Echipele vor decide vineri noile schimbari de regulament
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lipsa acuta de spectacol din primul Mare Premiu al sezonului din Bahrain a readus in discutie modificarea radicala a regulamentului tehnic.
In contextul in care spectacolul din Australia a fost determinat in mare masura de ploaia din primele tururi ale cursei, echipele au admis ca trebuie sa gaseasca urgent solutii pentru imbunatatirea calitatii Formulei 1, iar sefii teamurilor se vor reuni vineri la Sepang pentru a discuta despre noul regulament.
Se vehiculeaza ca reintroducerea sistemului KERS in Formula 1 unul dintre subiectele centrale ale sedintei, iar Ferrari a confirmat ca principala intentie este sa aduca modificari in privinta eficacitatii monoposturilor, in contextul in care depasirile sunt aproape imposibile in conditii normale.
"Sunt doua metode de a rezolva problema. Una este artificiala, iar cealalta vizeaza problema fundamentala, si anume monopostul. Din punctul meu de vedere, monoposturile sunt prea eficiente. Trebuie sa reducem eficienta din spatele monopostului, pentru ca este aproape imposibil sa depasesti chiar daca esti un pilot fantastic", a declarat Stefano Domenicali, seful Scuderiei Ferrari.
Initial, s-a speculat ca echipele intentioneaza sa modifice regulamentul sportiv chiar din acest an, prin introducerea a doua opriri la boxe obligatorii.
Desi s-au numarat printre echipele care au solicitat acest lucru, Mercedes GP si Red Bull au facut deja un pas inapoi si au admis ca schimbarea regulamentului nu trebuie facuta in graba.
Regulamentul Formulei 1 s-a schimbat radical incepand din sezonul 2008, insa spectacolul de pe pista nu s-a imbunatatit in mod semnificativ in ultimele doua sezoane. In plus, interzicerea realimentarilor cu benzina a condus la aparitia unui singur pitstop si la formarea unei procesiuni in cursa din Bahrain.Via | BBC Sport
Aceasta modificare imi pare cea mai ieftina de aplicat si cu efectul cel mai mare.
Chiar si anul acesta vad ca daca di9ferenta intre timpii unor 2 piloti este de sub 1 sec pe tur depasirea este 99% imposibila.