După Haas, Stake și Williams, a venit acum momentul să facem cunoștință cu noul Alpine A524. Monopostul francezilor va fi pilotat, în 2024, tot de Esteban Ocon și Pierre Gasly.
Grafica noului monopost Alpine este semnată, în continuare, de artistul Felipe Pantone și predomină nuanțele de albastru, negru și roz.
La fel ca sezonul trecut, monopostul francezilor va avea o grafică specială, în care va predomina rozul, la 8 din cele 24 de etape. Pentru a onora parteneriatul cu austriecii de la BWT.
Sezonul 2023 nu a fost unul deloc strălucit pentru echipa franceză, având în vedere că au "căzut" de pe locul 4 pe 6 în clasamentul pe echipe. Au încheiat între Aston Martin și Williams, tocmai de aceea, în 2024 vor să își ia revanșa.
via Formula 1
De la plecarea directorului echipei Otmar Szafnauer în vara anului 2023, echipa franceză construiește un nou proiect. Bruno Famin, care inițial trebuia să ocupe temporar postul de director de echipă, a fost reținut în cele din urmă. Pentru a continua restructurarea echipei, francezii au decis să creeze o nouă poziție de Chief Operating Officer (COO).
Pentru a asigura acest loc de muncă, echipa tricoloră a decis să numească două persoane: John Woods, fost membru al echipelor Lotus și McLaren, va avea sediul la Enstone, iar Audrey Vastroux, membru al echipei de 18 ani, va avea sediul în Viry.
Poziția COO are într-adevăr un rol în culise, a dezvăluit Bruno Famin în cadrul prezentării mașinii de curse 2024. Avem nevoie de cineva care să înțeleagă cum funcționează. În prezent, este cu Lotus Cars și este cu McLaren Automotive de ceva timp. Este un om de fabrică și exact de asta aveam nevoie.
Cu această nouă numire, Alpine își întărește forța de muncă.
Sosirea lui John Woods nu va interfera cu directorul tehnic. În istoria echipei, directorii Renault de la acea vreme au creat o poziție similară în cadrul bazei sale de propulsie. Audrey Vastroux a fost cea care a beneficiat de ea.
„Avem un director tehnic, iar el nu se va amesteca cu el”, a certificat inginerul francez. "Rolul lui va fi acela de a oferi directorului tehnic și directorului sportiv mijloacele de muncă, respectând în același timp bugetul și conformitatea. Este cineva foarte pragmatic. Nu este specialist în F1, dar nu deranjează. Este în spate. -scenele funcționează și el este foarte experimentat, foarte pragmatic și aproape de oameni. Și pentru mine, el este pregătit, nu se teme să facă schimbări și va avea o perspectivă nouă asupra a ceea ce facem."
John Woods lucrează în diverse sectoare auto din 2005. A petrecut 11 ani la Lotus, unde a fost responsabil în special de producție. Timp de șapte ani, a lucrat și la McLaren Automotive ca șef al lansărilor de noi modele. În 2023, John Woods s-a întors la Lotus ca director de producție.
În cadrul forței de muncă existente, Audrey Vastroux a fost redirecționată pe aceeași funcție de Director de Operațiuni.
S-a alăturat grupului Renault în 2006, trecând de la șefa departamentului de testare la directorul de testare și operațiuni.
„Sper cu adevărat că acești doi directori operativi din Enstone și Viry vor fi cu adevărat un sprijin excelent pentru toți cei aflați la fața locului”, a spus Bruno Famin. „A avea pe cineva bazat 100% în Viry și pe cineva 100% cu sediul în Enstone ne va ajuta cu siguranță în operațiunile noastre zilnice, dar și în dezvoltarea îmbunătățirilor în procesele noastre. Cu 24 de curse pe an, este dificil să lipsești, așa că este bine să avem cineva la fața locului.”
Dacă treci de prima dată toate testele înseamnă că nu ai fost suficient de ambițios. Așadar, să vedem care va fi rezultatul final, dar faptul de a fi nevoit să refaci unele teste nu este deloc o critică.
Nu vreau sa fac pariuri.
Am muncit din greu pentru a dezvolta o mașină complet nouă. Tot ce a fost posibil să se schimbe conform regulamentului, l-am schimbat.
Acest lucru se datorează a două motive: primul, pentru că am învățat din trecut, desigur, am învățat despre aero, am învățat despre anvelope, am învățat despre performanța și degradarea anvelopelor.
Și al doilea motiv este că cred faptul că nu suntem singurii, dar avem reglementările complet noi din 2026 care vor veni până la jumătatea lui 2024.
Cred că vom avea nevoie de multe resurse pentru a începe să lucrăm la proiectul din 26 destul de devreme în sezon, iar mașina din 2025 ar putea fi doar o evoluție ușoară a celei din 2024.
A fost important să facem un pas mare în 2024. Vom vedea cât de repede am reusit sa progresam.
Sunt o mulțime de lucruri noi și nu știm absolut unde vom fi pe grilă. Ceea ce va fi important este capacitatea noastră de a dezvolta mașina în timpul sezonului."
Vrem să vedem echipa în vârf, acolo vrem să fim și așa că vom lucra pentru asta.
Va fi intens, dar suntem pregătiți pentru asta fizic, mental.
Mă simt extraordinar și vreau doar să mă urc la volan în mașină și să o împing la limită."
FIA a analizat nivelurile de performanță ale motorului Alpine și a găsit un „decalaj notabil de performanță”, cu aproximativ 20-33 CP în minus in comparație cu Mercedes , Ferrari și Honda.
Consider că există încă oportunități pentru echipă de a îmbunătăți și de a reduce decalajul, în ciuda restricțiilor privind ceea ce poate și nu poate fi îmbunătățit la unitățile de putere.
Am fost intrebat daca deficitul de putere poate fi compensat prin reducerea greutății sau prin alte mijloace, singura solutie fiind să ne concentram mai mult pe îmbunătățirea pachetului general.
Dacă avem „x” kilowați mai puțin decât celălalt, ne vom descurca întotdeauna mai bine cu „x” kilowați mai mult. Este ceea ce este, dar la sfârșitul poveștii, nu este nevoie să ne concentram doar pe asta.
Ceea ce trebuie să facem este o mașină competitivă în ansamblu, managementul șasiului și anvelopelor, unitatea de putere, recuperarea energiei și așa mai departe. Trebuie să îmbunătățim integrarea globală a mașinii."