F1: Alpine prezintă noul monopost A523 pentru sezonul 2023

de Tiberiu Safta
Vineri, 17.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Francezii de la Alpine au dezvăluit oficial noul lor monopost de Formula 1 pentru sezonul 2023. Botezat A523, acesta va fi pilotat de francezii Esteban Ocon și Pierre Gasly.

Alpine încheie sezonul lansărilor oficiale cu prezentarea noului său monopost pentru noul sezon de Formula 1. Monopostul, botezat A523, este vopsit într-o combinație de culori albastru cu roz, datorită sponsorului principal al echipei franceze, BWT.

Alături de asta, Alpine a mai prezentat și o grafică specială separată, în care toată mașina este vopsită în roz. Această grafică va fi prezentă la câteva etape din acest sezon.

Cea mai mare schimbare adusă în acest an este venirea lui Pierre Gasly de la Alphatauri. El îl va avea coechipier pe Esteban Ocon, astfel încât Alpine va avea o linie de piloți francezi. Gasly îl înlocuiește pe dublul campion mondial Fernando Alonso, care a avut un sezon dificil la echipă și a semnat pe neașteptate cu rivalii de la Aston Martin la jumătatea sezonului trecut.

Și în acest an, Alpine va fi singura echipă ce va rula cu unități de putere furnizate de Renault.

Anul trecut, echipa a terminat pe locul 4 în clasamentul constructorilor, cu 173 de puncte adunate.

Echipa franceză speră să devină mai competitivă și să se lupte pentru clasări pe podium în acest an.

Acum că s-a terminat perioada de lansări, urmează testele oficiale din pre-sezon. Acestea vor avea loc în Bahrain, între 23 și 25 februarie. Tot aici va avea loc și prima cursă a sezonului, programată în 5 martie.

via Alpine

Comentarii (13)

