Echipele solicită revenirea la pneurile de anul trecut şi o sesiune de teste în iulie

de Daniel Popescu
Luni, 01.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren, Red Bull şi Lotus solicită revenirea la specificaţiile pneurilor de anul trecut, în timp ce Red Bull şi Ferrari vor ca sesiunea pentru tineri piloţi din iulie să fie înlocuită cu evaluarea cauciucurilor.

Cel mai logic ar fi să revenim la pneurile care au funcţionat bine pentru ei. Pneurile pe care le-au furnizat anul trecut nu au avut astfel de probleme.

Christian Horner
Sef Red Bull
Problemele înregistrate de Pirelli cu pneurile pe circuitul de la Silverstone a condus la o avalanşă de critici din partea echipelor de top, care solicită o reacţie urgentă din partea producătorului italian, în special pentru că următoarea cursă va avea loc peste numai şase zile pe circuitul de la Nurburgring.

Nu mai puţin de trei echipe consideră că cea mai simplă soluţie este ca Pirelli să revină la pneurile folosite anul trecut, întrucât acestea nu au avut niciun fel de defect.

"În 2012 nu aveam această problemă. Prin urmare, dacă aceasta este o specificaţie cunoscută şi durabilă, te-ai gândi că reprezintă cea mai uşoară soluţie", a declarat Martin Whitmarsh, şeful McLaren.

"Cel mai logic ar fi să revenim la pneurile care au funcţionat bine pentru ei.

Pneurile pe care le-au furnizat anul trecut nu au avut astfel de probleme. Trebuie să găsească o soluţie, indiferent că aleg pneurile de anul trecut sau le modifica pe acestea", a precizat şi Christian Horner, şeful celor de la Red Bull.

"Una dintre soluţii este să revenim la compoziţia de kevlar de anul trecut. Nu ştiu ce au pe stoc şi cât de repede le pot produce. Weekendul viitor avem un circuit cu o altă configuraţie şi trebuie să aflăm care sunt cauze acestor incidente", a declarat şi Eric Boullier, şeful Lotus.

Ideea mea este să testăm aici la Silverstone în ceea ce ar fi trebuit să fie testul pentru tineri piloţi. Mi-ar plăcea să folosim piloţii titulari.

Stefano Domenicali
Sef Ferrari
În plus, Ferrari şi Red Bull consideră că testul pentru tineri piloţi din 17-19 iulie ar trebui înlocuit cu un test cu pneuri Pirelli efectuat de piloţii titulari, mai ales că acesta este programat tot pe circuitul de la Silverstone.

"Ideea mea este să testăm aici la Silverstone în ceea ce ar fi trebuit să fie testul pentru tineri piloţi.

Mi-ar plăcea să folosim piloţii titulari. Ar fi ceva prin care toţi am avea beneficii", a precizat Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari.

"Urmează un test pentru tineri piloţi în următoarele săptămâni, dar poate ar trebui să-l deschidem pentru piloţii titulari sau să folosim piloţi care pot da feedback pentru Pirelli", a adăugat şi Horner.

Formula 1 are programată pentru miercuri o întrunire a Comitetului Sportiv, iar Pirelli a fost invitată să-şi spună opinia despre noile probleme pe care le are cu pneurile. 

Comentarii (5)

  • Fan F1
    Era comic sa vina cu pneurile standard pentru Silverstone, cred ca aveam pe circuit numai masina Safety car lol. Asta considerand ca toate incidentele au fost numai si exclusiv pe pneul considerat dur. Daca veneau cu soft aici, probabil terminau cursa numai cei de la Marussia si Caterham lol.
    12 2
  • Sa fie clar ptr toata lumea.Nu Pirelli sunt de vina ptr tot ce se intampla anul asta cu pneurile in F1.Sunt totusi un producator de talie mondiala si au suficienta experienta in producerea pneurilor.Vina principala ii apartine lui Bernie Eclestone care cu sprijinul FIA impune ce fel de pneuri sa produca Pirelli in fiecare an.Asa ca nu mai criticati si injurati Pirelli ci pe Bernie si FIA.
    16 4
  • @eu Frate tu gandesti cand vorbesti? FIA nu impune compozitii si tipuri de cauciucuri. Crezi ca ei stiu cu ce se mananca? Decizia apartine absolut producatorului. Asta asa ... ca sa-ti fie tie clar :))
    5 12
  • Pirelli au primit ca tema de casa sa faca pneuri care sa-i oblige pe piloti sa intre la boxe de cel putin 2 ori. Compozitiile si materialele tin doar de producator. Insa trebuie sa fie sigure. Cam asta e toata povestea. In mod clar la Silverstone a fost un caz particular, e clar ca o anumita bordura a fost ceva mai agresiva la adresa noilor pneuri insa asta nu trebuie sa se mai intample. Pirelli trebuie sa tina cont de toate "bordurile" si sa anticipeze orice situatie posibila indiferent de circuit astfel incat securitatea pilotilor sa nu fie afectata.
    2 2
  • Ala care nu-i de acord
    Ar trebui inlocuite masinile de F1 cu Safety Car asa nu mai e nevoie sa se iasa cu Safety Car-ul nu stiu cate tururi , si asa un sfert din cursa a fost la pas ...
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru