Apariția ploii deasupra circuitului Hungaroring, de lângă Budapesta, anunța o cursă de Formula 1 palpitantă. În consecință, fiecare echipă a fost nevoită să își schimbe strategia de după sesiunea de calificări și să pornească în cursa de duminică pe pneuri intermediare.
START CU PERIPEȚII
După start, Lewis Hamilton a condus plutonul în virajul 1, iar Lando Norris a țâșnit de pe poziția a șasea. Valtteri Bottas a blocat roțile în virajul 1, lovind din spate monopostul McLaren și proiectându-l în Max Verstappen. Și al doilea monopost Red Bull Racing a avut de suferit în urma acestui incident.
Puțin mai în spate, Lance Stroll nu a putut evita Ferrari-ul lui Charles Leclerc, care la rândul său l-a acroșat pe Daniel Ricciardo. Mașina de siguranță a intrat pe circuit, iar ulterior cursa a fost suspendată cu steag roșu.
A fost final de cursă pentru Bottas (care a și primit o penalizare de cinci poziții pe grilă în etapa următoare), Leclerc, Stroll, Perez și Norris.
Marele Premiu al Ungariei a fost reluat 25 de minute mai târziu, dar la finalul turului de încălzire, toți piloții, cu excepția lui Lewis Hamilton, au intrat la boxe pentru a schimba pe pneuri medii.
La restart, numai Hamilton a pornit de pe linia de start-sosire, însă echipa septuplului campion mondial și-a dat imediat seama de greșeala pe care a făcut-o și l-a chemat pentru schimbul de pneuri la finalul turului 4.
OCON PREIA CONDUCEREA CURSEI
Acesta a revenit pe circuit pe poziția a 14-a.
Între timp, Esteban Ocon a preluat conducerea cursei, în fața lui Vettel, Latifi, Tsunoda și Sainz. În urma unui contact cu Raikkonen la boxe, Nikita Mazepin a fost nevoit să abandoneze. Finlandezul de la Alfa Romeo a primit o penalizare de 10 secunde.Cu un monopost șifonat după incidentul de la începutul cursei, Verstappen a ajuns pe poziția a 11-a după ce a trecut de Gasly în turul 7. Ceva mai târziu, Hamilton a câștigat duelul cu Giovinazzi, dar s-a oprit la boxe în turul 19 și a revenit pe circuit pe pneuri hard.
Britanicul a început imediat să avanseze în pluton, astfel că în turul 32 a ajuns pe poziția a cincea. Verstappen, de cealaltă parte, era blocat în spatele lui Schumacher, Russel și Ricciardo. În față, Ocon reușea să păstreze prima poziție, chiar și după intrarea la boxe din turul 37.
Între timp, Hamilton a ajuns pe 4 și ulterior a mai făcut o trecere pe la boxe. Cu pneuri medii proaspete, campionul mondial en-titre a pornit în urmărirea lui Fernando Alonso, dar spaniolul nu s-a lăsat depășit prea ușor. A cedat până la urmă poziția după ce a blocat roțile în primul viraj, dar lupta i-a adus titlul de Pilotul Zilei.
Cu câteva tururi rămase până la final, Vettel părea că a renunțat să se apropie de Ocon.
Astfel, pilotul celor de la Alpine F1 și-a trecut în cont prima sa victorie în Formula 1. Podiumul a fost completat de Vettel și Hamilton.VETTEL A FOST DESCALIFICAT
Ulterior, Sebastian Vettel a fost descalificat (oficialii nu au putut extrage proba necesară de combustibil din monopostul Aston Martin), astfel că toți piloții au avansat o poziție. Hamilton a ajuns pe 2, iar Carlos Sainz pe 3.
n-aveti niciun drept ca ziua-n amiaza mare sa rapiti din meritele de netegaduit ale lui Sebastian, asta dupa o alta superba demonstratie de pilotaj a germanului!!!
