa inteleji asta la cum iubesti ferrari.
    1 2
  • ctlnmihai
    scuderia
    Dupa ce spui tu n-am avea niciun campion mondial anul asta..mai toti pilotii dau declaratii dupa ce au trecut linia de sosire..
    0 2
  • scuderia
    tot respectu!Blocatii astia care urasc cu atata ardoare o echipa sau alta sunt buni de dusi la cotat de capatini.N-am treaba cu meclaren, numa glumeam sa vada barbatii astia cum e dac-o vireaza pa caterinci.Auzi, stii cu ce ma duc io sa-mi stropesc pomii-n primavara?Cu meclarenu.C-am auzit ca-i tat-ii ciur:))
    3 2
  • ctlnmihai
    F1-zone
    Sa inteleg ca respecti un om in functie de echipa pe care o sustine ??
    1 1
  • ctmihai
    Nu doru tati.Il respect pa aia care au oarece modestie in graiul lor si au masura bunei cuviinte. PLac-a stii ce zic?Altfel tat glumim, sau cum spuneti voi in sud-mistocarim-pana crapa sticla asta.
    4 1
  • ctlnmihai
    F1-zone
    Si nu-ti place gluma??
    1 1
  • @ctlnmihai
    se vede ca nu te-ai prins. la finalul cursei ce semn facea alonso din mana? la ala m-am referit. nu m-am referit la nici-o conferinta. si daca stam putin sa ne gandim uite. in ultimele 4 sezoane pilotii care au castigat prima cursa. au castigat apoi titlul mondial. arunca o privire pe f1.com si ai sa vezi. si dupa cum se vede alonso "va fii obligat" sa castige anul acesta. sa speram ca asa va fii.
    3 1
  • ctmihai
    Cum foc sa nu-mi placa:)),da tu cand spui ca vrei sa castige oricine numa aia nu, tat gluma ii?
    3 0
  • scuderie
    nu-i sparie ashe tare pa meclarini ca-s in stare sa nu mai manance o saptamana.Stau numa-n rugaciune si post. Da vine Vettel dupa voi...
    4 0
  • M RE.F1
    V-am sapus
    Vettel a acum Paste linistit...
    3 3
  • ctlnmihai
    scuderia
    Ce incepe bine poate sa se termine prost..
    2 3
  • TeamClown
    Frumos, discutia a luat-o iar spre Polul Sud.
    1 3
  • NeoGalaxy
    Cine castiga in Australia are o sansa mare sa castige si titlul mondial, dar in principal, cine castiga prima cursa are o sansa la fel de mare sa castige titlul. Deci noi, fanii Ferrari, speram ca Fernando sau Felipe vor castiga anul acesta titlul la piloti, la constructori avem sanse mari daca masina este fiabila.Totusi, cursa de astazi a fost doar inceputul unui sezon lung, as spune un pic plictisitor, cateva depasiri si nimic mai mult. Dar... momentul de glorie este, momentan al fanilor Ferrari, cel putin fanii Mclaren probabil se gandesc la difuzoare, aerisiri cu cotul si probabil aripi spate :)
    2 7
  • ctlnmihai
    moment de glorie
    Eu sper sa ating Nirvana la sfarsitul campionatului nu acum ..
    3 3
  • ...
    Felicitari celor de la "Santander GP".Felicitari campionului Alonso care a revolutionat aceasta echipa si a adus-o din nou pe prima pozitie dupa ce incapabilul de Raikkonen a bagat-o in mizerie :) Ah,aviz fanilor echipei italiene in frunte cu cel ce reprezinta "o noua galaxie",sa nu sariti sa ma corectati cand spun "Santander GP" pentru ca aveti pretentia ca Ferrari e o echipa corecta,unde fair play-ul e la el acasa si unde ajung doar cei mai buni piloti ! Ei bine,eu nu pot sa cred ca o echipa ca Ferrari,cu prestigiul si corectitudinea sa,s-ar fi lasat influentata de milioanele oferite de Santander pentru a-l coopta pe Alonso si pentru a calca in picioare un pilot care a fost trup si suflet pentru echipa,nu,refuz sa cred asta.Cu siguranta,nu cei de la Ferrari au facut asta :)
    6 6
  • Alexandra1710 are dreptate...oricum,pacat de Vettel, el merita sa castige
    3 3
  • everybody
    zici ca suntem la zoo.sau la gradinita.deci vettel,alonso si massa se bat pentru campionat.teminat
    2 0
  • ctlnmihai
    Alexandra1710
    Iti dai seama.. Daca dupa cateva teste la Mclaren ,Alonso a imbunatatit viteza monopostului cu 6 zecimi, cred ca in conditiile actuale alonso va imbunatati viteza monopostului ferrari cu cel putin o secunda ..e de urmarit chestia asta in viitor:)
    3 3
  • ...
    @ctlnmihai
    deja ai spus prea multe... parca Mclaren era vinovata de toate :)
    2 0
  • ctlnmihai
    Nici nu vreau sa ma gandesc cate laude si cata prefacatorie va urma.Incerc sa devin imuna.Dar azi am izbucnit rau de tot oricum,m-am uitat si la festivitatea de premiere si iti dai seama ca mi-a venit in minte Melbourne 2007 ...n-are rost sa ma mai gandesc.Stii ceva?Mi-as fi dorit enorm sa castige Lewis,de fapt asta imi doresc in continuare,nimic nu-i va durea mai rau :)
    6 6
  • ctlnmihai
    Alexandra1710
    :)) Nu mi-as dori sa fiu inamicul tau ..Daca ai ajuns sa -ti doresti sa castige Lewis campionatul ,inseamna ca Ferrari te-a dezamagit fooarte mult :))
    5 2
  • ...
    @alexandra1710. ai un gand razbunator. de parca ai castiga tu ceva daca lewis l-ar bate pe alonso sau nu. nu ai nici tu de castigat, nici eu si nimeni de pe acest site. doar ei au de castigat. banii si faima sunt la ei nu la noi. da ai dreptate. cand l-am vazut azi pe alonso pe podium ma gandeam la melbourne 2007. cand kimi era nou la echipa si s-a impus in fata tuturor.
    3 1
  • ferrari si red bull
    niste mancatori de cacao no offence dar se trezesc vorbind unii dupa ce ca au copiat dupa mercedes 100% noua inventie o mai si reclama (fia ) motoarele le schimba ca pe camasi aia nu se numeste fiabilitate dar sunt sigur ca mclaren va gasii solutia forta mclaren go hamilton
    3 5
  • alexandra
    FRUSTRARE!!!!!Asta sta scris pe fata dumitale domnisorica. D-apoi dragutu tau te-o lasat?D-apoi campionu cela mare de wereceu nu te mai intereseaza. Ni vezi ce tumbe mai face pin Mexic:)))Tomna pa levis l-ai gasit, Vettel nu-ti place ca-i mai frumusel:))
    4 6
  • ctlnmihai
    Nu pot sa spun ca e dezamagire pentru ca n-am fost niciodata fana a lor.Insa,urmaresc de 9 ani sportul asta si in toti acesti 9 ani am sustinut un singur om,un om care m-a convins ca merita prin talent si munca (si nu radeti cand spun "munca";Kimi are cicatrici pe maini din vremea cand nu avea posibilitati sa aiba niste manusi pe masura) si pe care,acesti italieni l-au calcat in picioare si au spus ca l-au dat afara pentru ca ... nu vorbea suficient. Imi pare rau dar eu nu pot respecta asemenea caractere si sper ca Alonso si Massa sa le dea toata doza de temperament latin care le lipsea.Iar Lewis e tanar si are talent cu carul si chiar daca nu am uitat curse precum Spa 2008 sau Canada 2008,el e cel mai potrivit sa-i invinga pe campionii de la Santander :)
    7 6
  • ...
    @alexandra. bun. urasti echipa ferrari. dar cand kimi a castigat titlul in 2007 cum a fost? intreb si eu asa...
    5 2
  • hahaha-cicatrici:)))de la sticla de vodca:))
    Patetismele astea, imi dau lacrimile:)))
    5 3
  • ctlnmihai
    Alexandra1710
    si eu apreciez lucrul acesta .nu inteleg persoanele care sunt suporteri ai unor n nr. de piloti sau care devin suporterii unor echipe datorita faptului ca x alearga ptr. echipa respectiva
    4 3
  • scuderia
    cum a fost? e simplu.m-am bucurat pentru el,mi-a parut rau ca nu l-a castigat cu McLaren.sub nicio forma nu i-am ridicat in slavi ...
