Astfel, echipele au adoptat patru schimbări minore care au drept scop impulsionarea piloţilor care ajung în ultima parte a calificărilor (Q3) să iasă cât mai mult pe circuit pentru a stabili timpi competitivi:
▶ piloţii care ajung în ultima parte a calificărilor vor utiliza un set suplimentar de pneuri "option", cea mai moale compoziţie dintre cele două disponibile pentru Marele Premiu respectiv;
▶ piloţii care ajung în Q3 vor începe cursa cu setul de pneuri cu care au stabilit cel mai bun timp în a doua parte a calificărilor (Q2);
▶ durata ultimei părţi a calificărilor va fi extinsă de la 10 la 12 minute, pentru a permite fiecărui pilot să poate ieşi de două ori pe circuit;
▶ durata primei părţi a calificărilor va fi micşorată de la 20 la 18 minute, pentru ca durata totală a calificărilor să rămână neschimbată.
Pentru a intra în vigoare, noul regulament trebuie aprobat de Consiliul Mondial al FIA înainte de Marele Premiu al Australiei din 16 martie, însă acest lucru reprezintă o simplă formalitate.
Până în sezonul trecut, piloţii din top 10 erau obligaţi să înceapă cursa cu pneurile cu care stabileau cel mai bun timp în Q3.
De aceea, numeroşi piloţi preferau să rămână în garaj pe toată durata ultimei părţi a calificărilor cu scopul de a începe cursa cu orice tip de pneuri, în timp ce alţii parcurgeau un singur tur de instalare pentru a menţine o durată de viaţă cât mai bună pentru pneuri.Via Autosport
"piloţii care ajung în Q3 vor începe cursa cu setul de pneuri cu care au stabilit cel mai bun timp în a doua parte a calificărilor (Q2)" ... asa nu mai are sens sa te lupti pentru locul 1 pe grila!
Acum iti da ocazia sa alergi in Q2 cu principale si sa fortezi in Q3 doua iesiri pe optionale , iar din grila poti pleca cu principalele
mai pe scurt va fii lupa pentru pol....
Pai tocmai de asta am spus ca ceva nu e in ordine.
Pneuri disponibile pentru cursa soft si medium. Daca in Q2 ma calific pentru Q3 pe pneuri medium voi fi obligat sa pornesc in cursa tot cu pneuri medium. Nici nu mai are vre-o relevanta daca eu in Q3 folosesc pneuri soft si obtin pole. Care mai e logica sa te bati la podium si unde mai e diversitatea? Anul trecut erau unii in primii 10 care aveau strategii inverse si asta a ajutat spectacolul in timpul cursei.
Adauga la asta ca oricum in timpul cursei va trebui sa pun si pneurile soft pe monopost, penuri care le-am folosit deja in calificari, deci nu mai sint noi.
Mie mi se pare aiurea modificarea.
- anul trecut nu prea a fost spectacol in Q3 au fost curse in care si 4 piloti nu au iesit in q3 tocmai pentru a proteja pneuriile in vederea unei strategii alternative ,
uite un exemplu concret ca sa intelegi ...Monte Carlo , depasire foarte grea ....
in q 3 te califici pe principale , in q3 fortezi cu optionale si pleci din pole position , ai sansa sa stai mult mai mult pe pista si sa blochezi , urmand sa ti faci strategia cum vrei , ori un optional , ori un principal si un optional , in functie de cum functioneaza lucruriile pe pista , parerea mea este ca in q3 anul acesta toti vor forta ...