Exclusiv: Interviu cu Romain Grosjean (Renault F1 Team)
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Piata Constitutiei din Bucuresti gazduieste in acest weekend Renault Roadshow, o demonstratie de Formula 1 care isi propune sa aduca monoposturile din Marele Circ mai aproape de fanii din Romania.
Romain Grosjean, coechipierul dublului campion mondial Fernando Alonso, a avut placerea sa acorde un interviu in exclusivitate pentru Automarket cu numai cateva minute inainte de inceperea spectacolului de la Bucuresti. Pilotul francez a explicat provocarile pe care trebuie sa le infrunte un debutant in cea mai dificila competitie de monoposturi din lume si a clarificat pentru cititorii Automarket situatia sa contractuala cu Renault.
Automarket: In ce consta demonstratia de Formula 1 pe care o vei face alaturi de Lucas di Grassi pentru fanii din Romania ai competitiei?
Grosjean: Vom face cateva cerculete, vom pilota in linie dreapta si vom incerca sa facem show. Ideea este sa aducem monoposturile mai aproape de fani, pentru ca in timpul Marilor Premii acest lucru nu este intotdeauna posibil.
Automarket: Ai multa experienta in alte campionate. Ai castigat deja 4 titluri in Formula Renault 1.6, Formula Renault 2.0, F3 Euroseries si GP2 Asia. Dar cat de mare este pasul din GP2 in Formula 1 si care este principala diferenta dintre cele doua competitii?
Grosjean: Pasul este urias, sunt foarte multe lucruri de invatat, nu este atat de simplu, nu avem simulator si nu am stiut aproape niciun circuit din acest sezon, asa ca este un salt foarte dificil. Dar incerc sa dau tot ce am mai bun, sa lucrez cat mai bine cu inginerii si sa-mi imbunatatesc calitatile.
Automarket: In aceste conditii, crezi ca debutantii ar trebui sa aiba cel putin o zi de teste chiar daca testele sunt interzise in timpul sezonului?
Grosjean: Cu siguranta ar fi bine sa existe teste. Este foarte dificil sa incepi Formula 1 cand nu exista teste, pentru ca trebuie sa inveti rapid foarte multe lucruri, iar asta face jobul foarte dificil. Dar asta este viata si nu avem de ales.
Automarket: Crezi ca munca in simulator te-ar putea ajuta?
Grosjean: Cred ca simulatorul este foarte bun si cu siguranta ar ajuta. Nu am fost niciodata intr-un simulator si nu stiu cum este, dar cred ca te ajuta sa descoperi circuitul si sa lucrezi mai bine la monopost.
Automarket: Cat de mult te ajuta Alonso sa te adaptezi la Renault?
Grosjean: Alonso incearca sa ma ajute cat mai mult posibil, cand am o intrebare il pot intreba.
Suntem foarte buni prieteni si in afara circuitului. Este probabil cel mai bun pilot din Formula 1 si este foarte bine sa il am alaturi de mine si sa castig cat mai multa experienta.Automarket: Cat de multumit esti de rezultatele obtinute pana acum in Formula 1?
Grosjean: Cred ca am avut momente bune si mai putin bune. Nu sunt intr-o forma prea rea. Comparativ cu Fernando, am fost la doua zecimi la Monza, patru zecimi la Suzuka, unde nu stiam circuitul si a plouat in antrenamente. In curse am avut si ghinion, in Singapore am avut probleme la frane, la Monza cineva a intrat in mine, iar Valencia a fost prima mea cursa. Practic, Suzuka a fost prima cursa corespunzatoare pe care am avut-o, dar din pacate strategia nu a fost cea mai buna. Incerc sa-mi imbunatatesc performantele si sa invat cat mai multe de la Alonso si de la echipa.
Automarket: Am fost foarte surprins ca ai intrat in partea a doua calificarilor la primul tau Mare Premiu in F1. Cat de repede te-ai adaptat la monopostul R29?
Grosjean: Cred ca monopostul nostru a fost foarte bun la Valencia, iar asta m-a ajutat sa intru in Q2, iar la Monza am fost la fel de bun. Performanta depinde de foarte multe lucruri, dar incerc sa invat cat mai mult de fiecare data cand sunt in monoopost.
Automarket: Se spune ca punctul tau slab este stilul agresiv de pilotaj si ai avut deja 2 abandonuri in 5 curse. Stiu ca unul dintre ele a fost cauzat de o problema tehnica, dar crezi ca trebuie sa fii agresiv pentru a obtine rezultate bune in F1?
Grosjean: Cu siguranta trebuie sa fii putin agresiv, nu prea mult, dar trebuie sa fortezi la limita. Poate ca stilul meu este mai agresiv decat al altor piloti, dar asta a functionat pentru mine in ultimii ani si inca incerc sa capat incredere pentru a cunoaste mai bine monopostul. Cand voi cunoaste foarte bine monopostul voi forta la limita.
Automarket: La Monza ai avut ocazia sa utilizezi sistemul KERS. Ce parere ai despre aceasta tehnologie?
Grosjean (rade): Este foarte dificil. Este foarte dificil sa utilizezi KERS pentru ca trebuie sa te gandesti la multe lucruri pe parcursul unui tur. Trebuie sa te gandesti unde sa apesi butonul si cat de tare sa apesi butonul, pentru ca poti pastra o parte din energie pentru alte zone ale circuitului.
La Monza a reprezentat un avantaj, dar pe alte circuite nu a fost la fel de benefic.Automarket: Crezi ca este o tehnologie utila? Ar trebui sa ramana in F1?
Grosjean: Cred ca este important sa ne preocupe consumul de carburant. Cred ca trebuie sa gasim tehnologii care sa utilizeze mai putin combustibil, iar noua, ca piloti, ne place sa utilizam tehnologii noi.
Automarket: Renault a confirmat ca Robert Kubica va pilota pentru echipa in 2010, dar nu a mentionat nimic despre al doilea pilot. Ce stii despre viitorul tau la Renault?
Grosjean: Vorbim cu Renault, dar cred ca ei vor sa astepte finalul sezonului pentru a vedea ce se intampla.
Automarket: Ai si alte optiuni, ai vorbit cu alte echipe?
Grosjean: Nu este treaba mea, managerul meu se ocupa de contractele mele. Nu pot sa dau nume de echipe (rade). Mai am doua curse de pilotat in acest sezon si vreau sa-mi demonstrez calitatile in F1.
Automarket: Exista zvonuri ca vei fi inlocuit de Lucas di Grassi pentru Marele Premiu al Braziliei. Ce stii despre acest lucru?
Grosjean (rade): Presa! Nu am auzit nimic despre asa ceva, sunt doar zvonuri si nimic mai mult.
Automarket: Cu totii stim ce s-a intamplat cu Nelson Piquet Jr. in Singapore. Daca echipa ti-ar cere sa provoci un accident pentru a-ti prelungi contractul, ce ai face?
Grosjean: Cu totii am vazut consecintele si sunt sigur ca echipa nu ar mai cere asa ceva. Dar... nu sunt intr-o astfel de situatie si (pauza de cateva secunde) nu ma gandesc la asta. Nu vreau sa vorbesc despre asta.
Ramaneti alaturi de Automarket pentru o galerie foto completa de la demonstratia de Formula 1 facuta de Romain Grosjean si Lucas di Grassi in Piata Constitutiei din Bucuresti, precum si pentru un reportaj de la fata locului despre tot ceea ce inseamna Renault Roadshow.
Comentarii (3)