Echipele vor putea alege independent o compoziţie de pneuri pentru cursele din 2016

de Daniel Popescu
Joi, 24.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Regulamentul pneurilor se va schimba radical în 2016: Pirelli va introduce cinci compoziţii şi va nominaliza trei dintre ele pentru fiecare Mare Premiu: una dintre ele va fi obligatorie, iar echipele o vor alege pe a doua.

Esential 5 este numarul compozitiilor de pneuri pe care le va furniza Pirelli in 2016
3 compozitii initiale va alege Pirelli pentru fiecare Mare Premiu
1 compozitie va fi aleasa de Pirelli pentru fiecare echipe
1 compozitie dintre cele doua ramase va alege fiecare echipa pentru respectivul Mare Premiu
Echipele au ajuns la un acord cu privire la regulamentul pneurilor pentru sezonul 2016. După ce mai multe echipe au solicitat permisiunea de a-şi alege singure compoziţiile pentru un Mare Premiu, regulamentul cauciucurilor va fi schimbat radical în urma negocierilor purtate cu Pirelli.

Echipele vor putea alege singure una dintre compoziţii, iar modul în care compoziţiile vor fi numite se va schimba de asemenea radical.

Iată schimbările şi procedura pe care o vor urma Pirelli şi echipele pentru selectarea pneurilor la fiecare Mare Premiu:

▶ Pirelli va furniza cinci compoziţii de pneuri. Pe lângă cele clasice din acest an (supersoft, soft, medium şi hard), producătorul italian va introduce un pneu de tip super-supersoft pentru circuitele lente, şi anume Monaco, Ungaria şi Singapore; 

▶ numele oficial al celor cinci compoziţii de pneuri va fi schimbat prin utilizarea unor indici: de la 1 la 5 sau de la A la E;

▶ Pirelli va nominaliza trei compoziţii de pneuri care, în funcţie de duritate, vor fi cunoscute simplu sub numele de soft, medium şi hard, indiferent de compoziţia reală a acestora.

Pirelli justifică această schimbare pentru ca fanii să înţeleagă mai uşor ce duritate au pneurile alese de echipe;

▶ Pirelli va nominaliza o compoziţie conservatoare care va fi utilizată de toate echipele;

▶ fiecare echipă va putea alege cea de-a doua compoziţie în mod independent.

Informaţiile au fost confirmate de Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli, pentru publicaţia Autosport. "Aceasta este situaţia curentă. S-a discutat numai la nivelul Grupului de Strategie, iar regulamentul trebuie ratificat", a explicat el.

Regulamentul urmează să fie ratificat oficial de Consiliul Mondial al FIA în şedinţa din 30 septembrie. În aceeaşi zi urmează să se stabilească calendarul final al sezonului 2016, interzicerea tunelului de vânt şi impunerea unor preturi maxime pentru motoare.

Daniel Popescu spune că...

Teoretic, un prim efect al noului regulament va fi creşterea nivelului de imprevizibil în curse, întrucât echipele vor folosi compoziţii diferite de pneuri, în special dacă anumite monoposturi obţin performanţe bune cu pneuri de compoziţie mai dură sau, dimpotrivă, mai moale. Totuşi, pe parcursul sezonului, nu este exclus ca echipele să ajungă în ipostaza de a selecta aceleaşi tipuri de compoziţii de pneuri pentru fiecare cursă.

De asemenea, nu este exclus ca diferenţele reale între cele cinci compoziţii să fie mai mici decât în acest an, pentru ca Pirelli va dori să evite apariţia unor probleme generate de alegerea unor compoziţii necorespunzătoare.

Teoretic, strategiile vor fi mai variate, însă pe de altă parte un fan va trebui să cunoască tipurile de pneuri alese de fiecare echipă pentru a anticipa dacă, de exemplu, liderul va mai intra la boxe pentru o compoziţie mai moale sau mai dură.

În plus, decizia ca pneurile folosite în Marile Premii să fie cunoscute drept soft, medium şi hard indiferent de adevărata lor compoziţie va simplifica înţelegerea pneuri fanii ocazionali ai Formulei 1, însă va complica lucrurile semnificativ pentru fanii pasionaţi, care vor şti că pneurile soft şi medium folosite la Monaco vor fi, în realitate, supersoft şi soft. 

Via Autosport

Comentarii (4)

  • mobius
    Nu inteleg nimic din tot ce se preconizeaza referitor la pneuri. Nu inteleg de ce atata secretomanie, pentru ce Pirelli mentine aceasta ambiguitate. Cum vine asta, pentru un circuit pneurile soft sunt medium iar pentru alt circuit ele sunt hard, asta stabileste Pirelli dar echipele probabil ca nu stiu. De ce una dintre compozitii este obligatorie, (poate unei echipe nu i se potriveste deloc), de ce sunt doar doua compozitii din care echipele pot sa aleaga. Normal ar fi ca in aceasta situatie cu un singur furnizor de pneuri, cele cinci specificatii mentionate sa poata fi alese fara nici un fel de restrictii de fiecare dintre echipe dupa cum considera tehnicienii proprii ca se potrivesc caracteristicilor monopostului. Parerea mea este ca tot ce se intampla cu pneurile este pentru a mentine o stare de ambiguitate pe fondul careia sa poata fi manipulate rezultatele.
    6 1
  • Problema nu e la numarul de compozitii!!!!!!!!!! poti sa le dai 50 de tipuri daca acele 10-20-30 de ture cat ruleaza cu ele gumele nu rezista si pori forta doar 5 ture la alegere!!!! dati-le 1 compozitie dar sa poata concura la 100% performanta timp de 10-20-30 de ture. Zici ca tot inapoi merg.
    13 0
  • De ce sa fie simplu ,corect si spectaculos cind poate fi complicat.Regululi de .....
    5 0
  • Pe undeva trebuie sa existe o limita de bun simt in alegerea pneurilor, altfel cu siguranta ar exista la un moment dat o echipa care ar risca si ar alege un pneu prea moale, tocmai pentru ca nu mai are sanse cu strategii conventionale. Pirelli stie, pardon... ar trebui sa stie ca pneul ales cu risc este de fapt periculos, si de aceea aceasta varianta cu alegerea din 2 variante apropiate. Oricum prea se complica iar problema. Propunerea mea, liber la furnizori si fiecare echipa sa poata lua de la cine vrea cauciucuri, si de la Floresti, daca acestea trec de testele FIA de securitate. Eventual pot fi cumva restrictii la durabilitate si atat.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru