Echipele se reunesc pentru a discuta despre reducerea costurilor în Formula 1

de Daniel Popescu
Miercuri, 30.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reprezentanţii echipelor se reunesc joi la Londra pentru a discuta despre masurilor privind reducerea costurilor în Formula 1. Patru echipe sunt nemulţumite de renunţarea la introducerea bugetului maxim şi ar putea cere ajutorul Uniunii Europene.

Esential 4 este numarul echipelor care au redactat scrisoarea impotriva deciziei de a renunta la implementarea unui buget maxim
6 este numarul echipelor care au refuzat implementarea unui buget maxim anual in Formula 1
Reprezentaţii celor 11 echipe din Formula 1 se reunesc joi în apropiere de Londra împreună cu Bernie Ecclestone şi oficialii Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA) pentru a discuta despre viitorul Formulei 1.

Întâlnirea a fost stabilită după ce reprezentnatii echipelor Sauber, Force India, Caterham şi Marussia au redactat o scrisoare comună în care critică dur decizia rivalilor de la Red Bull Racing, Ferrari, Mercedes, McLaren, Lotus şi Williams de a renunţa la introducerea unui buget maxim anual.

Potrivit presei internaţionale, cele patru echipe mici sunt dispuse să ceară chiar ajutorul Uniunii Europene în cazul în care negocierile de joi nu vor avea niciun rezultat concret. Aceste echipe mizează practic pe faptul că celelalte şase echipe fac abuz de poziţie dominantă prin impunerea unor reguli fără a exista un acord unanim, lucru interzis de legislaţia europeană.

Echipele de top sunt împotriva introducerii unui buget maxim din cauza faptului că alocă anual sume de până la 250 de milioane de euro care ar trebui verificate în amănunt de FIA, în timp ce echipele mici se confruntă cu grave probleme financiare şi au bugete estimate la 50 de milioane de euro anual în cazul celor de la Marussia şi Caterham.

Via Reuters, Daily Telegraph

Comentarii (6)

  • "şase echipe fac abuz de poziţie dominantă prin impunerea unor reguli fără a exista un acord unanim" ? Eu sustin contrariul, adica nu exista un acord unanim pentru introducerea unei reguli inexistente la momentul actual cu privire la un buget maxim. Cam ciudata interpretarea juridica a echipelor mici.
    Pe de alta parte, ar trebui sa fie o lupta pentru a creste echipele mici, nu pentru a reduce echipele mari. Restrictiile reduc incet incet clasa regina a automobilismului la nivelul curselor de masini de serie....
    13 0
  • Ha,ha,ha...
    Asa se intampla cand aduci "saraci" la masa bogatilor...!Ar fi trebuit impus si un buget minim pentru participare,nu doar un buget maxim,daca nu au bani suficienti sa se orienteze spre alte competitii sau sa deschida o covrigarie!Nu e normal la un asa nivel sa ceri restrictii penibile sau sa ceri tuturor sa fie la fel de "saraci"...globalizarea asta transforma F1 intr-o competitie de ...gloabe,martoage...pare un fel de gandire comunista neputincioasa,toti egali in saracie !Si asa au inebunit competitia asta incetul cu incetul din 2009 incoace !!!!
    13 0
  • Acelasi buget, aceleasi pneuri, aceeasi cantitate de benzina, ce urmeaza? Acelasi motor construit de FIA? Sau acelasi pilot impus de FIA? Sau fara pilot.
    Bugetul maxim trebuie impus neaparat. Altfel in curand se va ajunge la masini fara pilot. Trebuie totusi mentinut aspectul uman in aceasta competitie. Pe mine nu ma atrag robotii, si nu stiu pe cati dintre noi ii atrag. Vreau ca F1 sa fie o competitie a baietilor curajosi care-si risca viata, chiar daca in zilele noastre se indeparteaza tot mai mult de aceasta idee. Adica azi te rostogolesti cu masina de 2 ori, te ridici, bei o bere, n-ai nici macar o durere. Viata, tata, viata. Va invidiaza Senna, pe unde o fi...
    4 6
  • @ferr

    Daca se impune bugetul maxim, diferentele vor fi probabil mai mari intre echipele mari si mici. Echipele mari de F1 isi vor masca o parte din costuri prin intermediul firmelor sora din cadrul aceluiasi conglomerat industrial. Ferrari o va face prin divizia de strada Ferrari, Mercedes o va face printr-o subsidiara Daimler, Mclaren o va face prin Mclaren Automotive sau prin Mclaren Applied Technologies. Si Montezemolo a recunoscut acest lucru si Wolff, si din contra va fi o cursa a banilor si mai brutala. Uite ce zice chiar iubitul vostru presedinte: “I have my doubts about a budget cap because it is something that is easy to circumvent,” Montezemolo says.

    “Especially for factory team would be easy to cheat, because we Ferrari could knock and they put us to work, while Mercedes could cheat. Within its various companies, for example in our affiliated Chrysler in Detroit”

    Sau ce spune Toto Wolff: "Many of the teams operate in a number of businesses with links to, but distinct from, their F1 teams (e.g. McLaren Applied Technologies or Williams Advanced Engineering). Determining which costs are attributable to which parts of a team's structure is much more difficult than policing, say, the salary caps that have been implemented in other sports.

    Just because it is difficult does not mean it should not be done. Even the financially well-off teams are acknowledging that the gap between themselves and the mid-range and back-marker teams is not good for the sport."

    P.S. Referitori la testeri driveri, dau sursa si citatul nu pentru ca nu cunosc libma engleza ci din contra pentru a inlatura orice posibila ipoteza de subiectivism si condiderand ca 90% din useri cunosc limba engleza, este edificator sa pun direct sursa originala fara a-mi da eu cu parerea sau a modifica ceva. Comentariile sau parerile referitoare la sursa le pot face dupa aceea, aceasta fiind o dovada dragi testeri driveri ca cunosc lb engleza si ca stiu ce vb.
    1 1
  • peres@curcanu#fier
    cei doi afanisati (unul cu alonso altul cu mclaren)s au gasit sa discute despre bugetul maxim,bai tembelilor voi nu aveti alta treaba decat sa suflati in esapamentul la mclaren si sai inghita alalalt esapamentul lui alonso,asa ca terminati voi cu comentariile pe tema bugetului maxim caci F1 este o competitie premium si nu trebe sa arunce sulea buget maxim!
    0 1
  • banii fac totul.... sunt echipe care chiar isi permit sa faca risipa de bani pt rezultate bune
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru