Echipele vor renunţa la suspensia FRIC de teama unor contestaţii tehnice

de Daniel Popescu
Vineri, 11.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele vor îndepărta suspensiile active FRIC de pe monoposturi, după ce echipele mici au refuzat un acord comun potrivit căruia să nu existe contestaţii tehnice pe acest subiect la finalul curselor.

Esential 2013 este sezonul in care a fost utilizata prima oara suspensia activa FRIC
FIA a informat echipele că există dubii cu privire la suspensia activă FRIC utilizată de cele mai multe echipe de la începutul sezonului 2013, întrucât tehnologia ar putea încălca regulamentul tehnic.

Forul mondial a avertizat că va accepta amânarea interzicerii tehnologiei până la debutul sezonului 2015 în cazul în care cele 11 echipe ajungeau la un acord comun potrivit căruia să nu depună contestaţii tehnice la finalul curselor împotriva celor care foloseau suspensia activă FRIC.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Autosport, Force India, Marussia, Sauber şi Caterham nu au fost de acord cu această soluţie şi au susţinut că ar putea contesta legalitatea monoposturilor rivale chiar începând cu Marele Premiu al Germaniei de la sfârşitul săptămânii viitoare.

Prin urmare, celelalte şapte echipe sunt determinate să renunţe la suspensia activă FRIC pentru a evita pericolul unei descalificări din clasamentul cursei.

Cele mai multe echipe au renunţat la această tehnologie şi în testele din această săptămână de la Silverstone, pentru a observa schimbările în ceea ce priveşte pilotajul şi performanţele.

FRIC este un tip de suspensie activă care este controlată prin intermediul unui sistem hidraulic, iar rolul acesteia este să menţină constantă garda la sol a monopostului pentru o performanţă mai bună. Numele FRIC provine de la Front and Rear Interactive Control, ceea ce în limba română s-ar traduce textual prin "control interactiv pentru partea din faţă şi din spate".

Aproape fiecare echipă de pe grila de start foloseşte o astfel de suspensie activă, însă cele mai performante soluţii au fost dezvoltate de Mercedes şi Red Bull Racing. Aceste două echipe afirmă însă că performanţele nu vor fi influenţate semnificativ de eliminarea suspensiei FRIC.

Via Autosport

Comentarii (3)

  • "Echipele vor renunţa la suspensia FRIC de teama unor contestaţii tehnice"

    Echipele vor renunta la suspensia FRIC de FRICA nu de teama. De TEAMA renuntau daca se numea suspensia TEAMC.
    7 4
  • SuperDumnezeu
    Mie imi place ciocolata cu rom..
    0 0
  • Nu, de teamc va renunta ¨editorul dp¨ sa mai scrie prostii.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru