F1 Austria: O nouă victorie pentru Verstappen. Leclerc a încheiat pe locul 2

de Alexandru Monenciu
Luni, 03.07.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Austriei. Locul 2 a fost ocupat de Charles Leclerc, iar pe ultima treaptă a podiumului a urcat Sergio Perez.

Marele Premiu de Formula 1 al Austriei, găzduit de circuitul Red Bull Ring, a fost unul plin de evenimente, strategii diferite și, nu în ultimul rând, multe penalizări pentru încălcarea limitelor circuitului.

Pentru plecarea în cursa de duminică, majoritatea piloților au optat pentru pneuri medii. După ce au schimbat o serie de componente, sub condițiile parcului închis, Magnussen și De Vries au pornit de pe linia boxelor.

La stingerea semaforului, Max Versttapen a pornit mai bine decât Charles Leclerc și a reușit să își păstreze prima poziție, în ciuda insistențelor monegascului de la Ferrari.

Carlos Sainz a rămas pe 3, iar Lewis Hamilton a trecut de Lando Norris, pe locul 4.

CONTACT ÎNTRE TSUNODA ȘI OCON. CURSĂ ÎNTRERUPTĂ DE SAFETY CAR

Ceva mai în spate, Yuki Tsunoda a avut un contact cu Esteban Ocon, în virajul cu numărul 1. În urma acestui incident, aripa față a monopostului Alpha Tauri a avut de suferit, iar 3 viraje mai târziu, japonezul a tras drept și a ieșit de pe circuit.

Safety Car-ul și-a făcut apariția, iar Tsunoda și Magnussen au profitat și au intrat la boxe pentru schimbul de pneuri.

Mașina de siguranță nu a stat mult pe circuit. La restart, Verstappen a pus imediat mai bine de o secundă între el și Leclerc. Monegascul părea că nu își găsește ritmul, astfel că Sainz se apropia cu pași rapizi din spate.

Din păcate, echipa a intervenit prin comunicația radio și a interzis o depășire între cei doi piloți Ferrari.

În mijlocul plutonului, Sergio Perez avea un duel cu George Russell, duel câștigat până la urmă de mexicanul de la Red Bull Racing. Tot acum, Gasly trecea de Hulkenberg și ajungea pe poziția a 8-a.

Lewis Hamilton a început să se plângă de comportamentul monopostului Mercedes și îi era destul de greu să respecte limitele circuitului, mai ales în virajul cu numărul 10. După ce le-a încălcat în mod repetat, britanicul a fost avertizat cu steag alb-negru.

CURSĂ ÎNCHEIATĂ PENTRU HULKENBERG

Cursa s-a încheiat mai repede pentru Nico Hulkenberg, care a parcat monopostul Haas pe marginea circuitului, după o problemă survenită la sistemul de propulsie.

Imediat, oficialii cursei au anunțat un Virtual Safety Car, iar Hamilton, Norris, Gasly, Albon, Russell, Ocon, Piastri și Sargeant au profitat și au intrat la boxe.

Leclerc, Sainz, Alonso și Stroll au intrat un tur mai târziu.

În tot acest timp, Max Verstappen a rămas pe circuit, astfel că la fluturarea steagurilor verzi, avea circa 18 secunde în fața lui Leclerc. Nici Perez nu a intrat la boxe, așadar se afla pe poziția a 3-a, în fața lui Hamilton, Norris și Sainz.

Spaniolul de la Ferrari nu a stat prea mult pe gânduri și a trecut de Norris, în virajul cu numărul 3. Hamilton a încălcat din nou limitele circuitului, astfel că a primit o penalizare de 5 secunde.

Până în turul 23, Sainz trecuse de Hamilton și Perez, iar Leclerc s-a apropiat la 15 secunde de Verstappen. Între timp, și Tsunoda primise o penalize de 5 secunde, tot pentru nerespectarea limitelor circuitului.

Două tururi mai târziu, Max Verstappen a trecut pe la boxe, iar monopostul Red Bull Racing a fost încălțat cu pneuri dure, o strategie diferită față de Ferrari. Perez a intrat și el, dar a ieșit înapoi pe pneuri medii.

