Echipele au stabilit un nou set de reguli pentru 2013

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 16.05.2011
Echipele au decis de comun acord o nouă modificare a regulamnentului tehnic pentru sezonul 2013 cu scopul de a reduce forţa de rezistenţă a aerului.

Formula 1 va beneficia de noi schimbări de regulament tehnic în perspectiva sezonului 2013, pe lângă cele referitoare la introducerea motoarelor turbo în patru cilindri de 1.6 litri.

În aceeaşi şedinţă în care au decis să renunţe la reintroducerea configuraţiilor cu apăsare aerodinamică mai accentuate, concept cunoscut sub numele de "ground effect", echipele au luat o serie de măsuri care au drept scop reducerea forţei de rezistenţă a aerului.

Deciziile luate de echipe cu ocazia Marelui Premiu al Turciei din urmă cu două săptămâni au fost deja ratificate de Technical Working Group, organism reprezentat de ingineri de top din competiţie şi de Charlie Whiting, directorul de curse al forului mondial. Totuşi, pentru a intra în vigoare, noile reguli trebuie ratificate şi de FIA prin intermediul Consiliului Mondial.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de postul britanic de televiziune BBC, printre măsurile adoptate în comun de echipe se numără:

  • micşorarea lăţimii aripii faţă de la 1800 mm la 1650 mm şi realizarea unei configuraţii similare cu cea necesară pe circuitul de la Monza;
  • coborârea nasului monopostului pentru a îmbunătăţi siguranţa, fără că înălţimea maximă admisă să fie încă stabilită;
  • restricţionarea componentelor exterioare ale caroseriei poziţionate în faţa plăcilor laterale;
  • restricţionarea drastică a designului pentru părţile laterale ale aripilor faţă;
  • menţinerea regulamentului pentru sistemul DRS, care prevede posibilitatea de a ajusta aripa spate în anumite condiţii.

De asemenea, FOTA a decis ca trecerea la pneuri cu diametrul jantelor de 18" să se facă cel mai devreme în sezonul 2014.

În cazul în care regulile propuse de FOTA vor fi acceptate de Consiliul Mondial al FIA, monoposturile din sezonul 2013 vor fi mai puţin eficiente.

Via | BBC Sport

Taguri: FIA, regulament

Comentarii (5)

  • ..da..
    jante de 18, motoare mici, caroserie curata si restrictionata etc.......ajunge campionat de turisme. Pacat!
    19 4
  • mda
    care o sa fie top speed-ul 200km/h ?? :P
    12 4
  • campionat
    cu siguranta, o sa ajunga vai de el campionat, numai formula 1 nu mai e, motor unic si caroserie standard si \dacia logan cup/ o sa fie mai spctaculoasa, o sa fie jalnic
    10 4
  • bai astia is tampiti
    pacat de competitia aceasta de ce nu le ofera un buget dar sa faca fiecare cu bani ce stiu mai bine de acea e f1 e varful tehologic nu coada plutonlui,mare pacat sun fa f1 dar se pare ca in loc sa avansam inebunim pacat
    2 3
  • salutare
    ce va apucati sa comentati voi!Si asa,in afara de spart seminte cand sunt cursele de Formula1,nu stiti sa faceti!De ce va dati voi mai destepti ca echipele de Formula1?Cred ca va place doar sa va vedeti numele si votat cu verde!!!!!Nu va place,nu va mai uitati la formula1!!!
    5 13

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru