Echipele vor discuta despre regulamentul Safety Car-ului

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 29.06.2010
Reprezentaţii echipelor vor analiza posibilele modificări ale regulamentului Safety Car-ului înainte de Marele Premiu al Marii Britanii.

Marele Premiu al Europei a fost dominat de numeroase incidente în privinţa Safety Car-ului, care au atras nemulţumirea echipelor privind actualul regulament.

Dacă Ferrari consideră că depăşirea maşinii de siguranţă de către Lewis Hamilton a fost pedepsită prea blând, celelalte echipe susţin ca penalizarea de câte cinci secunde dictata împotriva a nu mai puţin de noua piloţi trebuie revizuită.

În prezent, în momentul în care Safety Car-ul iese pe circuit, fiecare pilot primeşte un timp limită ce variază în funcţie de poziţia acestuia pe circuit. Pentru a evita situaţiile în care piloţii concurează cu o viteză prea mare în situaţii potenţial periculoase, pilotul nu are voie să treacă de a doua linie a Safety Car-ului decât după ce cronometrul afişat pe volan ajunge la zero. Nu mai puţin de nouă piloţi au încălcat această regulă la Valencia din cauza rapidităţii cu care s-au desfăşurat lucrurile, însă situaţia ar putea fi evitată pe viitor.

Andy Stevenson, managerul celor de la Force India, a dezvăluit ca FIA va discuta despre acest regulament împreună cu reprezentaţii echipelor, întâlnirea fiind programată înainte de Marele Premiu al Marii Britanii din 11 iulie.

"Cred că FIA trebuie să evidenţieze că regula a fost încălcată.

Ne aşteptam să fie dificil pentru ca piloţi diferiţi au încălcat aceeaşi regulă în situaţii diferite ce au depins doar de norocul tragerii al sorti a poziţiei pe circuit în momentul în care Safety Car-ul a intrat pe circuit. Cred că trebuie să analizăm asta şi cred că FIA va avea o întâlnire cu noi toţi înainte de următorul eveniment pentru a vedea cum putem îmbunătăţi regulamentul", a declarat el în cadrul unui podcast al echipei sale referitor la Marele Premiu al Europei.

Via | GPUpdate

Comentarii (6)

  • regulament
    Hai sa vedem ce iese. Oricum cineva il va incalca din nou.
    7 1
  • de unde
    Ham o s-o vrea s-o smechereasca cumva da sint acolo Red Bull. I-a pus o roata Vettel la Valencia. Foarte bine!
    8 4
  • Safety Car
    parca l-au discutat si dupa Monte Carlo
    8 0
  • NeoGalaxy
    Eternal Ferrari Fan
    Regulamentul si aplicarea lui sunt 2 chestii foarte foarte diferite. Practic, totul tine din cat de corecti sunt acei 4 comisari, pentru ca in maxim 2 minute dupa ce s-a intamplat ceva (orice) pot sa dea verdictul corect. Asta evident in cazul in care nu intervine cineva, cum ar fi directorul de cursa care poate cere sa nu fie pedepsit nici un pilot (regulamentul, paradoxal admite si o astfel de solutie). Interesant este ca acesti comisari au acces la toate camerele, deci pot vizualiza foarte repede si mai ales optim orice incident. Si totusi... ceva nu functioneaza, dar nu ma refer la cursa care a trecut ci in general. Ori dezbat prea mult ori pur si simplu nu toti sunt pusi ca sa-si dea cu parerea ci mai mult ca sa-i impiedice pe ceilalti sa-si dea cu parerea. Evident ca anumite incidente nu sunt la fel de grave ca altele, dar ai au la indemana cele mai bune instrumente pentru a decide corect si in timp util, problema este ca nu o fac nici in timp util si nici corect.
    5 0
  • popicul
    Prin aceasta revizuire cei de la FIA recunosc pe jumatate ca unii au fost defavorizati de felul cum s-a judecat la Valencia.
    Sau inventat chiar pedepse, aia cu 5 secunde.
    Am stat si am citit , tot regulamentul sportiv pentru F1 si nu am gasit pedeapsa cu 5 secunde dupa finalul cursei !
    3 0
  • vano_2680
    SOLUTIA
    CURSA NOUA SI LEGE NOUA( VIITORUL FORMULEI 1)........ CEA MAI SIMPLA SOLUTIE PENTRU DESTEPTII DE LA FIA.....
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru