Esec financiar pentru BMW-Sauber in 2009
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Publicatia anuala Formula Money a prezentat recent un nou raport asupra cheltuielilor si veniturilor echipelor din Formula 1 pentru primele noua curse ale sezonului 2009.
Rezultatele ofera o potentiala explicatie pentru motivele care au determinat constructorul BMW sa se retraga din Formula 1, intrucat performantele modeste ale celor de la BMW-Sauber au efectat echilibrul financiar al echipei.
Astfel, BMW-Sauber a cheltuit 22.2 milioane de dolari pentru fiecare punct castigat in primele 9 curse ale anului, o valoare extrem de ridicata pentru cunoscuta rigurozitate germana.
Comparativ, Brawn GP se pozitioneaza cel mai bine la acest capitol, cu numai 0.6 milioane de dolari cheltuiti pentru fiecare puct, echipa britanica fiind urmata de Red Bull Racing, cu 1.1 milioane de dolari.
O alta statistica interesanta publicata de Formula Money se refera la beneficiile financiare obtinute de sponsorii echipelor prin prezenta brandurilor acestora pe ecranele televiziunilor in timpul curselor.
Surprinzator, Panasonic este sponsorul cu cea mai mare valoare, japonezii castigand nu mai putin de 53.2 milioane de dolari in prima jumatate a anului. Explicatia este legata de performantele din 2009 ale echipei Toyota, dar mai ales de faptul ca Brawn GP si Red Bull Racing nu au beneficiat de sponsori majori pe monoposturile lor.Lucrurile s-au schimbat insa in Marele Premiu al Ungariei, unde victoria lui Lewis Hamilton a adus sponsorului Vodafone 9.6 milioane de dolari, comparativ cu cele 3.2 milioane de dolari obtinute de sponsorii Brawn GP.
Via | Pitpass
Comentarii (1)