Întâlnirea a fost stabilită după ce reprezentnatii echipelor Sauber, Force India, Caterham şi Marussia au redactat o scrisoare comună în care critică dur decizia rivalilor de la Red Bull Racing, Ferrari, Mercedes, McLaren, Lotus şi Williams de a renunţa la introducerea unui buget maxim anual.
Potrivit presei internaţionale, cele patru echipe mici sunt dispuse să ceară chiar ajutorul Uniunii Europene în cazul în care negocierile de joi nu vor avea niciun rezultat concret. Aceste echipe mizează practic pe faptul că celelalte şase echipe fac abuz de poziţie dominantă prin impunerea unor reguli fără a exista un acord unanim, lucru interzis de legislaţia europeană.
Echipele de top sunt împotriva introducerii unui buget maxim din cauza faptului că alocă anual sume de până la 250 de milioane de euro care ar trebui verificate în amănunt de FIA, în timp ce echipele mici se confruntă cu grave probleme financiare şi au bugete estimate la 50 de milioane de euro anual în cazul celor de la Marussia şi Caterham.
Via Reuters, Daily Telegraph
Pe de alta parte, ar trebui sa fie o lupta pentru a creste echipele mici, nu pentru a reduce echipele mari. Restrictiile reduc incet incet clasa regina a automobilismului la nivelul curselor de masini de serie....
Bugetul maxim trebuie impus neaparat. Altfel in curand se va ajunge la masini fara pilot. Trebuie totusi mentinut aspectul uman in aceasta competitie. Pe mine nu ma atrag robotii, si nu stiu pe cati dintre noi ii atrag. Vreau ca F1 sa fie o competitie a baietilor curajosi care-si risca viata, chiar daca in zilele noastre se indeparteaza tot mai mult de aceasta idee. Adica azi te rostogolesti cu masina de 2 ori, te ridici, bei o bere, n-ai nici macar o durere. Viata, tata, viata. Va invidiaza Senna, pe unde o fi...
Daca se impune bugetul maxim, diferentele vor fi probabil mai mari intre echipele mari si mici. Echipele mari de F1 isi vor masca o parte din costuri prin intermediul firmelor sora din cadrul aceluiasi conglomerat industrial. Ferrari o va face prin divizia de strada Ferrari, Mercedes o va face printr-o subsidiara Daimler, Mclaren o va face prin Mclaren Automotive sau prin Mclaren Applied Technologies. Si Montezemolo a recunoscut acest lucru si Wolff, si din contra va fi o cursa a banilor si mai brutala. Uite ce zice chiar iubitul vostru presedinte: “I have my doubts about a budget cap because it is something that is easy to circumvent,” Montezemolo says.
“Especially for factory team would be easy to cheat, because we Ferrari could knock and they put us to work, while Mercedes could cheat. Within its various companies, for example in our affiliated Chrysler in Detroit”
Sau ce spune Toto Wolff: "Many of the teams operate in a number of businesses with links to, but distinct from, their F1 teams (e.g. McLaren Applied Technologies or Williams Advanced Engineering). Determining which costs are attributable to which parts of a team's structure is much more difficult than policing, say, the salary caps that have been implemented in other sports.
Just because it is difficult does not mean it should not be done. Even the financially well-off teams are acknowledging that the gap between themselves and the mid-range and back-marker teams is not good for the sport."
P.S. Referitori la testeri driveri, dau sursa si citatul nu pentru ca nu cunosc libma engleza ci din contra pentru a inlatura orice posibila ipoteza de subiectivism si condiderand ca 90% din useri cunosc limba engleza, este edificator sa pun direct sursa originala fara a-mi da eu cu parerea sau a modifica ceva. Comentariile sau parerile referitoare la sursa le pot face dupa aceea, aceasta fiind o dovada dragi testeri driveri ca cunosc lb engleza si ca stiu ce vb.