Echipele au semnat un nou acord pentru reducerea costurilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În vara anului 2009, echipele din Formula 1 au semnat un acord de reducere a costurilor botezat Resource Restriction Agreement (RRA) pentru a pune capăt unui conflict cu FIA care ameninţa să dezintegreze stabilitatea competiţiei.
Acordul respectiv urma să expire la sfârşitul sezonului 2011 şi prevedea reducerea costurilor la nivelul celor de la inceptul anilor '90.
În ultima perioadă au apărut însă numeroase speculaţii cu privire la faptul că echipele de top au reuşit să găsească anumite "scăpări" în acord prin care au putut să cheltuiască sume mai mari de bani, element care a condus inclusiv la ipoteza că echipele vor renunţa complet la RRA.
Pentru a remedia aceste probleme, echipele au semnat în Singapore un nou acord de reducere a costurilor valabil până la sfârşitul sezonului 2017. Formula One Teams' Association nu a oferit niciun fel de detalii cu privire la natura acordului, însă reprezentaţii echipelor au sugerat că restricţiile au fost parţial relaxate, ceea ce înseamnă posibilitatea de a cheltui mai mulţi bani decât până acum. Pe de altă parte, echipele susţin ca noul acord a eliminat toate "portiţele" prin care acesta ar putea fi încălcat.
"Echipele au lucrat împreună şi au ajuns la un compromis.
Am semnat o prelungire pe 7 ani a acordului de reucere a costurilor care stabilizează sportul", a declarat Martin Whitmarsh, preşedintele FOTA.Eric Boullier, omologul său de la Renault, consideră că precedentul acord era mult prea radical, sugerând astfel că în realitate nivelul costurilor ar putea creşte.
"Decizia de anul trecut a fost luată într-un context special, în care constructorii ameninţau să se retragă pentru a forma o nouă competiţie. În vechea versiune, RRA-ul ar fi putut afecta sportul pentru că era prea radical şi am dorit să-l extindem. Acum trebuie să intrăm într-o perioadă de tranziţie", a precizat francezul.
Potrivit noului acord, echipele au datoria de a raporta imediat orice "scăpare" de regulament care ar putea fi exploatată pentru creşterea costurilor în competiţie.
Via | Autosport
Comentarii (1)