    6 2
  • NeoGalaxy
    Ce discutie comica :)))) Desi pentru o anumita fata, Kimi este zeul ei, nu zic mai mult pentru ca nu sunt genul :) Dar sa nu uitam ca va mai trece mult timp pana isi va depasi anumite frustrari. Ani probabil, ciudat totusi ca se uita la Formula 1 mai ales dupa ce ne-a jurat ca se va uitat numai la WRC unde sunt miliarde fani ai unui anumit pilot. Scuze dar acea persoana este pur si simplu penibila. Cat despre ridicatul in slavi, toti ne veneram zeii, dar nu toti avem curaj sa recunoastem cand gresesc.
    5 9
  • ctlnmihai
    E amuzant stii,sa vezi cum unii,pe langa ca sunt penibili,se cred destepti :)) Dar cum spune si proverbul "Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul" ...:)) Dar,noi sa fim sanatosi :)
    8 6
  • @neogalaxy
    cine si-a gasit sa vorbeasca de frustrari... :)
    6 2
  • ctlnmihai
    Alexandra1710
    ,Comica ,necomica mi-a facut placere sa discut cu tine si te mai astept sa postezi aici:)
    6 3
  • NeoGalaxy
    @sharky_raduku: nu-mi spune te refereai la tine, sau stai, dai vina pe altcineva nu?

    @Alex: WRC-ul este pe alta pagina. Iar Kimi daca va mai reveni in Formula 1 o sa avem ocazia sa vedem ce mai poate. Totusi, a fost usit de Ferrari si de McLaren ceea ce spune cam totul. Iar la Red Bull nu-l vad conducand pentru stie si el ca nu are nici o sansa. Sebastian este pe o panta ascendenta, Kimi este exact opusul. A castigat un titlu datorita lui Fernando si Ferrari-ului + ajutorului dat de Felipe, dupa care s-a pierdut cu firea si a inceput sa se dea mare cu "Ferrari sa rezolve, Ferrari sa faca" iar echipa i-a intors spatele. Restul ii stii, eu zic ca increderea pierduta nu se mai castiga. Poate asa intelegi.
    3 9
  • unii-altele
    N-ati vrea voi sa schimbati pe email?O fi "off", dar deja oftatul asta devine galagios.
    2 1
  • ctlnmihai
    si mie imi face placere mereu sa discut cu tine .O sa mai postez dar acum cred ca ma retrag ca deja devine incarcata atmosfera :)
    5 2
  • ...
    @alexandra. si eu sunt fan kimi. de ce sa nu recunosc. el nu a castigat titlul cu mclaren pentru ca aceia nu au fost in stare sa ii ofere o masina capabila de titlu. cel mai aproape a fost in 2003 si 2005. si in 2005 a pierdut de multe ori din cauza echipei, datorita faptului ca monopostul nu era fiabil.
    4 1
  • @neogalaxy
    dap... la mine ma refeream. Salutare ! :)
    4 1
  • ctlnmihai
    Bahrain
    Dincolo de evolutia favoritilor nostri ,mai buna sau mai putin buna a fost o cursa plictisitoare :)Depasiri f putine si alea care s-au facut au fost la boxe sau datorita problemelor tehnice intampinate de unele monoposturi si cam atat :)tot comentariile dupa cursa raman seara si piperul F 1 :)
    4 1
  • ctlnmihai
    Bahrain
    * sarea
    0 1
  • NeoGalaxy
    Depasiri au fost putine dar cateva au fost electrizante, doar ca nu toti se uita la pilotii din pluton. Kubi s-a distrat un pic dar in principal este doar prima cursa din sezonul acesta. Sa vedem ce ne mai rezerva restul curselor :)

    @sharky_raduku: devine monoton sa ne certam :) Cateodata ai tu dreptate, cateodata eu si cateodata mingea este la fileu.