  • BLACK FLAG
    Parcă se întrec toți în alegerea de culori nepotrivite pentru noul sezon. Dar dincolo de rozul ăla oribil, să aruncăm o privire la conceptul Alpine.
    În primul rând, nu numai că Alpine A523 este mai ușor în comparație cu mașina din 2022, ci chiar scade sub greutatea minimă de 798 kg . Inginerii de pistă vor avea astfel la dispoziție mici balasturi cu care să corecteze distribuția greutăților și echilibrul de la cursă la cursă, un instrument de neprețuit în faza de set-up.
    Alpine va fi în acest an - în privința greutății - ce era Alfa Romeo anul trecut. Probabil ca ușurința lui A523 să fi fost exploatată pentru a întări suprafețele aerodinamice , pe tot fundul, pentru a controla îndoirea acestuia și riscul ca aceasta să dea naștere la marsuină.
    4 0
  • BLACK FLAG
    Toți specialiștii din sportul cu motor dau pronosticuri pentru o luptă în 3, Ferrari, MB și RB, parcă neglijând pe cei de la Renault. Ar fi ceva picant să avem surprize anul acesta și Alpine să prindă câteva podiumuri.
    Discursul lui Matt Harman pe scenă, în care a explicat munca depusă la noua mașină, a fost un interesant moment tehnic. Inginerul englez nu a dezvăluit nimic extraordinar și mai presus de toate nu le-a oferit oponenților săi cunoștințe relevante, dar tocmai datorită simplității cu care a ilustrat A523, tind să cred că a reușit să ajungă chiar si la inima celor care sunt profani.
    Farmecul F1 constă în varietatea sa, din care tehnologia este un element cheie. Narațiunea spre exterior(spre public) este un factor crucial în popularitatea sportului, totuși a devenit din ce în ce mai sărăcit în ultimii ani de către unele echipe, în favoarea secretului.
    3 0
  • Da și eu aș vrea podium pentru Alpine cel puțin în Franța și interviurile să fie în limba franceză. Renault-Alpine nu are cei mai buni negociatori. Alonso i-a trădat de trei ori în goana după bani. Când a câștigat al doilea titlu a plecat la McLaren, după un an Renault l-a salvat când a fost concediat, dar a plecat anul următor la Ferrari forțând licențierea lui Kimi, pe care Lotus-Renault l-a readus în F1 după doi ani. Și din nou Renault îl salvează pe Alonso, readucândul în F1 în loc să-și promoveze tinerii piloți ai academiei propii, iar anul trecut Alonso îi încurcă să nu poată promova pe Piastri, dar când face rost de un contract mai bănos le zice„Pa”. L-au luat pe Gasly care are experiență în F1, dar eu zic că a căpătat și o „plafonare” în anii de F1. La fel Piastri se plafona dacă mai rămânea „pilot de rezervă” așteptând pe Alonso să-și satisfacă pasiunea pentru pilotaj, dar mai ales pentru bani. A făcut foarte bine că a plecat că Renault insista pe Alonso.
    6 0
  • BLACK FLAG
    Pirelli și-a modificat anvelopele pentru 2023, cu obiectivul principal de a îmbunătăți echilibrul subvirării al cauciucului de anul trecut. Dar au existat și ajustări aduse compușilor.
    Din acest sezon, vom vedea, chiar începând cu testele de la Sakhir, 6 tipuri de anvelope uscate, de la C0 - cel mai dur, la C5 - cel mai moale.
    C1 era cea mai dură anvelopă până acum. Vechiul C1 este acum C0. Noul C1 este mai aproape de specificațiile C2.
    C3 - aici este durerea. Pirelli anunțat că ei vor încerca să găsească un C3 care să fie exact între C2 și C4( fără a preciza că ar fi fost până acum mai aproape de C2 sau spre C4). Noul C3 este denumit "Proto".
    Teste Sakhir: fiecare echipă va primi 30 de seturi + 2 seturi de C3 "Proto" + 2 seturi de intermediare + 2 seturi de ploaie.
    Dacă aveți alte informații mai noi, mai actualizate, chiar vă rog să anunțați aici
    1 0
  • Rueda șeful de strategie de la Ferrari a fost schimbat. Până aici e bine. Se pare că avea „sindromul Costel”, de aceea greșea strategia. Scuze @Costel, dar asta spun cei care l-au trimis la plimbare să se vindece de obsesia „Vettel”.
    2 0
  • Aud pe net că Vettel s-a dus repede să-l înlocuiască pe Stroll care este accidentat. Accident de bicicletă cu câteva zile înainte de începerea testelor. La teste participă pilotul de rezervă brazilianul Drugovici și se tem că va fi superior lui Alonso. Bună afacere au făcut! Și nici nu a început campionatul! Acum le este rușine cu el dar să aibă răbdare să vadă talentul lui la distrus mașini. Să le arate el cum merge 110% că a mai făcut-o la Ferrari. Dacă vine Vettel v-a termina cursa pe penultimul loc. Ultimul este rezervat lui Botas.
    2 2
  • bobita
    SALARIILE CELOR 20 DE PILOȚI DE FORMULA 1 DIN 2023, cf.RacingNews365:
    1. Max Verstappen (Red Bull) - 55 de milioane de dolari
    2. Lewis Hamilton (Mercedes) - 35 de milioane de dolari
    3. Chalres Leclerc (Ferrari) - 24 de milioane de dolari
    4. Lando Norris (McLaren) - 20 de milioane de dolari
    5. Carlos Sainz (Ferrrari) - 12 milioane de dolari
    6. Sergio Perez (Red Bull) - 10 milioane de dolari
    6. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) - 10 milioane de dolari
    8. George Russell (Mercedes) - 8 milioane de dolari
    9. Esteban Ocon (Alpine) - 6 milioane de dolari
    10. Kevin Magnussen (Haas) - 5 milioane de dolari
    10. Fernando Alonso (Aston Martin) - 5 milioane de dolari
    10. Pierre Gasly (Alpine) - 5 milioane de dolari
    13. Alexander Albon (Williams) - 3 milioane de dolari
    14. Oscar Piastri (McLaren) - 2 milioane de dolari
    14. Nico Hulkenberg (Haas) - 2 milioane de dolari
    14. Lance Stroll (Aston Martin) - 2 milioane de dolari
    14. Nick de Vries (AlphaTauri) - 2 milioane de dolari
    14. Zhou Guanyu (Alfa Romeo) - 2 milioane de dolari
    19. Yuki Tsunoda (AlphaTauri) - 1 milion de dolari
    19. Logan Sargeant (Williams) - 1 milion de dolari
    0 0
  • bobita
    Site-ul nu ne spune cine este pe 20...
    0 0
  • bobita
    ..pt ca se repeta locul 6! Atenţia, fir-ar...
    0 0
  • FP1 Bahrain - vineri, Digisport 2, ora 13.30.
    2 0
  • Și Prima Sport!
    0 0
  • @bobita Diferă puțin din ce am citit eu în alte surse dar nimeni nu știe totul din contracte.Sunt tot felul de „clauze”. Întrebare- De ce Russell are mai puțin decât Bottas? Sau invers, de ce Bottas are mai mult decât Russell? Mai sunt unii care au mai mult și nu merită.
    1 1
  • bobita
    @^ Ai dreptate. Am preluat ştirea cea mai recentă în legătura cu subiectul. Cu vreo 10 zile în urmă am citit un clasament al celor mai bine plătiţi sportivi, în care figura un singur pilot - Hamilton. Contractele tb să "ajute" la încadrarea în limitele financiare stabilite de FIA. Presupun...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru