Echipele mici, îngrijorate de costurile pentru motoarele din 2014
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Regulamentul Formulei 1 pentru sezonul 2014 prevede înlocuirea motoarelor V8 de 2.4 litri cu unităţi turbo V6 de 1.6 litri, alături de obligativitatea de a utiliza exclusiv o propulsie electrică în pitlane.
Ferrari, Mercedes şi Renault au început deja dezvoltarea noilor motoare, însă echipele mici au încercat să amâne introducerea acestora pe considerente de costuri.
Temerea echipelor mici este că preţul noilor motoare va fi aproape dublu comparativ cu sumele plătite în prezent, întrucât se estimează că cei trei mari constructori vor solicita aproximativ 18 milioane de euro anual în loc de 10 milioane de euro.
"Această sumă este în mod evident prea mare. Trebuie să fim atenţi să nu ajungem din nou într-o situaţie în care motoarelor nu erau accesibile", a declarat Monisha Kalterborn, CEO-ul Sauber, pentru publicaţia germană Auto Motor und Sport.
În plus, sursa citată susţine că Williams, Toro Rosso, HRT şi Marussia au decis să înainteze forului mondial o solicitare comună pentru ca FIA să impună o limitare a costurilor pentru motoarele pentru sezonul 2014.
Pe lângă cei trei mari constructori şi-ar putea face debutul în Formula 1 în 2014 şi compania independentă Pure condusă de Craig Pollock, fostul şef al echipei BAR Honda.Via | AutoHebdo
Comentarii (1)