Marele Premiu de Formula 1 al Austriei, găzduit de circuitul Red Bull Ring, a fost unul plin de evenimente, strategii diferite și, nu în ultimul rând, multe penalizări pentru încălcarea limitelor circuitului.
Pentru plecarea în cursa de duminică, majoritatea piloților au optat pentru pneuri medii. După ce au schimbat o serie de componente, sub condițiile parcului închis, Magnussen și De Vries au pornit de pe linia boxelor.
La stingerea semaforului, Max Versttapen a pornit mai bine decât Charles Leclerc și a reușit să își păstreze prima poziție, în ciuda insistențelor monegascului de la Ferrari.
Carlos Sainz a rămas pe 3, iar Lewis Hamilton a trecut de Lando Norris, pe locul 4.
CONTACT ÎNTRE TSUNODA ȘI OCON. CURSĂ ÎNTRERUPTĂ DE SAFETY CAR
Ceva mai în spate, Yuki Tsunoda a avut un contact cu Esteban Ocon, în virajul cu numărul 1. În urma acestui incident, aripa față a monopostului Alpha Tauri a avut de suferit, iar 3 viraje mai târziu, japonezul a tras drept și a ieșit de pe circuit.
Safety Car-ul și-a făcut apariția, iar Tsunoda și Magnussen au profitat și au intrat la boxe pentru schimbul de pneuri.
Mașina de siguranță nu a stat mult pe circuit. La restart, Verstappen a pus imediat mai bine de o secundă între el și Leclerc. Monegascul părea că nu își găsește ritmul, astfel că Sainz se apropia cu pași rapizi din spate.
Din păcate, echipa a intervenit prin comunicația radio și a interzis o depășire între cei doi piloți Ferrari.
În mijlocul plutonului, Sergio Perez avea un duel cu George Russell, duel câștigat până la urmă de mexicanul de la Red Bull Racing. Tot acum, Gasly trecea de Hulkenberg și ajungea pe poziția a 8-a.
Lewis Hamilton a început să se plângă de comportamentul monopostului Mercedes și îi era destul de greu să respecte limitele circuitului, mai ales în virajul cu numărul 10. După ce le-a încălcat în mod repetat, britanicul a fost avertizat cu steag alb-negru.
CURSĂ ÎNCHEIATĂ PENTRU HULKENBERG
Cursa s-a încheiat mai repede pentru Nico Hulkenberg, care a parcat monopostul Haas pe marginea circuitului, după o problemă survenită la sistemul de propulsie.
Imediat, oficialii cursei au anunțat un Virtual Safety Car, iar Hamilton, Norris, Gasly, Albon, Russell, Ocon, Piastri și Sargeant au profitat și au intrat la boxe.
Leclerc, Sainz, Alonso și Stroll au intrat un tur mai târziu.În tot acest timp, Max Verstappen a rămas pe circuit, astfel că la fluturarea steagurilor verzi, avea circa 18 secunde în fața lui Leclerc. Nici Perez nu a intrat la boxe, așadar se afla pe poziția a 3-a, în fața lui Hamilton, Norris și Sainz.
Spaniolul de la Ferrari nu a stat prea mult pe gânduri și a trecut de Norris, în virajul cu numărul 3. Hamilton a încălcat din nou limitele circuitului, astfel că a primit o penalizare de 5 secunde.
Până în turul 23, Sainz trecuse de Hamilton și Perez, iar Leclerc s-a apropiat la 15 secunde de Verstappen. Între timp, și Tsunoda primise o penalize de 5 secunde, tot pentru nerespectarea limitelor circuitului.
Două tururi mai târziu, Max Verstappen a trecut pe la boxe, iar monopostul Red Bull Racing a fost încălțat cu pneuri dure, o strategie diferită față de Ferrari. Perez a intrat și el, dar a ieșit înapoi pe pneuri medii.
Campionul mondial en-titre s-a apropiat rapid de Sainz, pe care l-a depășit în virajul cu numărul 3. Olandezul se afla acum la 6 secunde în spatele lui Leclerc (conducea cursa). Și Norris a trecut de Hamilton, tot în virajul cu numărul 3.
CURSĂ GREA PENTRU PIASTRI
Coechipierul său, Oscar Piastri, nu se descurca prea bine. A avut de furcă în mijlocul plutonului, iar la un moment dat și-a agățat aripa față și a fost nevoit să intre la boxe pentru a o înlocui.
