Planul a fost însă respins categoric de echipe în cadrul ultimei şedinţe a Comisiei F1. În schimb, constructorii au acceptat să se gândească la un proiect prin care să fie rezolvate actualele probleme ale motoarelor.
Cel mai interesant punct este că fiecare constructor va fi obligat să furnizeze motoare pentru un număr minim de echipe, pentru a evita situaţia dramatică prin care trece în prezent Red Bull Racing, pentru care niciunul dintre productori nu doreşte să ofere unităţi.
În plus, constructorii au acceptat de a discuta despre posibilitatea de a reduce costurile şi chiar de a reduce specificaţiile tehnice, pe lângă noi promisiuni pentru îmbunătăţirea sunetului.
Constructorii se vor întâlni cu ocazia Marelui Premiu din Abu Dhabi pentru o primă discuţie pe subiect, iar propunerile finale trebuie predate forului mondial până în 15 ianuarie.
Via Motorsport
le-a facut-o Bernie, riscau sa ia bataie de la motorul independent asa ca au lasat pretentiile legate de pret. Nici nu credeam ca motoarele sunt atat de scumpe pe cat pretindeau producatorii
nu intelege nimic din marele circ. ce motor independent se poate lupta cu unul facut de ferrari sau mercedes?. aia investesc anual 300 milioane de euro. anual. pot sa aduca independenti si motoare de 4000cc. nu rezista 3 ture de circuit. asta daca se potriveste cu sasiul in primul rand.
trebuie sa inteleaga toti ca un motor ca si piese costa maxim 200.000€. dar dezvoltarea si realizarea tehnica costa sute de milioane anual. numai un tunel de vant costa sute de milioane.
nu va intrebati de ce red bull nu isi face propriul motor? are resurse financiare imense,dar ce sa faci cu bani? daca nu ai si resursele tehnice si umane ? cine le garanteaza ca daca investesc 500 milioane de euro,o sa si reuseasca?
uitati-va la honda : dezastru! si va garantez ca si la anul va fi la fel pt ei.
renault, cu o vasta experienta in f1,se chinuie in genunchi de 2 ani.
echipele mici vor motoare gratis ,dar una este sa vrei si alta sa si poti.
berni-fosila,vrea bani si atat. poate daca dispare el revine si spectacolul. sa lase libere echipele sa dezvolte motorul tot timpul. asta inseamna inovatie,cine isi permite,ramane ! cine nu,oricum nu are ce cauta acolo. uitati/va la menor !
870 cp pe tot turul ... cele turbo au sub valoare asta, doar cu cel electric depaseste dar nu e pentru un tur intreg ... Si nici nu cunosti cum vor evolua lucrurile cu dezvoltarea motorului. Echipele nu degeaba au facut pasul inapoi si au lasat pretul. Daca era cum zici tu le convenea lui Ferrari si Mercedes motorul independent ... si nici nu trebuie sa fie o majoritate Ferrari avand drept de veto. Deci .... nu mai bine ramai tu la desene animate?
Oricand poti aduce un motor cu o tehnologie de acum 30 - 45 de ani cu o putere de te ia ameteala de 1300 cp si le da ceata celor actuale. Baga la cap, tehnologia ajuta, regulamentul impune limite si cine nu se loveste de limitele alea poate avea avantaj cu solutii tehnice banale