A fost un weekend plin pe circuitul Red Bull Ring din Austria, având în vedere că acest Mare Premiu a inclus și o cursă de Sprint, pe care a câștigat-o Max Verstappen. Tot campionul mondial en titre s-a impus și în sesiunea de calificări pentru cursa de duminică.
Așadar, era clar că echipa austriacă vrea să domine weekend-ul de pe circuitul de casă prin pilotul său principal, Max Verstappen. Și au reușit până la un moment dat.
Imediat după stingerea semaforului care anunța plecarea în cursă, olandezul de la Red Bull Racing și-a păstrat prima poziție. Între timp, Russell a încercat să treacă de Norris, dar britanicul de la McLaren a rămas pe locul 2.
Hamilton a câștigat o poziție după ce l-a întrecut pe Sainz. Spaniolul de la Ferrari a recuperat poziția puțin mai târziu.
Startul cursei nu a fost lipsit de evenimente. Leclerc și Piastri s-au ciocnit în primul viraj, iar în urma acestui incident monegascul a fost nevoit să treacă pe la boxe. Piastri a ieșit apoi în decor după un incident cu Sergio Perez.
Magnussen și Ricciardo au intrat la boxe în turul 10. În fața plutonului, Verstappen avea deja peste 5 secunde avantaj față de Norris. Tot acum, Leclerc a ajuns pe 19 după ce a fost depășit de Alex Albon.
Ziua avea să continue în același stil pentru Leclerc. Pilotul Scuderiei a trecut din nou pe la boxe și a ieșit pe circuit încălțat cu pneuri medii.
Zhou a fost scos în afara asfaltului de Alonso, o mișcare pentru care veteranul de la Aston Martin a primit o penalizare de 10 secunde.
Și Hamilton a primit o penalizare de 5 secunde, după ce a călcat linia albă la intrarea pe linia boxelor.UNSAFE RELEASE PENTRU VERSTAPPEN
În turul 24, Verstappen și Norris au intrat la boxe pentru schimbul de pneuri. Nici acest moment nu a fost lipsit de evenimente, olandezul fiind "anchetat" ulterior pentru "unsafe release". Chiar dacă l-a încurcat, vizibil, pe Norris, Verstappen a scăpat nepedepsit.
În schimb, comisarii de cursă l-au penalizat cu 5 secunde pe Perez pentru că a încălcat limita de viteză pe linia boxelor.
Pe circuit, piloții Alpine erau implicați într-un duel roată la roată. Într-un final, Gasly a trecut de Ocon în virajul cu numărul 4.
Norris s-a apropiat la 6 secunde de Verstappen, iar Leclerc a ajuns pe poziția a 11-a în turul 46.
Cursa avea să ia o altă turnură în turul 52, atunci când Norris și Verstappen au intrat la boxe pentru un nou schimb de pneuri. A fost o oprire destul de lungă pentru olandezul de la Red Bull, dar tot a reușit să revină pe circuit înaintea lui Norris.
Chiar și așa, diferența dintre cei doi s-a redus la mai puțin de două secunde. Ajutat de sistemul DRS, Norris s-a apropiat și mai mult de Verstappen și chiar a încerat să îl depășească în virajul cu numărul 3.
Monopostul McLaren a ratat frânarea și a ieșit în afara circuitului, ceea ce a însemnat că Norris a fost nevoit să îi dea înapoi poziția lui Verstappen. Nu s-a întâmplat la fel când, puțin mai încolo, olandezul a ieșit la rândul său în afara circuitului.
NORRIS OUT, VERSTAPPEN PENALIZAT CU 10 SECUNDE
Duelul celor doi a culminat în turul 64, atunci când cele două monoposturi s-au lovit.
Ambii piloți au fost nevoiți să se "târască" până la boxe cu pene de cauciuc. Dar asta nu l-a împiedicat pe Verstappen să îl scoată, aproape, pe iarbă pe Norris.Russell a fost marele câștigător pentru că a preluat conducerea cursei, fiind urmat de Piastri și de Sainz. Între timp, Norris a ajuns a boxe, dar a fost nevoit să abandoneze din cauza daunelor suferite de monopostul McLaren.
De cealaltă parte, Verstappen a oprit la boxe, dar a primit o penalizare de 10 secunde pentru duelul cu Norris. Cu doar câteva tururi rămase până la final, olandezul se regăsea pe poziția a 5-a.
Nici un Virtual Safety Car nu l-a ajutat pe Piastri să se apropie de Russell îndeajuns de mult pentru a-i periclita poziția de lider. Astfel, britanicul de la Mercedes-AMG Petronas a trecut primul linia de sosire și și-a trecut în cont a doua victorie din carieră.
Oscar Piastri a încheiat pe 2, iar Carlos Sainz a ocupat ultima treaptă a podiumului.
Restul topului 10 a fost ocupat, pe rând, de Lewis Hamilton, Max Verstappen, Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo și Pierre Gasly. Charles Leclerc a fost la doar o poziție distanță de ultimul loc în puncte.