    1 4
  • ctlnmihai
    NeoGalaxy
    Prea putin pentru o cursa de F1 ..in ritmul asta F 1 nu va mai avea audienta mult dorita si ne vom trezi ca Wrc ,sau mondialul de motociclism 500 cmc vor urca in top-ul audientei
    2 1
  • NeoGalaxy
    Nu stiu ce sa zic, dar eu cred ca condusul este floare la ureche in comparatie cu pregatirea monopostului si de aici intervine problema. Multi sunt rapizi dar nu stiu o boaba de trepte de viteza, plajele vitezelor si asa mai departe. Si costurile sunt foarte mari, a dezvolta un monopost este foarte costisitor, bani care trebuie luati de undeva. Iar pilotii nu toti sunt interesati de curse, unii si-au mai pierdut din interes. Ca sa ai o masina buna, trebuie sa discuti si sa stii sa explic sa nu merge la masina aia, inginerii pot rezolva orice problema dar nu pot merge cu masina in locul tau. Cel putin asa vad eu problema. Stiu ca cateva echipe, au ingineri care testeaza monoposturile si comportamenul lui in diferite simulari pe PS3, dar totusi sunt doar niste simulari. Parerea mea :)
    2 3
  • bogdanx
    RedBull
    Desi sunt fan Alonso de 4-5 ani trebuie sa recunosc ca RedBull are principala sansa si masina cea mai buna acum. Trbuie sa recunoastem ca Vettel era mai rapid ca Ferarri iar Weber ar fi fost imediat pe doi daca nu avea o calificare slaba si niste aventuri pe la start.
    Btw, schimbarea motorului la Ferarri ar putea fi o noua tactica: sa concureze in calificari cu un singur set de motoare si in cursa sa mearga cu celelelate.
    0 2
  • F1-zone
    Bai baiatule termina cu limbajul asta oribil si cu caterinca asta ieftina ca nu impresionezi pe nimeni.Din toate comm-urile tale nu s-a evidentiat nici o tema serioasa de discutat, asemeni comm-ului de tot rasul pe care l-a postat si Neo dupa care incerca sa dreaga busuiocul.Se pare ca anul asta vom avea parte de 2 mascote pe acest site.
    3 3
  • angusiung
    Iei o pilula de cap si trece:). Apoi vino tu cu o tema din F1, una serioasa in afara de faptul ca nu-ti place graiu meu. Nu fi asa jingash:)
    5 4
  • NeoGalaxy
    Da sunt de acord, vino angusyoung cu o tema de discutii si voi posta serios, dar daca nu stii ceva tu vei fi primul care incepe sa injure. Iti garantez eu asta, asa a fost pana acuma.
    3 6
  • o bucurie asteptata de mult
    Ma bucur pentru Alonso, a dovedit acelora care nu sunt inca convinsi, ca este cel mai bun pilot de pe pista. Rautatea cu Santander este gratuita. Cei doi piloti de la Ferrari au valoare iar masina este foarte buna (si datorita lui Alonso). Am convingerea ca Alonso avea programat sa-l atace pe Vettel spre sfarsitul cursei oricum. As aminti ca atat in antrenamente3 cat si in cursa a stabilit cei mai buni timpi pe un tur de circuit. Ma ingrijoreaza putin schimbarea celor doua motoare la Ferrari.
    3 3
  • E momentul potrivit sa apar si eu
    Cursa a devenit neinteresanta pentru mine odata cu turul 34, atunci cand Vettel a inceput sa piarda puterea motorului. Nu l-a ajutat caruta si mi-a fost efectiv sila sa vad cum se bucurau altii de depasiri pe baza unor probleme mecanice. Astept totusi sarea si piperul in continuare, ca parca la debut am fost tinuti la regim :D
    8 0
  • Felicitari Alonso, BRAVO LEWIS!
    E calr pt toata lumea diferenta de clasa si atitudine intre Alonso si MAssa... Si asta o spune un fan McLaren. Intr-un fel ma bucur pt Alonso, in virtutea faptului ca a luptat, dar cursa asta ma face sa fiu optimist dupa podiumul lui Hamilton: McLaren E ACOLO, iar eu sper si cred ca e doar o chestiune de timp pana britanicii le vor lua fata italienilor. E doar prima cursa (din 19!), mai e mult pana departe iar realitatea de acum arata ca... Red Bull are probleme de fiabilitate, Ferarri sunt cei mai in forma, dar McLren POATE sa le puna pb si chiar sa-i depaseasca. Altfel... asa cum ma asteptam: Lewis e peste Button iar Alonso peste Massa. Inca o data, felicitari castigatorului cursei si concursului!
