Propunerea a venit pe fondul dominaţiei celor de la Mercedes, fiind inevitabil interpretată ca o încercare a Scuderiei de a reduce diferenţa de performanţă dintre cei doi constructori. Iniţial, Renault şi Mercedes au acceptat propunerea, însă ulterior ambii rivali şi-au exprimat reticenţa de a fi de acord cu o astfel de soluţie. Principala temere este că dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului va conduce la creşterea costurilor pentru constructori, care vor fi transferate apoi echipelor implicate în competiţie.
Reprezentanţii echipelor se vor reuni vineri în paddock-ul circuitului de la Soci pentru a vota această propunere, care cel mai probabil se va lovi de refuzul celor de la Mercedes.
Ferrari insistă că dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului este benefică pentru toate părţile implicate şi că nu va conduce la o nouă escaladare a costurilor.
"Formula 1 înseamnă inovaţie şi îmbunătăţire permanentă.
Nu are niciun sens să nu ne putem atinge de motor un an întreg. Posibilitatea de dezvoltare este o idee câştigătoare pentru presă, echipă şi acţionari. Echipele mici au oportunitatea de a câştiga mai multe puncte şi, implicit, de a avea venituri mai mari. Chiar şi acum lucram la dezvoltarea motorului, chiar dacă nu putem aplica schimbările, aşa că nu văd de ce ar creşte costurile", a declarat Marco Mattiacci, şeful Ferrari.Via Autosport
Chiar nu va de ce sa nu ii lase pe inginerii de motoare sa isi faca treaba. Au creat noi motoare care nu au avut voie sa le incerce "pe viu" decat in prima sesiune de antrenamente, moment in care a si fost inghetata posibilitatea de a le mai dezvolta, sau remedia deficiente, etc. Adica pe cine cum a prins inghetul asa a ramas. Bine pentru Mercedes, rau pentru restul.
Si asta in conditiile in care Honda dezvolta liber ce doreste, intrucat la ora actuala nu face parte din marele circ si restrictiile acestuia.