Era indicat sa se multumeasca cu locul 2, cu un deficit de 8 puncte, in loc sa se confrunte cu un DNF, dar si cu un deficit de 10 puncte.
Norris are nevoie sa se maturizeze.
Mai are de invatat the young padawan.
Silverstone = fireworks! :D
Avem impresia ca Verstappen este vanat tocmai de cei care trebuie sa respecte si sa aplice prevederile regulamentare."
(Servus TV)
Max Verstappen este in propria lui ligă.
Este cuminte, se hidrateaza corespunzator, are mese regulate, doarme foarte bine si, excelent pentru confortul caminului, nu sforăie.
Singurul inconvenient cu care ma confrunt la aceasta ora: nu am aflat inca cine o sa-mi ruineze calificarile si cursa de la Silverstone..."
(RMC)
Dar revenind la Red Bull Ring, nimeni nu trebuie sa indrazneasca sa il depaseasca pe Max, ca se sfarseste rau? Ce fel de suporter al curselor de motorsport esti? Sau esti doar fanul unui pilot, iar dupa ce se retrage nu-ti mai pasa de ce se intampla.
Suntem la curse de Formula 1 nu la banger racing. Incredibil cum toti sunt de vina, doar Max este sfant: Vettel, Leclerc, Hamilton, iar mai nou Norris.
Si explica te rog "Norris trebuie sa se maturizeze". Chiar nu inteleg comentariul tau. In ce sens sa se maturizeze? Cred ca e exact opusul. Max nu a reusit sa se maturizeze, a ramas la stadiul ala de copil razgaiat care daca se bate cu un alt copil si pierde, apuca repede o piatra si i-o da cu ea in cap.
@Helmut Marko - Norris a primit penalizarea de 5 sec in timp ce isi distrugea masina incercand sa ajunga la boxe. Daca se va aplica acea penalizare in Silverstone, nu stiu.
Norris este (inca) imatur deoarece nu a stiut sa materializeze avantajul enorm care i s-a oferit in ultimul sfert al cursei, n-a reusit sa gestioneze corect acel cumul de factori care se identificau ca fiind decisivi pentru a doua sa victorie in acest sezon.
1-stangacia mecanicilor cu roata stanga spate la ultimul pit al lui Max.
2- faptul ca Max a mai fost retinut cateva clipe peste nereușita ultimului sau pit pentru a evita un unsafe release la acelasi Norris.
3- pneurile medii noi pe care le-a avut la dispozitie doar englezul.
Cand esti intr-o disputa directa cu etalonul pilotajului la ora actuala si, atentie mare, definitoriu la momentul respectiv, tocmai pentru primul loc in cursa, chiar n-ai voie sa șovăi, asta daca ti-ai propus sa faci parte din elita si sa incetezi sa te mai scalzi prin pseudodispute la mijlocul plutonului cu Perez, Alonso, Magnussen & Co.
Lando, din cauza carentelor care continua sa-i guverneze activitatea profesionala, a optat pentru o strategie eronata, a intrat voluntar intr-o disputa surda (prea multe tentative insuficient pregatite si care genereaza uzura excesiva + instaureaza frustrarea), cand se impunea sa opteze pentru acea acuratete chirurgicala(daca o detine??), cea care care transa inclestarea in favoarea sa, prima tentativa de depasire sa fie foarte bine pregatita pentru a aduce rezultatul scontat in tabara McLaren.
Aici se face diferenta intre cei buni si aceia care se identifica cu exceptionalul.
FIA a fost suficient de ingaduitoare cu tanara generatie de piloti, i-a facut cadou o victorie la Miami acestui Lando, asta deoarece orice copil merita sa fie incurajat si rasplatit la un moment dat.
Acum, dupa declaratiile lui Lando, identificabile cu ridicolul oferite dupa cursa, nu cred ca-i necesar sa transformam duelurile din F1 in romance, este imperios necesar ca acestea sa se suprapuna peste notiunea de hard racing.
......Chiar si cu riscul ca un copil precum Lando sa se supere pe noi.
daca vrei sa-l iei pe max(si pe oricine), trebuie sa io bagi pe gat bine, sa ramai in fata lui, nu in spate.
Evident că ambii au partea lor de vina, dar Norris ar fi trebuit să știe că acolo, pe exterior poți să-l depășești eventual pe Sargent, nu pe Verstappen ! Și apoi, după contact, Norris a avut probleme cu puntea față, deci ? În fine, eu vorbeam de haterii care, aproape 100%, sunt fanii domnișoarei Lulu ! Care domnișoară Lulu este pur și simplu calcată în picioare anul ăsta !
....Si in cel din urma, Norris, un presupus gentleman, trebuie sa inceapa sa aloce intervale de timp semnificative pentru sesiuni de tinere sub control a propriei sale furii.
Este de notorietate faptul ca anul trecut a distrus trofeul oferit invingatorului(Max) tocmai pe podiumul de premiere.
Norris nu poate continua astfel, n-ar mai trebui sa i se permita asemenea derapaje comportamentale, Formula Unu este o disciplina cu etichetă.
Aceste lucruri se întâmplă și l-aș descrie ca un incident de cursa, deși este mai probabil că Norris și-a depășit limitele din cauza lipsei sale de experiență la acest nivel.
Remarcile lui Lando nu au fost propice pentru restabilirea liniștii, acesta spunând că Max ar trebui să-și ceară scuze, asta chiar nu ajută cu adevărat. Dar se vor întâlni pentru o conversație.”
(ORF)
(SkySports)
Mi-au fost rivali amandoi, Senna in simulator, Schumacher pe circuite.
Mie ce nu mi-a mai placut, si oarecum a fost scapat din vedere, dupa ce au revenit amandoi pe pista, MV a incercat sa-l scoata in decor pe LN intr-o manevra de razbunare. M-am uitat la reluarile de pe bord, si se vede clar ca MV se uita in oglinda si il vede acolo pe LN.
Si un HAHA foarte mare, inainte de acrosaj discutia intre MV si inginerul de cursa: "He's dive bombing. That's not how you overtake". Venind din partea lui Max o asemenea afirmatie cand o astfel de manevra este marca inregistrata mi se pare absolut hilar.
Nu sunt de acord nici cu abordarea cocalareasca conform careia scoaterea adversarului in afara circuitului, cu riscul unor accidente grave, este " racing".
Ideea este ca max, campion en titre, asa cum era cazul si la ham, este favorizat acum deoarece aduce bani.
In afara accidentului au mai fost 2 incercari de depasire blocate neregulamentar, lucru observat pana si de comentatorii romani, care de obicei afla dupa:))
Cu 1-2 tururi inainte, noris a fost scos in afara si a depasit prin afara circuitului, dar i-a redat pozitia lui max, cand max a fost scos si a depasit tot prin exterior, l-a durut in kr si a ramas bine mersi pe primul loc, fara sa-l deranjeze nimeni pentru incalcarea regulamentului. Daca norris a gresit si l-a fortat in afara, trebuia penalizat, dar nu era o scuza ca max sa depaseasca prin afara circuitului.
Evident ca am dreptate, altfel nici nu mi-as fi permis sa intervin intr-un mediu dovedit erudit.
Mi-a fost usor sa limpezesc lucrurile deoarece am fost intotdeauna un umil slujitor al adevarului.
Constat insa altceva, ca hazardarea reprezinta la tine o stare de spirit, abordare asupra careia eu n-am cum sa rezonez.
E momentul oportun sa si probezi, ofera datele de telemetrie care sa confirme tuturor faptul ca Max a schimbat directia pe franare.
Ce se vede pe transmisiunea TV este una, dovezile irefutabile sunt cu totul altceva.
Insusi Max a declarat in mai multe randuri ca a avut oarece corectii ale directiei in a-si securiza defensiva, lucru normal de altfel pentru orice pilot in intrecerile pe 4 roti, dar niciodata nu a schimbat directia pe franare.
Max este apogeul pilotajului in clipa de fata, reperul intrecerilor FIA, nu cred ca a ales sa se compromita astfel, mai ales ca declaratia sa poate fi extrem de usor de demontat.
Ceea ce s-a intamplat cu cei doi dupa T3 reprezinta doar o "reminiscenta" a spriritului combativ al amandurora, o banala hârjoană la cald in urma unui incident care a generat mai daune decat se anticipa ambelor monoposturi, nu-i cazul sa ne aplecam atentia asupra unui mal-entendu oferit la o viteza ridicola pentru F1.
Daca esti corect cu tine insuti, atunci tre' sa nu faci doar o paralela, ci sa sanctionezi cum se cuvine "realizarea" lui Hamilton din virajul Copse in 2021, la cca. 300km/h.
Acela este un moment care trebuie tratat si la aceasta ora cu maxima severitate.
La Silverstone vom aduce un nou upgrade, este timpul sa facem din acea diferenta intimidanta intre noi si restul, cel mai potrivit loc ca Norris si ceilalti sa inteleaga faptul ca ierarhia in Formula Unu nu este deloc aleatorie.
Scopul nostru este titlul mondial, iar GP-ul Austriei ne-a ajutat să reușim sa ne apropiem si mai mult de obiectiv.
Mi-ar fi placut ca stewarzii sa fi dat mai devreme penalizarea limitelor pistei lui Norris, atunci nu s-ar fi ajuns niciodata la aceasta escaladare. Cu toate resursele de care dispune conducerea cursei, ar fi trebuit sa se hotarasca mai devreme sa-l penalizeze pe Norris.
Ulterior , noi l-am fi anuntat pe Max de faptul ca Norris are 5 secunde penalizare, Max l-ar fi lasat sa treaca si toata lumea era fericita, asta deoarece Norris nu era capabil sa se indeparteze la mai mult de 5 secunde de Max.
Doar ca, incepand cu duminica trecuta, Max si Norris fac deplasarea cu avioane diferite."
(OE24)
Comentatorul aflat langa Antal Putinică trebuie inlaturat de la microfon. Nu are ritmul necesar. Antal Putinică este mai mult incurcat de respectivul.
Nu credeam s-o spun vreodata, dar Antal Putinică este o binecuvantare.
(F1nishLine)
(X)