....este o investigatie in curs cu privire la monopostul lui Vettel, *bolidul* AMR 21 se afla si la aceasta ora in parc ferme pe Hungaroring, a fost deja extrasa cantitatea de 0,3-0,4 litri de benzina, deci aproape jumatate de litru, iar foarte probabila defectiune majora la pompa de benzina face ca restul cantitatii necesare pana sa acopere valoarea de un litru, cantitate de benzina care musai ca se afla in maruntaiele monopostului5, iata ca genereaza in mass-media de specialitate o abordare care musai ca frizeaza goana dupa senzational dar, de ce sa n-avem puterea sa recunoastem, imbratiseaza si diletantismul....
Aston Martin are, conform regulamentului, posibilitatea sa faca apel in 96 de ore la aceasta marsavie de care-s convins ca cei din Brackley nu-s deloc straini, tocmai d-asta nu m-as mira ca-n urmatoarele ore si monopostul lui Ocon sa prezinte niste *anomalii* pe ici si colo, astfel regia cursei maghiare sa fie *completa*, lighioana44 sa reuseasca sa bifeze pana-n pauza de vara si izbanda cu nr 100....
Verstappen și Leclerc ... vorba românului, îi cam ajung din urmă blestemele, încep să "plătească" pentru victimele de altădată. După faptă și răsplată, pățesc acum ce-au făcut ei altora. Rămân însă la părerea că sunt piloți extraordinari și că ei doi reprezintă viitorul.
Mercedes. Așa cum spuneam mai devreme, au avut nevoie de timp să-și rezolve problemele, iar acum zburdă și campionatul este jucat. Din nou.
Hamilton. Nimic nou, omul potrivit la locul potrivit. Într-un procentaj de performanță, dau Mercedes 70%, Hamilton 30%. Marele lui merit este că a reușit să țină aproape de Verstappen, atunci când Red Bull era binișor de tot în față. Ceea ce nu este deloc puțin.
Apropo de comentariile de mai sus, acum ceva timp as fi spus “asa sunt romanii”, dar ele se intampla si pe alte forumuri internationale, asa ca wtf. Regulamentul asa cum e el, bun sau prost, trebuie aplicat. Ce rost are o comparatie intre un accident si faptul ca altcineva nu mai are cantitatea necesara de benzina? Care este scopul de a compara merele cu perele?
Pana acum o luna sustineati faptul ca Max e mai bun ca Lewis si de acolo diferenta ca timpi intre cei doi. Ce s-a intamplat acum, nu mai e bun Max, sau updaturile la masini conteaza sau nu in functie de simpatii?
Duelul dintre Hamilton si Alonso a fost sarea si piperul acestei curse. Daca aveti impresia ca se depaseste asa de usor la Hungaroring, intrebati-l pe Vettel ce parere are despre spatele masinii lui Ocon.
Campionatul nu este nici pe departe jucat. Diferenta dintre Max si Lewis ca de altfel si cea dintre Mercedes si RB se poate recupera intr-o cursa. Ramane de vazut cat vor mai vrea sa investeasca cele doua echipe in masina de anul aceasta.
Asa cum au contat update-urile lui Max, asa conteaza si cele ale lui Lewis, iar asta este meritul echipelor, nu a celor doi, ei numai au exploatat ce li s-a pus la dispozitie, nu la unii a fost meritul lui Newey, iar la ceilalti meritul exclusiv al BLM-istilui ! In Austria s-a vazut cel mai bin ce se intampla cand nu ai cea mai buna masina.
Mere cu pere compari tu, "specialistule" ! Pai tu compari Aston cu Mercedes ? Pai tu erai cazut in contemplatie si nu ai observat ca, dupa ce l-a depasit pe Alonso, Hamilton a recuperat 6 sec in 3 ture fata de Vettel ? Asta pentru ca-i BLM-istul dat naibii ? Nu ma, pentru ca atat este mai rapida Mercedes fata de Aston si Alpine ! Ha, sa fii pe Mercedes si sa te lauzi ca ai depasit Ferrari și Alpine ! Rasul curcilor !
Urmaresc Motorsport si Sky. Am crezut ca numai acolo sunt fanatici care au un singur soare si o poza cu care dorm sub perna. M-am inselat, sunt si la noi. Cat cuprinde.
e clar, pacatoasa diferenta de fus orar te afecteaza major la fiecare interventie, cu amaraciune constat -din perspectiva palierului conversatiei- ca nu reusesti sa-ti refuzi diletantismul in a compara un monopost de uzina cu un monopost de client nicimacar in deceniul trei al mileniului trei !....
Dotule, habar n-ai ce-nseamna dimensiunea diviziei RenaultSport si anvergura Renault in F1 in ultimii 45 de ani!!!
....sa reusesti sa stai la cca o secunda vreme de 70 de tururi aflat intr-o banala copaie spoita-n british racing green(W10 - MY 2019) si prevazuta cu patru roti chiar nu-i deloc lucru putin, *pedigree-ul* in F1 al celor din Gaydon constand in rezultate extrem de modeste si care dateaza de pe vremea lui Gheorghiu-Dej....
Dotule, daca Vettel reusea sa faca schimbul de pneuri la un timp similar lui Ocon atunci musai ca Sebastian castiga ieri in Ungaria, amatorismul mecanicilor de la Aston (3,3 secunde la Sebastian vs 2,3 secunde la Ocon) generand actuala ierarhie.....
Aston Martin e un monopost superior în comparație cu Alpine, mai ales în privința motorului. Vettel și cu Ocon au profitat de ecartul creat de Latifi, și s-au dus cu multe secunde in fata plutonului. Ok, favoritul tău a făcut o cursă buna, însă totul s-a datorat motivului amintit mai sus, plus faptul că a reușit să evite incidentele la startul original al cursei. Daca regulamentele s-ar aplica corect, penalizarea lui Vettel ar fi fost corectă. Dar problema este, că lucrurile nu sunt așa. Hamilton se plângea de manevrele lui Alonso, "uitând" ce a făcut el acum 2 săptămâni când probabil după acel incident, steagul roșu a fost dat intenționat, la fel ca la Imola. De asemenea, mi se par ilegale și aceste modificări la monoposturi in momentul in care cursa este oprită. Din nou, Mercedes a profitat cel mai mult de pe urma acestor întreruperi. Bottas scoate pe toată lumea afara, și primește 5 pozitii de penalizare, când de fapt ar fi meritat lejer o etapă de suspendare.In F1, se aplica dublul standard. Având în vedere aceste lucruri, putem spune că descalificarea lui Vettel este absurdă. Că unii nu observă, fiind orbiți de media progresistă, și de balivernele unor jurnaliști (nu mai dau nume, da' e evident la cine mă refer) asta e altceva.
Hungaroring 2021: Bottas loveste un pilot britanic de la McLaren. Greseala lui il elimina din cursa pe Checo iar pe Verstappen (liderul clasamentului general) il lasa cu un semi-monopost.
Dupa ambele incidente m-am abtinut cu greu sa nu inchid televizorul. Vad ca pt. majoritatea a fost o cursa spectaculoasa. Pe mine doar duelul Hamilton - Alonso ma face sa nu consider cursa una dinte cele mai proaste din istorie.
Red Bull, McLaren, Leclerc au fost scosi din joc, Hamilton a fost victima prostiei echipei. Asa ca au profitat pilotii slabi.
Ocon si vettel s-au distantat de restul datorita lui Latifi. Duelul dintre cei 2 a fost unul anost de nivelul formulei 2. Ocon a castigat doar datorita lui Alonso.
vettel cu un monopost superior nu a fost in stare sa treaca de francez. Nu-mi amintesc cand a mai fost descalificat un pilot dupa cursa pentru ca a ramas fara combustibil. Greseala demna de un amator si descalificarea este corecta.
Sefii aston martin au zic ca vettel si $troll sunt la acelasi nivel.Eu zic ca au dreptate si pilotii sunt sub nivelul monopostului. vettel a avut rezultate doar in Monaco si Baku. Scadem cele 2 rezultate si ramane cu 2 puncte amarate.
georgica a reusit in sfarsit sa puncteze dar s-a facut din nou de ras. Cei care au terminat in spatele lui au terminat acolo pt. ca: 6 au abandonat, 2 au concurat cu o ruina de monopost, 3 au fost penalizati drastic, unul conduce un Haas. Deci russell nu a invins pe nimeni si colegul de echipa a terminat din nou in fata lui in momentul ideal. russell viseaza la Mercedes dar nu-i in stare sa-i bata pe Kubica si Latifi.