    5 1
  • alexandra1710 si andyyy4ever...
    sunteti rau de tot dusi cu pluta... kimi a fost si ramane un betiv spitat atat de mclaren si ferrari, cat in curand si de catre citroen! faptul ca a castigat cateva curse si un titlu mondial la viata lui nu valoreaza mare lucru... cand treci de 2-3 titluri se poate vorbi de un pilot valoros... pana atunci, mai merge o cinzeaca :) hai noroc!
    6 6
  • alexandra1710 e in lumea ei
    6 6
  • @marianescu
    Felicitari pentru fair play. Uneori ca sa pierzi trebuie sa stii/poti mai mult decat atunci cand vrei sa castigi. Mobius, salutari. Astept revansa. Noapte buna.
    3 1
  • Graba...
    Eu zic sa nu ne pripim inca cu concluziile.
    Azi a fost ziua celor de la Ferrari, cu mici probleme desigur, altfel nici nu se putea.
    Ferrari intotdeauna au fost mai buni in Bahrain, dar si cei de la McLaren au fost puternici azi. Cred ca vor primi o replica din partea lor in Australia, unde in general britanicii sunt mai buni.

    Pacat de Vetel, mi-e teama sa nu sa se repete problemele de fiabilitate ca si anul trecut. Cred ca este cel mai promitator pilot la moment

    Nici nu m-as grabi a spune ca Fernando este mult peste Massa - diferenta dintre ritmul celor 2 a fost foarte mica.
    Iar Massa, cel putin in trecut, era foarte rapid in calificari, care se pare ca anul acesta vor si mai importante decat in anii precedenti.
    Cred ca trebuie sa mai treaca inca vreo 5 curse sa vedem diferenta

    In orice caz, cred ca Ferrari este favorita la titlu anul acesta, pt ca are 2 piloti de top, in comparatie cu Red Bull si McLaren, care au doar cate unul. Mercedes pare sa nu ridice inca astfel de pretentii.
    Daca aceste echipe vor avea masini apropiate ca valoare, vom avea pt pretendenti la titlul pilotilor: Alfonso, Massa, Vetel si Hamilton
    6 0
  • cred ca tre sa fim multumiti de prezenta noului comentator la TVR .... ca doamne cat de varza is celalti doi . .

    Am si eu o intrebare ( ca a vorbit "maestrul" peste team radio ) - in turul cand Hamilton a depasit pe Vettel distanta intre el si Alonso era de 10 secunde ... si in cateva tururi a ajuns la 16, si s-a mentinut acolo pana la sfarsit . I-au spus ce de la boxe sa o lase moale sau a avut si el probleme?
    0 0
  • @unckle
    Alonso a mentinut un ritm inalt, reusit cele mai rapide tururi din cursa, Lewis parca a avut o problema cu aripa fata.
    2 1
  • ???
    nu vad nici un fan Mclaren sau HamHam unde au disparut cu totii sau is mucles ca echipa lor e de 5 bani, si radeau ei de ferari mercedes, redbul etc, doar ei erau cei mai tari si mai buni si HamHam cel mai bun pilot, anul acesta o sa il cam vedem in lupta deocamdata pe vetel si alonso si daca ferarri da in continuare o masina buna cred ca la sfarsit vor face dubla ca masa il va sprijini pe alonso asa cum a facuto si cu Kimi in 2007 si asa cum Kimi nu la sprijinit pe masa deloc in 2008; ferarri faceau un lucru si mai bun daca il luau pe vetel, el o sa fie un al 2 schumi, hamham e departe rau de acest lucru, nu e asa bun pe cat il lauda unii, cum nici Kimi na fost asa mare pe cat cred unii, daca era asa tare dupa ce a fost campion ajutat de masa s-ar fi luptat el la titlu si nu masa dar se paree ca nu era asa de bun
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru