Echipele vor putea alege singure una dintre compoziţii, iar modul în care compoziţiile vor fi numite se va schimba de asemenea radical.
Iată schimbările şi procedura pe care o vor urma Pirelli şi echipele pentru selectarea pneurilor la fiecare Mare Premiu:
▶ Pirelli va furniza cinci compoziţii de pneuri. Pe lângă cele clasice din acest an (supersoft, soft, medium şi hard), producătorul italian va introduce un pneu de tip super-supersoft pentru circuitele lente, şi anume Monaco, Ungaria şi Singapore;
▶ numele oficial al celor cinci compoziţii de pneuri va fi schimbat prin utilizarea unor indici: de la 1 la 5 sau de la A la E;
▶ Pirelli va nominaliza trei compoziţii de pneuri care, în funcţie de duritate, vor fi cunoscute simplu sub numele de soft, medium şi hard, indiferent de compoziţia reală a acestora.
Pirelli justifică această schimbare pentru ca fanii să înţeleagă mai uşor ce duritate au pneurile alese de echipe;▶ Pirelli va nominaliza o compoziţie conservatoare care va fi utilizată de toate echipele;
▶ fiecare echipă va putea alege cea de-a doua compoziţie în mod independent.
Informaţiile au fost confirmate de Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli, pentru publicaţia Autosport. "Aceasta este situaţia curentă. S-a discutat numai la nivelul Grupului de Strategie, iar regulamentul trebuie ratificat", a explicat el.
Regulamentul urmează să fie ratificat oficial de Consiliul Mondial al FIA în şedinţa din 30 septembrie. În aceeaşi zi urmează să se stabilească calendarul final al sezonului 2016, interzicerea tunelului de vânt şi impunerea unor preturi maxime pentru motoare.
Daniel Popescu spune că...
Teoretic, un prim efect al noului regulament va fi creşterea nivelului de imprevizibil în curse, întrucât echipele vor folosi compoziţii diferite de pneuri, în special dacă anumite monoposturi obţin performanţe bune cu pneuri de compoziţie mai dură sau, dimpotrivă, mai moale. Totuşi, pe parcursul sezonului, nu este exclus ca echipele să ajungă în ipostaza de a selecta aceleaşi tipuri de compoziţii de pneuri pentru fiecare cursă.
De asemenea, nu este exclus ca diferenţele reale între cele cinci compoziţii să fie mai mici decât în acest an, pentru ca Pirelli va dori să evite apariţia unor probleme generate de alegerea unor compoziţii necorespunzătoare.
Teoretic, strategiile vor fi mai variate, însă pe de altă parte un fan va trebui să cunoască tipurile de pneuri alese de fiecare echipă pentru a anticipa dacă, de exemplu, liderul va mai intra la boxe pentru o compoziţie mai moale sau mai dură.
În plus, decizia ca pneurile folosite în Marile Premii să fie cunoscute drept soft, medium şi hard indiferent de adevărata lor compoziţie va simplifica înţelegerea pneuri fanii ocazionali ai Formulei 1, însă va complica lucrurile semnificativ pentru fanii pasionaţi, care vor şti că pneurile soft şi medium folosite la Monaco vor fi, în realitate, supersoft şi soft.
Via Autosport
Comentarii (4)