Campionul mondial en-titre s-a apropiat rapid de Sainz, pe care l-a depășit în virajul cu numărul 3. Olandezul se afla acum la 6 secunde în spatele lui Leclerc (conducea cursa). Și Norris a trecut de Hamilton, tot în virajul cu numărul 3.

CURSĂ GREA PENTRU PIASTRI

Coechipierul său, Oscar Piastri, nu se descurca prea bine. A avut de furcă în mijlocul plutonului, iar la un moment dat și-a agățat aripa față și a fost nevoit să intre la boxe pentru a o înlocui.

După ce a ieșit prea larg în penultimul viraj, Sainz a primit, la rândul lui, o penalizare de 5 secunde. În față, Leclerc se simțea deja amenințat de Verstappen și, în turul 35, olandezul revenea la conducerea cursei, în urma unei depășiri cu DRS.

În spatele plutonului, De Vries și Magnussen aveau un duel foarte apropiat. Monopostul Haas a fost împins în afara circuitului, manevră pentru care De Vries a fost penalizat cu 5 secunde.

A urmat o altă trecere pe la boxe pentru Norris, Russell, Albon și Hamilton.

Dar și o altă penalizare de 5 secunde, de această dată pentru Gasly.

În turul 46, Sainz se afla pe poziția a treia, dar a oprit la boxe, unde a stat cu 5 secunde în plus, pentru a-și ispăși penalizarea. A revenit pe circuit în spatele lui Norris. A urmat o luptă între cei doi foști coechipieri, duel câștigat până la urmă de Sainz.

Patru tururi mai târziu, Verstappen a oprit la boxe și a trecut înapoi pe pneuri medii. A rămas la conducerea cursei.

DUEL ÎNTRE PEREZ ȘI SAINZ

După ce a schimbat și el pneurile, Perez a trecut de Norris, ajutat de DRS, în virajul cu numărul 4. A crezut că va trece la fel de ușor de Sainz, dar s-a înșelat.

Spaniolul de la Ferrari s-a împotrivit de mai multe ori, dar până la urmă a capitulat și a fost întrecut de Perez, în turul cu numărul 61.

Deși putea încheia cursa pe pneurile medii, Max Verstappen a ținut neaparat să mai treacă o dată pe la boxe, să își încalțe monopostul cu pneuri soft și să ia și punctul pentru cel mai rapid tur. Ceea ce s-a și întâmplat.

Așadar, după 71 de tururi, Max Verstappen și-a trecut o nouă victorie în palmares. Charles Leclerc a încheiat cursa pe locul 2, iar Sergio Perez a ocupat ultima treaptă a podiumului.

Restul topului 10 a fost ocupat, pe rând, de Lando Norris, Fernando Alonso, Carlos Sainz, George Russell, Lewis Hamilton, Lance Stroll și Pierre Gasly.

Comentarii (14)

  • Bravo, Max - ai demonstrat inca o data valoarea ta si a masinii. Si mai mult, ai avut timp sa pui softurile pentru cel mai rapid tur - ai luat tot ce se putea lua. Felicitari !
    24 42
  • Verstappen este însetat de puncte. Când campionatul este clar al lui, nimeni nu-i mai poate pune probleme în 2023, Verstappen oprește ca să ia acel punct pentru cel mai rapid tur, astfel luându-i punctul lui Checo, care este în lupta pentru locul al doilea cu Alonso. Asta dovedește încă o dată caracterul lui Verstappen
    73 38
  • Dacă facem abstracţie de Max ( care este într-o altă ligă ţinând cont că pe lângă talent are şi o maşină f bună), este un campionat echilibrat, chiar interesant.
    17 29
  • https://www.youtube.com/watch?v=jJWfVCkVtjc
    6 10
  • @Ryce si dece nu l-ar lua?
    Se lupta campionat, nu difileaza pe podium.

    Apropo, acea ultima trecere pe la boxe s-a facut inclusiv din motive de siguranta, pentru pneurile sale erau deja destul de vechi, astfel a evitat o posibila pana in ultimele tururi
    23 35
  • Scuze de greseli la comentariul de mai sus, au fost din graba.

