Alpine încheie sezonul lansărilor oficiale cu prezentarea noului său monopost pentru noul sezon de Formula 1. Monopostul, botezat A523, este vopsit într-o combinație de culori albastru cu roz, datorită sponsorului principal al echipei franceze, BWT.
Alături de asta, Alpine a mai prezentat și o grafică specială separată, în care toată mașina este vopsită în roz. Această grafică va fi prezentă la câteva etape din acest sezon.
Cea mai mare schimbare adusă în acest an este venirea lui Pierre Gasly de la Alphatauri. El îl va avea coechipier pe Esteban Ocon, astfel încât Alpine va avea o linie de piloți francezi. Gasly îl înlocuiește pe dublul campion mondial Fernando Alonso, care a avut un sezon dificil la echipă și a semnat pe neașteptate cu rivalii de la Aston Martin la jumătatea sezonului trecut.
Și în acest an, Alpine va fi singura echipă ce va rula cu unități de putere furnizate de Renault.
Anul trecut, echipa a terminat pe locul 4 în clasamentul constructorilor, cu 173 de puncte adunate.
Echipa franceză speră să devină mai competitivă și să se lupte pentru clasări pe podium în acest an.Acum că s-a terminat perioada de lansări, urmează testele oficiale din pre-sezon. Acestea vor avea loc în Bahrain, între 23 și 25 februarie. Tot aici va avea loc și prima cursă a sezonului, programată în 5 martie.
via Alpine
În primul rând, nu numai că Alpine A523 este mai ușor în comparație cu mașina din 2022, ci chiar scade sub greutatea minimă de 798 kg . Inginerii de pistă vor avea astfel la dispoziție mici balasturi cu care să corecteze distribuția greutăților și echilibrul de la cursă la cursă, un instrument de neprețuit în faza de set-up.
Alpine va fi în acest an - în privința greutății - ce era Alfa Romeo anul trecut. Probabil ca ușurința lui A523 să fi fost exploatată pentru a întări suprafețele aerodinamice , pe tot fundul, pentru a controla îndoirea acestuia și riscul ca aceasta să dea naștere la marsuină.
Discursul lui Matt Harman pe scenă, în care a explicat munca depusă la noua mașină, a fost un interesant moment tehnic. Inginerul englez nu a dezvăluit nimic extraordinar și mai presus de toate nu le-a oferit oponenților săi cunoștințe relevante, dar tocmai datorită simplității cu care a ilustrat A523, tind să cred că a reușit să ajungă chiar si la inima celor care sunt profani.
Farmecul F1 constă în varietatea sa, din care tehnologia este un element cheie. Narațiunea spre exterior(spre public) este un factor crucial în popularitatea sportului, totuși a devenit din ce în ce mai sărăcit în ultimii ani de către unele echipe, în favoarea secretului.
Din acest sezon, vom vedea, chiar începând cu testele de la Sakhir, 6 tipuri de anvelope uscate, de la C0 - cel mai dur, la C5 - cel mai moale.
C1 era cea mai dură anvelopă până acum. Vechiul C1 este acum C0. Noul C1 este mai aproape de specificațiile C2.
C3 - aici este durerea. Pirelli anunțat că ei vor încerca să găsească un C3 care să fie exact între C2 și C4( fără a preciza că ar fi fost până acum mai aproape de C2 sau spre C4). Noul C3 este denumit "Proto".
Teste Sakhir: fiecare echipă va primi 30 de seturi + 2 seturi de C3 "Proto" + 2 seturi de intermediare + 2 seturi de ploaie.
Dacă aveți alte informații mai noi, mai actualizate, chiar vă rog să anunțați aici
1. Max Verstappen (Red Bull) - 55 de milioane de dolari
2. Lewis Hamilton (Mercedes) - 35 de milioane de dolari
3. Chalres Leclerc (Ferrari) - 24 de milioane de dolari
4. Lando Norris (McLaren) - 20 de milioane de dolari
5. Carlos Sainz (Ferrrari) - 12 milioane de dolari
6. Sergio Perez (Red Bull) - 10 milioane de dolari
6. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) - 10 milioane de dolari
8. George Russell (Mercedes) - 8 milioane de dolari
9. Esteban Ocon (Alpine) - 6 milioane de dolari
10. Kevin Magnussen (Haas) - 5 milioane de dolari
10. Fernando Alonso (Aston Martin) - 5 milioane de dolari
10. Pierre Gasly (Alpine) - 5 milioane de dolari
13. Alexander Albon (Williams) - 3 milioane de dolari
14. Oscar Piastri (McLaren) - 2 milioane de dolari
14. Nico Hulkenberg (Haas) - 2 milioane de dolari
14. Lance Stroll (Aston Martin) - 2 milioane de dolari
14. Nick de Vries (AlphaTauri) - 2 milioane de dolari
14. Zhou Guanyu (Alfa Romeo) - 2 milioane de dolari
19. Yuki Tsunoda (AlphaTauri) - 1 milion de dolari
19. Logan Sargeant (Williams) - 1 milion de dolari