Echipele vor limita drastic personalul pana in 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru a pune capat razboiului cu FIA, echipele au ajuns la un acord comun pentru reducerea costurilor la nivelul celor de la inceputul anilor '90 in termen de cel mult doi ani, prin reducerea dramatica a resurselor utilizate.
Chiar daca echipele nu au mentionat clar metodele prin care vor reduce costurile, publicatia germana Auto Motor und Sport sustine ca a intrat in posesia unor informatii importante legate de acest subiect.
Astfel, echipele doresc scaderea bugetului anual de la 100 de milioane de euro in 2010 pana la 50 de milioane de euro in 2011, in principal prin reducerea personalului.
Echipele ar urma sa iaba numai 350 de angajati in sezonul urmator, numarul urmand sa scada pana la 280 de angajati in 2011. Angajatii departamentelor de marketing si de intretinere a fabricilor nu fac parte din aceasta limita, iar salariile pilotilor si ale sefilor de echipe nu vor fi incluse in calcul bugetului anual. Aceste limitari ar urma sa afecteze preponderent marile echipe din Formula 1, stiut fiind faptul ca unele dintre acestea se bazeaza pe aproximativ 1000 de angajati.
De asemenea, echipele intentioneaza sa reduca sumele de bani cheltuite pentru achizitionarea unor componente externe, si anume cele care nu sunt realizate in propriile fabrici.
Sursa citata mentioneaza ca limita a fost fixata la 20 de milioane de euro pentru sezonul 2010, iar echipele care vor reusi sa cheltuiasca mai putini bani vor avea dreptul de a angaja mai multi oameni in departamentele cheie.In plus, echipele vor fi restrictionate sa se foloseasca de serviciile a cel mult 45 de angajati care sa se ocupe de monoposturi la fiecare Mare Premiu.
Via | Auto Motor und Sport
macar la o cifra de 450 de angajati
La fel o sa inceapa era contractelor mici cu furnizorii externi si in paralel si concomitent un alt contract intre acelasi furnizor (sau companie sora) si o alta companie din cercul celei de F1. (ex: daca acum franele costa 10 mil /an inceand cu 2011 Ferrari va avea aceleasi frane cu 1mil, dar Fiat va achizitiona un surplus de frane de 9 mil.) Cum se poate depista treaba asta? nu prea ai cum pentru ca ei vor gasi scheme mai complicate.
Cei care vor avea bani vor gasi o cale prin care sa-i foloseasca.
Numai un campionat cu sasiu, motor si pneuri standard poate duce la ceea ce viseaza FIA in momentul de fata. Numai ca acel sport nu se va putea numi tot Formula1.