    Ar fi intr-adevar util sa poti edita comentariile in astfel de cazuri
    18 5
  • @Ryce
    e adevarat ca are un avans destul de mare, 81 de puncte in plus fata de locul II, dar mai sunt 13 curse, inca nu am ajuns la jumatatea campionatului, se poate intampla orice. Poate face un accident si nu la participa vreo doua curse, poate va avea si el probleme cu masina, va schimba componente, va avea retrogradari pe grila, etc. Este normal sa traga tare, fiecare punct conteaza in momentul de fata.
    11 27
  • Checo și Max au la dispoziție cele mai bune mașini de pe grilă (de departe). Dacă Perez nu este in stare sa-l bată pe Alonso fără ajutor, atunci nu are ce căuta la Red Bull - să meargă la Alpha Tauri daca ăsta este nivelul lui. Acum câteva etape erau mulți convinși că îl bate pe Max in lupta pentru campionat, iar acum va plângeți că de ce nu i se face milă lui Max de el, să-i lase punctul suplimentar.
    27 53
  • Cea mai tare știre astăzi în Motorsport, Dacia va participa la Paris - Dakar, cu Loeb ca pilot principal ! Asta da știre !
    În rest ? Max va câștiga, probabil, tot ce mai este de câștigat până la sfârșitul anului. Impresionantă atitudinea asta de adevărat campion, fără milă și cu o foame de victorii nesfârșită, așa cum erau Senna și Schumacher !
    Ferrari vor fi cei mai buni dintre "și ceilalți", palidă consolare pentru cea mai titrată echipă din istorie.
    Iar GOAT-ul ... GOAT-ul va continua să se plângă și să se autovictimizeze, pentru că atât știe să facă de când nu mai are cea mai tare mașină de pe grilă ! Asta în deplină concordanță cu jalea și doliul de la Sky ... bietul Kravitz mai avea puțin și începea să plângă și să-și smulgă părul în direct !
    4 37
  • Polpozișă
    Oare câți piloți ar fi avut 100% încredere în echipă și în sine că pot trage de 1 punct cu riscul de a pierde locul 1?

    Ăsta e caracterul lui Verstappen.

    Septuplul campion mondial a făcut o figură frumoasă, Hamilton ocupând poziția a 10-a în cursa de sprint, securizându-și 4 puncte în cursa principală.

    hahahaha și hihihihi

    Duelul Verstappen - Perez e tranșat doar pe bază de noroc, ecartul dintre cei doi fiind accentuat de... Zeița Fortuna. :))))))))
    41 69
  • Mexicanul zburător
    Surprinzător că mai sunt persoane care cred că pilotul contează în lupta! Piloții sunt doar niste pioni pe tabla echipei.Verstappen- Perez este precum Ham-Rosberg, germanul câștigand titlul doar când Mercedes a cerut asta și, drept preț, l-au pus sa se retragă dupa. După ce rezultatele mexicanului din primele etape au contestat supremația olandezului, de ceva vreme acesta are numai ghinioane, strategii greșite și un monopost un pic mai lent. Deh, daca Perez se năștea austriac, era deja campion mondial!
    70 43
  • Iarna nu'i ca vara
    Daca tot nu avem ce comenta in cursa si am dat'o'n rivalitati, ma intreb oare ce ar fi avut de spus Costel, acest Paleologu al fanilor ferrari,dupa ce Sainz a fost pus sa stea la coada la schimbat anvelope de parca era la o vulcanizare dupa prima ninsoare?!
    Mai penibila decat strategia italienilor nu este decat explicatia lui Vasseur:" strategia a fost cea mai buna...blablabla... trebuie sa analizam daca a fost cea corecta"! Vasilica, acum am inteles: Ferrari are mereu strategia cea mai buna, dar nu-i corecta ( adica este gresita)! Pam-pam!
    22 37
  • @mexicanul prost
    Pe aceeași mașină Max vs Checo e 10 la 2, cu mențiunea că mexicanul nu prea mai ajunge prin Q3.
    Cine mai crede că tu nu ești retardat e retardat.
    36 62
  • prostănacul polpozişă
    tu eşti un mare analfabet
    39 27

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru