aMai este destul de puțin până debutează noul sezon din Formula 1. Tocmai de aceea, echipele au început deja să anunțe când vor fi prezentate monoposturile de specificație 2024.
Williams și Sauber au rezervat data de 5 februarie, iar Ferrari va prezenta noul monopost în 13 februarie.
Aston Martin se alătura acum celor 3. Britanicii anunță că noul AMR24 va fi dezvăluit în 12 februarie. Fernando Alonso și Lance Stroll rămân și anul acesta să se dueleze pe circuit cu celelalte echipe în Marele Circ.
După un start de sezon 2023 foarte bun, Aston Martin a început să își cam piardă din avânt. Chiar și așa, a încheiat anul cu 8 podiumuri și pe locul 5 în clasamentul pe echipe.
via Formula 1
Vorbim mult, ne aflam în contacte ample în fiecare săptămână la telefon, la fabrică, la curse și încercăm să ne asigurăm că suntem cu toții pe aceeași direcție.
Împărtășim multe lucruri prin care am trecut, unele dintre dificultățile din sezonul recent incheiat, deoarece mașina își cam schimba comportamentul și pur și simplu se chinuia puțin mai mult decât noi doi.
Apoi am reajustat câteva lucruri pe mașină, iar Lance a revenit la forma maximă și a fost impresionant să-i vezi dăruirea și motivația atat în momentele înalte dar și in cel mai putin reusite ale evolutiei sale, cum a fost acela de la începutul anului, cu o mână ruptă.
Era atât de hotărât să repună lucrurile din nou in matca lor fireasca și în cele din urmă Lance chiar a izbutit, a făcut-o după Mexic, atat în Brazilia cat și in Las Vegas.
A fost o surpriză mare pentru mine, ca să fiu sincer, nivelul de angajament și nivelul de motivație pe care îl are Lance.”
formularapida.net/alonso-describes-relation-with-stroll-as-unique/
Nu cred că există un glonte de argint pentru a dezvolta mașina, altfel, ar fi foarte ușor pentru toată lumea.
Abordari în care poate avem încredere acum, iata, constatam ca in cel mult șase luni - tendința în pit-lane este de a muta fluxul de aer într-un mod diferit - devin de-a dreptul depășite, așa că trebuie să fim cu ochii in patru si sa dezvoltam acea doza de reactivitate atat de necesara in obtinerea rezultatelor supreme pentru Aston."
racingnews365.com/alonso-warns-no-magic-bullet-after-aston-martin-slump
Și este mai anevoios să oferi feedback-ul corect echipei, deoarece revizuirea radicală a regulilor tehnice pentru 2022 a schimbat tendința aerodinamică, partea inferioară a mașinii având prioritate față de suprafețele superioare pentru a produce 60% din forța aerodinamică totală.
Uneori conducem aceste mașini și simțim că totul merge bine. Te oprești și vezi clasamentul și poate ești pe pozitia 14. Și uneori invers.
Există un mod foarte sensibil de a configura monopostul.
Nu cred că asta implica doar aerodinamica. Cred că, de asemenea, un detaliu determinant este si suspensia, care se impune a fi pe cât de rigidă, pe atât de joasă.
Îmi lipsește puțin din ceea ce îți oferă mașina în ceea ce privește feedback-ul - care este echilibrul real al mașinii, reprezentat de interacțiunea anvelopei cu interferența aerodinamică, împotriva suspensiei și a aderenței mecanice.
Toți acești trei parametri sunt puțin confuzi uneori în mâinile tale și în corpul tău.
Sunt convins că este o generație foarte complexă de mașini de F1.”
motorsport.com/f1/news/alonso-f1s-ground-effect-cars-can-be-confusing/10562830/
Sa nu se inteleaga faptul ca un posibil al treilea titlu mondial [F1] este mai puțin prioritar. Este si el o prioritate. Dar câștigarea Dakar-ului, pentru mine, este o prioritate, de asemenea.
Poate va trebui să încerc această cursă timp de opt sau zece ani, până când, poate, într-o zi voi avea noroc și voi putea lupta pentru victorie.
Dar dacă voi câștiga în Formula 1, în cursele de anduranță și în Dakar, asta va reprezenta enorm pentru mine, ceva cu adevarat special, ca șofer și ca persoană.”
f1oversteer.com/news/fernando-alonso-tipped-for-logical-move-for-after-aston-martin-aces-f1-retirement/
Dacă am senzația că nu mai pot face performanță, că așteptarile mele nu se afla la nivelul dorit, să fiți siguri, voi fi primul care ridică mâna. Doar ca acest moment nu a venit încă.”
(Auto Motor und Sport)
Se pare că si Ferrari a reusit sa depaseasca cu succes rezultatul testelor de impact cu noul lor monopost.
Rapoarte foarte speculative au susținut săptămâna trecută că Red Bull a picat primul test de impact cu noua mașină RB20, dar nu există dovezi care să sugereze că aceste zvonuri sunt adevărate.
https://www.planetf1.com/news/crash-tests-f12024-ferrari-aston-martin
A sosit proaspăt și nerăbdător. A oferit un feedback excelent și s-a bucurat de majoritatea aspectelor pe carea le-a putut observa la debutul sau aici, la Silverstone.
Ne-a susținut, subliniind domeniile în care credea că trebuie să îmbunătățim mașina.
Anul recent incheiat a fost cu adevarat esențial.
Nu l-am cunoscut în mod special înainte de anul 2023. Aveam oarecum o idee despre cum era și ce va aduce, dar a fost foarte impresionant în atitudinea sa și în ceea ce a întreprins. A împins din greu în timp ce era foarte impactant în feedback-ul său.
Abilitățile lui sunt cu adevarat impresionante.”
Tom McCullough - directorul de performanță la Aston Martin F1
Fernando Alonso versus Lance Stroll a fost o afacere clară.
De două ori campion de Formula 1, acum în vârstă de 42 de ani, nu i-a oferit în mare parte fiului de 25 de ani al șefului companiei Lawrence Stroll nicio șansă. Iată cifrele:
Fernando Alonso vs Lance Stroll
Sprint calificare 5:0
Sprint duel 4:1
Poziție medie pe grilă: 7,3 - 12,6
Avans mediu pentru Alonso: 0,481 sec
GP Calificări 19:3
GP Duel 13:1
Podium 8:0
Top 10 19 :12
puncte Campionatul Mondial 206:74
Pozițiile finale ale Campionatului Mondial
4 (Alonso) și 10 (Stroll)
Ne conduce și ne face mai buni - este atât de simplu. Este foarte ambițios și vrea să lupte pentru podiumuri în fiecare weekend.
El nu este unul dintre aceI piloți care apar într-un weekend de curse, își fac treaba și apoi dispar. Întotdeauna există o altă întrebare din partea lui, un alt mesaj WhatsApp, care caută constant lucruri pe care le-am putea îmbunătăți.”
Lance chiar este într-un loc grozav. Este relaxat și încrezător în sine. O poți vedea în limbajul corpului său.
Este foarte impresionant cum s-a dezvoltat ca șofer in anul recent incheiat.
Mi-aș fi dorit ca sezonul să fi fost puțin mai lung pentru el, pentru că a fost foarte rapid în rundele finale.
Putem construi pe asta.
Asta trebuie să se întâmple acum, trebuie doar să reia de unde a rămas în sezonul 2023.
Lance a depășit multe provocări anul trecut, iar acum este într-o creștere exponentiala.”
gpblog.com/en/news/254946/krack-happy-with-stroll-in-f1.html