Echipele au refuzat mai multi bani din drepturile TV!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ingrijorat de retragerea a nu mai putin de trei constructori in ultimele 12 luni, Bernie Ecclestone a incercat sa convinga producarii de automobile din Formula 1 sa garanteze prezenta in competitie pana la finalul sezonului 2012.
Britanicul le-a oferit constructorilor posibilitatea de a primi 60% din veniturile generate de drepturile TV, comparativ cu cota de 50% primita in prezent.
Propunerea a fost refuzata insa de constructorii Mercedes si Renault, fapt ce ridica noi suspiciuni asupra angajamentului acestora pentru F1.
UN ACORD CONCORDE PENTRU ECHIPE, NU PENTRU CONSTRUCTORI
Actualul Acord Concorde valabil pana la finalul sezonului 2012 a fost semnat de echipele participante in Formula 1, nu de companiile-mama ale acestora si, implicit, de constructori.
Astfel, in cazul in care un constructor decide sa se retraga din Formula 1, una dintre solutii este lichiderea companiei subsidiare care gestioneaza echipa. In acest fel, detinatorii drepturilor comericiale ale Formula 1 nu pot solicita niciun fel de daune materiale echipei in cauza pentru nerespectarea Acordului Concorde.
De altfel, acesta este si motivul pentru care constructorul Toyota s-a retras recent din Formula 1, in ciuda faptului ca echipa isi luase angajamentul prin Acordul Concorde ca va concura pana in 2012.
Singura exceptie de la aceasta regula este Ferrari, care nu concureaza in Formula 1 prin intermediul unei companii subsidiare.Honda, BMW si Toyota s-au retras in corpore din Formula 1 in ultimele 12 luni, astfel ca singurii constructori care au mai ramas in Formula 1 sunt Ferrari, Mercedes si Renault, in contextul in care francezii au refuzat sa ia o decizie clara in perspectiva urmatorilor ani.
Ecclestone a admis insa ca nu poate opri constructorii sa se retraga din competitie. "Nu poti preveni plecarea echipelor. Constructorii nu se vor angaja, pentru ca ei nu stiu ce vor face nici saptamana viitoare", a declarat britanicul pentru publicatia Financial Times. Pe de alta parte, semnarea Acordului Concorde de catre constructori i-ar obliga pe acestia sa includa bugetul echipei de Formula 1 in bilantul anual si in planurile financiare pe termen lung.
Via | Financial Times
Comentarii (4)