După ce a ieșit prea larg în penultimul viraj, Sainz a primit, la rândul lui, o penalizare de 5 secunde. În față, Leclerc se simțea deja amenințat de Verstappen și, în turul 35, olandezul revenea la conducerea cursei, în urma unei depășiri cu DRS.
În spatele plutonului, De Vries și Magnussen aveau un duel foarte apropiat. Monopostul Haas a fost împins în afara circuitului, manevră pentru care De Vries a fost penalizat cu 5 secunde.
A urmat o altă trecere pe la boxe pentru Norris, Russell, Albon și Hamilton.
Dar și o altă penalizare de 5 secunde, de această dată pentru Gasly.În turul 46, Sainz se afla pe poziția a treia, dar a oprit la boxe, unde a stat cu 5 secunde în plus, pentru a-și ispăși penalizarea. A revenit pe circuit în spatele lui Norris. A urmat o luptă între cei doi foști coechipieri, duel câștigat până la urmă de Sainz.
Patru tururi mai târziu, Verstappen a oprit la boxe și a trecut înapoi pe pneuri medii. A rămas la conducerea cursei.
DUEL ÎNTRE PEREZ ȘI SAINZ
După ce a schimbat și el pneurile, Perez a trecut de Norris, ajutat de DRS, în virajul cu numărul 4. A crezut că va trece la fel de ușor de Sainz, dar s-a înșelat.
Spaniolul de la Ferrari s-a împotrivit de mai multe ori, dar până la urmă a capitulat și a fost întrecut de Perez, în turul cu numărul 61.
Deși putea încheia cursa pe pneurile medii, Max Verstappen a ținut neaparat să mai treacă o dată pe la boxe, să își încalțe monopostul cu pneuri soft și să ia și punctul pentru cel mai rapid tur. Ceea ce s-a și întâmplat.
Așadar, după 71 de tururi, Max Verstappen și-a trecut o nouă victorie în palmares. Charles Leclerc a încheiat cursa pe locul 2, iar Sergio Perez a ocupat ultima treaptă a podiumului.
Restul topului 10 a fost ocupat, pe rând, de Lando Norris, Fernando Alonso, Carlos Sainz, George Russell, Lewis Hamilton, Lance Stroll și Pierre Gasly.
Se lupta campionat, nu difileaza pe podium.
Apropo, acea ultima trecere pe la boxe s-a facut inclusiv din motive de siguranta, pentru pneurile sale erau deja destul de vechi, astfel a evitat o posibila pana in ultimele tururi
Ar fi intr-adevar util sa poti edita comentariile in astfel de cazuri
e adevarat ca are un avans destul de mare, 81 de puncte in plus fata de locul II, dar mai sunt 13 curse, inca nu am ajuns la jumatatea campionatului, se poate intampla orice. Poate face un accident si nu la participa vreo doua curse, poate va avea si el probleme cu masina, va schimba componente, va avea retrogradari pe grila, etc. Este normal sa traga tare, fiecare punct conteaza in momentul de fata.
În rest ? Max va câștiga, probabil, tot ce mai este de câștigat până la sfârșitul anului. Impresionantă atitudinea asta de adevărat campion, fără milă și cu o foame de victorii nesfârșită, așa cum erau Senna și Schumacher !
Ferrari vor fi cei mai buni dintre "și ceilalți", palidă consolare pentru cea mai titrată echipă din istorie.
Iar GOAT-ul ... GOAT-ul va continua să se plângă și să se autovictimizeze, pentru că atât știe să facă de când nu mai are cea mai tare mașină de pe grilă ! Asta în deplină concordanță cu jalea și doliul de la Sky ... bietul Kravitz mai avea puțin și începea să plângă și să-și smulgă părul în direct !
Ăsta e caracterul lui Verstappen.
Septuplul campion mondial a făcut o figură frumoasă, Hamilton ocupând poziția a 10-a în cursa de sprint, securizându-și 4 puncte în cursa principală.
hahahaha și hihihihi
Duelul Verstappen - Perez e tranșat doar pe bază de noroc, ecartul dintre cei doi fiind accentuat de... Zeița Fortuna. :))))))))
Mai penibila decat strategia italienilor nu este decat explicatia lui Vasseur:" strategia a fost cea mai buna...blablabla... trebuie sa analizam daca a fost cea corecta"! Vasilica, acum am inteles: Ferrari are mereu strategia cea mai buna, dar nu-i corecta ( adica este gresita)! Pam-pam!
Cine mai crede că tu nu ești retardat e retardat.