Echipele au respins introducerea motorului independent. Constructorii, obligaţi să furnizeze un număr minim de motoare

de Daniel Popescu
Joi, 26.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele au respins prin vot ideea introducerii unui motor indepedent, însă constructorii vor fi obligaţi să reducă preturile şi să furnizeze motoare pentru un număr minim de echipe.

FIA a lansat recent un proiect pentru introducerea unui motor standard în Formula 1 începând din sezonul 2017, ca urmare a costurilor ridicate solicitate de constructori pentru unităţile turbo V6 de 1.6 litri.

Planul a fost însă respins categoric de echipe în cadrul ultimei şedinţe a Comisiei F1. În schimb, constructorii au acceptat să se gândească la un proiect prin care să fie rezolvate actualele probleme ale motoarelor.

Cel mai interesant punct este că fiecare constructor va fi obligat să furnizeze motoare pentru un număr minim de echipe, pentru a evita situaţia dramatică prin care trece în prezent Red Bull Racing, pentru care niciunul dintre productori nu doreşte să ofere unităţi.

În plus, constructorii au acceptat de a discuta despre posibilitatea de a reduce costurile şi chiar de a reduce specificaţiile tehnice, pe lângă noi promisiuni pentru îmbunătăţirea sunetului.

Constructorii se vor întâlni cu ocazia Marelui Premiu din Abu Dhabi pentru o primă discuţie pe subiect, iar propunerile finale trebuie predate forului mondial până în 15 ianuarie.

Via Motorsport

Comentarii (13)

  • serban
    Deja Mercedes și Ferrari au câte patru echipe ! Din 11 ! Care ar fi atunci limita minimă ? Ce mai rămâne pentru Renault și Honda ? La un calcul simplu, câte 1.5 echipe de fiecare ...
    6 3
  • "...însă constructorii vor fi obligaţi să reducă preturile şi să furnizeze motoare..."

