Nasul coborât al monoposturilor din acest sezon a atras numeroase critici din partea fanilor Formulei 1, chiar dacă intenţia forului mondial a fost de a reduce pericolul unor accidente majore.
La scurt timp au apărut şi primele speculaţii potrivit cărora regula va fi abandonată în sezonul următor, însă în cele din urmă soluţia adoptată va fi mult mai puţin costisitoare: spaţiul liber dintre nasul monopostulu şi şasiu va fi acoperit cu un panou care nu va avea niciun avantaj din punct de vedere aerodinamic.
"Am ajuns la o înţelegere care permite un panou, ceea ce înseamnă că ai monopostul curent cu actuala structură cu o 'gaură' pe care o poţi acoperi. Compoziţia şi mărimea panoului sunt limitate pentru a nu crea un avantaj aerodinamic şi pentru a nu avea niciun rol în impacturile frontale", a declarat Paddy Lowe, directorul tehnic al echipei McLaren.
Noua regulă urmează să fie introdusă în regulamentul tehnic al sezonului 2013, iar Lowe este încrezător că FIA nu se va opune, mai ales că toate cele 12 echipe au fost de acord cu această propunere."Regula nu a fost formalizată, dar toate echipele au fost de acord cu ea şi nu văd niciun motiv pentru care să nu se întâmple.
Dacă toţi cădem de acord la un nivel tehnic pozitiv atunci se va întâmpla. Nu văd niciun obstacol real în asta", a mai precizat el.McLaren şi Marussia sunt singurele echipe care nu utilizează în acest sezon un nas semnificativ mai coborât decât restul sasiului. Motivul este că McLaren a utilizat încă de anul trecut un şasiu mai coborât, în timp ce restul echipelor au mizat în mod tradiţional pe un şasiu mai ridicat şi nu au vrut să-l coboare în acest sezon special pentru a veni în concordanţă cu noul nas coborât. Marussia a adoptat o filosofie de design similară întrucât McLaren este partenerul tehnic al echipei ruse.
Via ESPNF1
Comentarii (0)