Singurii care mi-au placut in cursa de ieri au fost Hamilton, Sainz, Gasly, Latifi si Alonso (pilotul zilei).
Bottas merita o penalizarea de 10 pozitii pe grila.
Ai uitat ceva. În cele 3 tururi după ce a trecut de Alonso (doar datorită micii greșeli făcută de spaniol) a trecut de mașina Ferrari căruia i-a dat un gap de 12 secunde
Norris a fost impins de Bottas in Verstappen. Lando n-are nici o vina. El si Max sunt prieteni foarte buni si niciodata nu l-ar scoate pe olandez cu intentie.
Ai ajuns sa arunci cu noroi in unul dintre cei mai corecti si simpatici piloti de pe grila. Paranoia te afecteaza rau.
2. Alonso merita 50% din victoria lui Ocon pentru felul in care l-a tinut in spate pe Hamilton si nu i-a mai permis timpul necesar sa atace prima pozitie.
3. FIA a ajuns la un nou nivel de ridicol ieri. Pentru incidentul de la boxe cand Kimi l-a acrosat pe Mazepin la o viteza de 20-30km/h ce a dus la abandonul rusului au dat initial STOP&GO 10 secunde(real inseamna in jur de 30 sec timp pierdut din cauza vitezei reduse pe linia boxelor), iar apoi si-au dat seama ca in urma cu 2 saptamani, alt pilot a cauzat abandonul altuia la viteza de 300km/h(plus o excursie la spital si o viitoare retrogradare de 20 locuri pe grila pentru schimbarea completa a motorului distrus) si a primit doar 10 sec TIMP de penalizare. Asa ca au intors-o si au schimbat penalizarea initiala a lui Kimi in doar 10 sec TIMP de penalizare :) Ce sa mai zicem de cele 5 locuri pe grila pierdute de Bottas cand Perez va avea si el nevoie de alt motor si de o retrogradare la capatul grilei. Nu conteaza ca esti fan sau nu, toata lumea observa ca FIA are un tratament preferential fata de Mercedes si pilotii sai.
Apropo, ați auzit huiduielile de la sfârșitul calificărilor și cursei ? Oare de ce aceste huiduieli ? Și oare cui îi erau adresate ?
Huiduielile se aud pe aproape toate circuitele, cu exceptia Silverstone. Fanii s-au saturat de Hamilton si Mercedes, nu din cauza performantelor, cat despre modul in care le obtin si toate ajutoarele primite.
Si da, campionatul 2021 s-a incheiat, putem felicita Mercedes si Hamilton pentru un nou titlu. In aceste conditii nici nu are rost sa se mai chinuie Verstappen si RedBull. Deja monopostul Mercedes a devenit mai performant decat cel RedBull, doar comparati unde se situeaza Perez fata de Bottas in antranamente si calificari in comparatie cu unde erau acum 3-4 etape. Olandezul si mexicanul vor incepe o cursa de la coada grilei pentru ca au ambii cate un motor compromis de accidente cauzate de pilotii Mercedes si in plus cine stie ce va mai inventa FIA sa-i incetineasca pe cei de la RedBull, dupa schimbarea regulamentului pentru aripa spatelui si a procedurii pentru pitstop in timpul sezonului(altora li s-a permis sa stea un sezon intreg cu un sistem nelegal).
https://www.motorsport.com/f1/news/aston-martin-vettel-hungarian-gp-fuel-analysis/6641069/
https://www.motorsport.com/f1/news/aston-martin-vettel-hungarian-gp-fuel-analysis/6641069/
Sursa e una progresista, aviz amatorilor: purtati ochelari de soare!
Incidentul de pe Silverstone a fost considerat incident de cursa de majoritatea specialistilor. Dar poate ei gresesc si au dreptate DAV, Neutru si toata turma de frustrati.
Cei care huiduie o fac pentru ca nu au minte si educatie. Nu-i de vina Hamilton de prostia unora.
Ai incercat să arăți că ai simțul umorului. Nu ți-a ieșit neapărat.... Citesc știri și de pe site-uri "progresiste"...Uneori mă enervez, alteori mă amuz pe seama lor, câteodată sunt indiferent. Dar nu am nevoie de "ochelari de soare", in nici un caz... Daca citeai comentariul meu cu atenție, ai fi văzut că eu nu am susținut că Vettel nu merita o penalizare. Eu m-am referit la faptul că descalificarea lui în contextul actual, e absurdă. Personal, sunt fericit, Alonso a urcat o poziție în clasament. Dar asta nu mă împiedică să văd realitatea. Merita să primească ceva, dar măsura a fost prea abuzivă. Așa cum s-a întâmplat și în Canada, acum 3 ani. Problema voastră este că nu acceptați să fiți contraziși. Și da, sunteți progresiști, doctrină care nu diferă foarte mult de comunism... Ești comunist fară sa vrei, maestre... "Profeția", pe care a făcut-o Hrușciov in 1960 se aplică perfect in cazul vostru. Așa cum am spus, faci niste paralele care nu au legătură una cu cealaltă. Asta e părerea mea, nu am nimic personal cu tine. Te respect și te stimez ca persoana, însă nu sunt de acord cu ce postezi tu aici. Ai impresia că ești superior în gândire, că ai o mentalitate "occidentală", "vestică", spune-i cum vrei, și ne arăți noua calea corectă de urmat. Nimic mai fals...Dar tu nu vei realiza asta vreodată, și o să continui să îți duci "războiul" personal cu cei care nu îți împărtășesc ideile și "valorile". Asta e valabil și pentru ceilalți care se identifică cu ce spui tu aici.
Cand vine vorba de legile care guverneaza F1, faptul ca parerea ta sau a mea e alta decat ce scrie acolo, e vax albina. Ala e regulamentul si trebuie respectat.
Dupa cum observi eu ma limitez sa vorbesc despre F1 si regulamente. Nu imi permit sa trag concluzii vizavi de tine sau de altii care posteaza aici.
Ca si cu alte ocazii, tii musai sa bati campii pe varii subiecte pe care, daca ar fi sa trag concluzii ca tine, nu le-ai trait. Vorbesti de ce ai vazut in filme si despre ce rezoneaza cu opiniile tale si ai impresia ca daca altii gandesc diferit, aia gresesc.
Cand o sa aduci argumente pertinente, de pe siturile conservatoare (care or fi alea) despre F1 atunci avem despre ce discuta. Nu tin musai. Pot trai si fara si te pun pe aceeasi lista cu Costel, ale carui postari le sar, pentru ca viata e prea scurta....
Si n-am nicio impresie despre mine, asta e alta concluzie pe care o tragi tu, numai ca atunci cand fac afirmatii le fac bazandu-ma pe faptul ca regulamentul e de partea mea, ca iti place tie sau nu regulamentul ala.
Eu zic ca, desi Ham are doar 8 puncte avans, realitatea este cu totul alta: va fi cel putin o cursa, daca nu chiar 2, in care Max va porni din spate, si in care in mod normal va termina in spatele lui Ham, plus ca Mercedes e un pic in fata iar ca masina.
Cam 60% campionatul e jucat, nu cred ca Mercedes sa mai aiba nevoie de scene deastea, complet intamplatoare bineinteles.....
Mi-a cazut bine victoria lui Ocon, dar la asta au contribuit mult Alonso( desi cum venea Ham cu 2-3 secunde in minus pe tur, credeam ca il spulbera ), mult prea incetul Latifi care a tinut in spate plutonul dar si lipsei de curaj al lui Vettel care nu a incercat mai nimic toata cursa, plus timpul mare de la schimbul de gume.
Desi asta e regulamentul, sa descalifici un pilot pentru o jumate de litru de benzina m-i se pare o decizie a unor retardati, inseamna ca Hamilton ar fi trebuit arestat pentru tentativa de crima la Max.
......sau sa mai ia ''The Sir'' 2 puncte fata de Max? Nu cred, ar fi prea mult, asa-i ???
Numai bine si ne auzim peste 4 saptamani
Cu mine te certi ?
Nu. Nu știu cum ai ajuns tu la concluzia asta.
In cazul incidentului dintre Hamilton si Verstappen vina a apartinut ambilor piloti, intr-o proportie mai mare lui Hamilton, de unde si pedeapsa, iar in cazul acrosajului dintre Vettel si Raikkonen vina e in totalitate a ultimului. Ideal ar fi bine sa arunci un ochi pe regulamentul ala sa vezi ce scrie in el, dar dupa se pare ca viata ta se conduce dupa principiul "crede si nu cerceta".
Asa ca, vacanta placuta si ai grija ce faci ca Gandalf cel Alb l-a luat pe Senna langa el inainte de vreme, probabil neavand cu cine sa se intreaca prin nori.
https://www.fia.com/regulation/category/110
" The world champion was extremely fatigued and felt some mild dizziness after battling hard to grab a podium finish at the Hungaroring.
After feeling uncomfortable on the podium, he delayed his post-race media commitments so he could be looked at by the Mercedes team doctor. Feeling better later on, Hamilton duly appeared at the mandatory FIA press conference and also completed his regular television interviews.
But speaking about the situation, Hamilton said the efforts in Hungary had knocked the wind out of his sails.
“I’m just so exhausted afterwards. It was one of the weirdest experiences I’ve had on the podium,” said Hamilton, who missed last year's Sakhir Grand Prix in December due to COVID-19.
“I had real dizziness and everything got a bit blurry on the podium. I’ve been fighting all year, really, with the health, you know staying healthy after what happened at the end of last year and it’s still… it’s a battle.”
Hamilton revealed that the Hungary issue was not the first time that he has felt more fatigue than normal this year, as he suspects that long COVID – where virus victims suffer tiredness for months after catching coronavirus – could be at play.
“I haven’t spoken to anyone particularly about it but I think it is lingering,” he said. “I remember the effects of when I had it, and training’s been different since then. The levels of fatigue that you get is different and it’s a real challenge.
“I will just continue to try and train and prepare the best way I can. Maybe it’s hydration, I don’t know, but I’ve definitely not had that experience. I had that something similar in Silverstone but this is way worse.”
Race winner Esteban Ocon said he was not surprised that Hamilton felt so tired, with the Frenchman reckoning the heat and track layout made racing on Sunday a real challenge.
“It was really a hard race,” said the Alpine driver. “In general, on this track, with the heat, the humidity, the corners and you get the combination.
“You don’t have a breather here, so you need to really fight the car until the end. I feel flat, I feel completely dead as well. It’s not that Lewis has a certain issue or not, but I tell you, I will have a good sleep tonight as well.”
“BLM-ist , siteuri de sport “progresiste” (cum o fi aia? ) etc . Uite cum reperăm votantul AUR si mâncătorul de seminte de pe stadioane ….
Si probabil comentatorul antivaccinuri de pe Facebook ….
E inutil să duci o muncă de convingere cu asemenea oameni. Jignesc gratuit, că asa au fost educați în familie probabil. Ei se raportează la semințe și la galeriile de fotbal, fiindcă asta e universul în care se învârt. Oricum, populația e divizată. E nevoie de un cataclism ca lucrurile sa se schimbe. Cat despre vaccin... Vorbește în numele tau. Plus că nu are sens sa le dai raportul, daca te-ai vaccinat sau nu, crezând că vei creste astfel în ochii lor. Aici ar trebui sa ne raportam strict la F1, nu la toate tâmpeniile. Dar problema este, că tocmai idolul suprem a dat startul la activități care nu au legătură cu sportul. Dar na, ipocrizia și jignirile de prost gust sunt la cote maxime... Ei nu au treabă cu F1.
@Adrian Ionescu, ce ai vazut atat de jignitor in "sporturi progresiste" ? :) Din comentariul tau, nu ne putem da seama daca aduci o plusvaloare sau nu :)
Mai pe scurt, cred ca sunt cel putin 8 piloti foarte buni in F1, dar nu are fiecare o masina si o echipa supercapabila in spate. Este clar ca daca il pui pe Hamilton la Alfa tauri, nu va performa la fel, sau pe Verstappen la Williams...
https://www.youtube.com/watch?v=fhUmfVzUnj8