    le-a facut-o Bernie, riscau sa ia bataie de la motorul independent asa ca au lasat pretentiile legate de pret. Nici nu credeam ca motoarele sunt atat de scumpe pe cat pretindeau producatorii
    4 7
  • pif666
    citind comentariul lui gog..ramai ca gogul cu gura cascata.
    nu intelege nimic din marele circ. ce motor independent se poate lupta cu unul facut de ferrari sau mercedes?. aia investesc anual 300 milioane de euro. anual. pot sa aduca independenti si motoare de 4000cc. nu rezista 3 ture de circuit. asta daca se potriveste cu sasiul in primul rand.
    trebuie sa inteleaga toti ca un motor ca si piese costa maxim 200.000€. dar dezvoltarea si realizarea tehnica costa sute de milioane anual. numai un tunel de vant costa sute de milioane.
    nu va intrebati de ce red bull nu isi face propriul motor? are resurse financiare imense,dar ce sa faci cu bani? daca nu ai si resursele tehnice si umane ? cine le garanteaza ca daca investesc 500 milioane de euro,o sa si reuseasca?
    uitati-va la honda : dezastru! si va garantez ca si la anul va fi la fel pt ei.
    renault, cu o vasta experienta in f1,se chinuie in genunchi de 2 ani.
    echipele mici vor motoare gratis ,dar una este sa vrei si alta sa si poti.
    berni-fosila,vrea bani si atat. poate daca dispare el revine si spectacolul. sa lase libere echipele sa dezvolte motorul tot timpul. asta inseamna inovatie,cine isi permite,ramane ! cine nu,oricum nu are ce cauta acolo. uitati/va la menor !
    8 5
  • pifule, inapoi la desene animate ca nu e f1 treaba ta ...
    870 cp pe tot turul ... cele turbo au sub valoare asta, doar cu cel electric depaseste dar nu e pentru un tur intreg ... Si nici nu cunosti cum vor evolua lucrurile cu dezvoltarea motorului. Echipele nu degeaba au facut pasul inapoi si au lasat pretul. Daca era cum zici tu le convenea lui Ferrari si Mercedes motorul independent ... si nici nu trebuie sa fie o majoritate Ferrari avand drept de veto. Deci .... nu mai bine ramai tu la desene animate?
    6 6
  • e adevarat ca tehnologia conteaza, cine sta mai bine tehnologic iese in fata DAAAR cand e vorba de acelasi regulament tehnic pentru toti ....
    Oricand poti aduce un motor cu o tehnologie de acum 30 - 45 de ani cu o putere de te ia ameteala de 1300 cp si le da ceata celor actuale. Baga la cap, tehnologia ajuta, regulamentul impune limite si cine nu se loveste de limitele alea poate avea avantaj cu solutii tehnice banale
    9 4
  • consumul de combustibil poate fi un argument. Dar cand au fost doua motorizari diferite in F1 una s-a impus iar cei care nu aveau 'de care trebuie' se uitau de pe margine mai ceva decat se uita Honda acum. Inca nu poate garanta nimeni cum vor sta lucrurile cand pui in concurs doua motorizari diferite plus dezvoltarea lor. Mercedes are avantajul deci nu vor schimbare. Ferrari sunt in trend ascendent si nici ei nu vor schimbare. Bernie le-a aratat maimutoiul si au lasat-o mai moale, ce sa vezi pot da motoare ieftine cand ieri asta era "imposibil" .... cam ca granicerii care sub amenintarea concedierii erau de acord sa lucreze pe gratis ba chiar sa mai aduca si bani de acasa numai ... sa-i lase la lucru ...
    4 4
  • serban
    Le-a arătat Bernie maimuțoiul ... rizibil ! Părerea mea este că Mercedes și Ferrari s-au înțeles, au lucrat mână în mână (împreună cu echipele client) și au obținut exact ceea ce și-au dorit și ce le-a convenit, rămânerea la un singur tip de motor și furnizarea de motoare mai vechi cu un an. Cine are bani și nu are un monopost performant, ca și RBR, primește motoarele actuale, dar în nici-un caz la nivelul de performanță al titularilor, că doar nu sunt atât de tâmpiței să nu păstreze ceva căluți pentru propriul suflețel, cine nu are bani primește motoarele vechi ! Mi-e teamă că Bernie a luat plasă rău tare de data asta !
    4 2
  • n-ai citit bine serbanica, motoare mai ieftine NU mai vechi. N-au fost tampitei sa accepte alt tip de motor in F1, au fost tampitei cat sa accepte ce nu au vrut anul asta anume sa lase pretul ridicol mai jos
    1 5
  • motivul e RBR care nu a vrut nici motor mai prost de la Ferrari nici Renault. Ori ceva calumea ori pleaca si odata cu ea mai plecau si altele. Nu e musai sa ramai intr-o F1 in care o anume echipa are drept de veto. Si ce sa vezi, dupa santajul lui Bernie Ferrari si Mercedes accepta sa dea motoarele bune
    2 4
  • serban
    @3punctișoare În 16.10 ac, comisia constructorilor a hotărât că echipele pot utiliza în 2016 și motoare specificație 2015 (cu dedicație RBR), iar asta se traduce prin motoare mai vechi și nu mai ieftine. Că vor fi mai ieftine decât cele noi, asta-i altceva. N-am citit nicăieri că această hotărâre a fost abrogată. Poate ai citit tu.
    5 1
  • bernie
    Stati calmi baieti....gogule cred ca tu ai vazut vreun maimutoi si te-ai emotionat prea tare baietel...Intai citeste mai bine stirea si dupa ce ai sa intelegi ai putea sa faci si tu o mica aroganta daca poti...Decizia finala se va lua pana in 15 ianuarie...la Abu Dhabi se vor reuni ptr o prima discutie referitoare la reducerea pretului motoarelor si la minimul de echipe motorizate de un constructor...Deocamdata avantajul este tot de partea echipelor...Constructorii actuali vor trage de timp pana in ianuarie si va iesi tot cum vor ei ptr ca atunci va fi prea tarziu ca bernie sa mai aduca pe altii in F1...Vor mai scadea putin pretul la motoare ptr ca in 2 ani s-au mai amortizat din cheltuieli si vor convinge Renault si Honda sa mai dea si ei motoare unei echipe care are nevoie de ele cum ar fi RBR care bineinteles vor fi mtorizati in continuare de Renault...Ferrari si Mercedes nu vor mai da motoare ptr ca au destule echipe client...Si in privinta motoarelor te inseli baietica...Actualele motoare cu combustie interna au o mare marja de dezvoltare si pot ajunge usor la 1000 cp doar cu mici dezlegari de la regulament...In plus marii constructori nu baga miliarde de dolari in echipele de F1 daca nu tranfera tehnologia pe masinile de serie ptr ca cu banii obtinuti de acolo sustin echipele de F1...Motoristii aia independenti sunt mici copii asa ca tine in comparatie cu marii constructori...Din pacate asta a ajuns sa reprezinte F1...Fiecare cu interesul lui...bernie cu banii echipele de uzina sa-si impuna propriile interese echipele mici la mana celor mari si altii din afara care spera sa ajunga si ei la masa celor bogati...
    2 3
  • lasa traducerea, pot dar nu vor, RBR sigur nu vrea motoare vechi. Uite ca au lasat pretul deocamdata, vrei tu musai sa fie si vechi dar nu e nimic stabilit vor mai discuta. Clar sunt tinuti de bernie in sah ca poate aduce alti motoristi cand vrea pixul lui
    2 2
  • nu va mai pe voi, stiti voi dinainte ce planuieste si ii iese lui Ferrari. Cert e ca bernie le-a dat tema de gandire si nu le convine perspectiva sunt doar in situatia in care trebuie sa la se de la ei
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru