Force India, Sauber, Marussia şi Caterham au trimis o scrisoare preşedintelui FIA, Jean Todt, în care dezvăluie sumele alocate pentru dezvoltarea şi întreţinerea unei echipe de nivel mediu în Formula 1.
Datele furnizate de echipe confirmă că noile motoare turbo V6 de 1.6 litri reprezintă cel mai mare cost şi că bugetul unei echipe medii ajunge cu uşurinţă la aproape 100 de milioane de euro.
În această sumă nu sunt însă incluse cheltuielile cu salariile piloţilor, serviciile de hospitality de la curse şi nici cele legate de marketing. Iată lista oferită de cele patru echipe în cadrul scrisorii către FIA:
Componente | Milioane euro |
Sistem de propulsie | 22 |
Cutii de viteze si sistem hidraulic | 4 |
Combustibil si uleiuri de motor | 1.2 |
Pneuri | 1.4 |
Electronica | 1.5 |
IT | 2.3 |
Salarii | 16 |
Transport si cazare personal | 9.5 |
Productia monopostului | 16 |
Tunel de vant si CFD | 14.5 |
Utilitati si intretinere |
1.5 |
Servicii de HR | 1.2 |
Transportul monoposturilor | 4 |
Total | 95.1 |
Echipele de top precum Ferrari, Mercedes sau Red Bull alocă în mod obişnuit aproximativ 200 de milioane de euro anual, în timp ce echipele mici precum Caterham şi Marussia nu dispun de mai mult de 50-60 de milioane de euro.
De altfel, acesta este şi motivul pentru care cele două echipe au intrat în insolvenţă şi nu vor concura în cursele din Statele Unite şi Brazilia.Via Autosport
In F1 se testeaza cam tot ce apare in viitor pe masinile de serie si chestia asta functioneaza(foarte bine chiar) de ceva timp . Nu cred ca este cazul sa se schimbe ceva care functioneaza bine, eventual se pot aduce imbunatatiri si nu piedici.