Cu ocazia Marelui Premiu al Braziliei de la sfârşitul săptămânii trecute, echipele au analizat posibilitatea de a schimba una dintre regulile Safety Car-ului.
Propunerea a fost ca piloţii întârziaţi cu un tur din urmă să ajungă în spatele plutonului prin lăsarea celorlalţi piloţi să îi depăşească. Metoda actuală prevede că piloţii să depăşească Safety Car-ul şi să concureze cu viteză sporită pentru a ajunge în spatele plutonului. Prin urmare, soluţia propusă avea avantajul că scurta semnificativ intervalul de timp petrecut de Safety Car pe circuit.
Cu toate acestea, schimbarea a fost respinsă de echipe ca urmare a unor consecinţe neprevăzute iniţial. Ideea era ca piloţii întârziaţi cu un tur să primească automat un tur în plus pentru a ajunge în acelaşi tur cu liderul, însă acest lucru ar fi generat probleme pentru serviciul de live-timing al Formulei 1.
În plus, acest tur suplimentar acordat automat ar fi creat un avantaj incorent pentru piloţii aflaţi în această situaţie în privinţa consumului de carburant. Practic, întrucât erau creditaţi cu un tur suplimentar pe care în realitate nu îl parcurgeau, piloţii respectivi ar fi fost înregistraţi cu un consum mai mic, pe care îl puteau folosi în timpul duelurilor cu ceilalţi rivali.Acest lucru nu a fost pe placul a numeroase echipe, în ciuda faptului că în mod obişnuiţi piloţii aflaţi la un tur în spatele liderului nu obţin performante majore în curse.
Echipele vor analiza însă în continuare oportunitatea de a schimba regulamentul penalizărilor pentru motoare.
Via Autosport
Comentarii (1)