Ideea va fi discutată şi de şefii echipelor şi ar putea fi pusă în aplicare de la Marele Premiu al Belgiei sau de la startul sezonului următor. Principalul argument în favoarea unei astfel de schimbări este creşterea spectacolului prin diversificarea strategiilor opririlor la boxe, întrucât în prezent toate echipele folosesc aceleaşi compoziţii şi abordează în principiu strategii asemănătoare.
Pirelli se opune proiectului
Pirelli, unicul furnizor de pneuri din Formula 1, se opune însă acestui proiect. Primul contra-argument este legat de securitate, întrucât unele echipe ar alege pneuri mai moi pentru maximizarea poziţiei pe grila de start în calificări, fără însă ca acestea să fie potrivite pentru cursă."Am avea echipe care ar trebui să rişte mai mult pentru a lua decizii care ar genera o problemă de siguranţă. Trebuie să luăm în considerare unele condiţii extreme şi unele echipe ar putea face o alegere incorectă", a precizat el.
Al doilea contra-argument ar fi creşterea costurilor pentru transportul pneurilor la Marile Premii, însă Hembery nu a explicat ce ar genera aceste costuri suplimentare în condiţiile în care numărul total de pneuri ar rămâne identic.
"Există o problemă logistică. Ar fi imposibil să transportăm pneurile pe mare, ar trebui să facem asta pe calea aerului", a adăugat el.
Implementarea unei astfel de reguli necesită o schimbare minoră a regulamentului sportiv care nu are nevoie de acordul unanim al echipelor.
Via BBC Sport
F1 trece printr-o criza la fel cum a fost si fotbalul de cativa ani pana de curand,si nu e vindecat complet : POLITICA in defavoarea competitiei !
Acum sa im ifie cu pardon, dar daca si inginerii din F1, al echipelor, nu stiu ce compozitii sa aleaga si ce sa exploateze, inseamna ca sunt retardati cu totii...
Isi pierd painica, aia e...