Echipele ar putea folosi compoziţii diferite de pneuri pe punţile faţă şi spate

de Daniel Popescu
Marti, 20.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli a renunţat la ideea de a mari diametrul pneurilor spate în 2014, însă ar putea permite echipelelor să folosească pneuri de compoziţie diferită pe punţile faţă şi spate.

Am decis să menţinem aceleaşi dimensiuni pentru pneuri.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
Pirelli a anunţat recent că analizează posibilitatea de a mări diametrul pneurilor de pe puntea spate pentru sezonul 2014 ca urmare a introducerii noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri şi a datelor preliminare primite din partea echipelor cu privire la specificaţiile monoposturilor.

Aparent, Mercedes a fost echipa care a insistat cel mai mult pentru această schimbare, alimentată şi de zvonurile potrivit cărora noul motor al germanilor va fi cu 100 de cai putere mai puternic decât cele dezvoltate de Ferrari şi Renault.

În cele din urmă, Pirelli a decis să renunţe la planurile pentru mărirea diametrului cauciucurilor spate, cel mai probabil în urma presiunilor făcute de Ferrari şi Renault, dar şi a necesităţii de a schimba configuraţiile suspensiilor şi ale cutiilor de viteze.

Am propus ca regulamentul să fie modificat pentru ca echipele să poată utiliza compoziţii diferite de pneuri pentru faţă şi spate.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
Nu este însă exclus ca producătorul italian să recurgă la un compromis şi să permită echipelor să folosească pneuri de compoziţii diferite pe punţile faţă şi spate.
De exemplu, un monopost ar putea fi echipat cu pneuri soft pe puntea faţă şi hard pe puntea spate pentru ca acestea să reziste mai bine la presiunile suplimentare exercitate în această zonă.

"Pe baza informaţiilor pe care le-am primit de la cele mai multe echipe, am decis să menţinem aceleaşi dimensiuni pentru pneuri. Totuşi, întrucât monoposturile de anul viitor vor avea solicitări foarte diferite pentru pneuri, am propus ca regulamentul să fie modificat pentru ca echipele să poată utiliza compoziţii diferite de pneuri pentru faţă şi spate, dacă acest lucru va fi necesar", a declarat Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli.

Propunerea Pirelli nu a fost încă aprobată de FIA, care ar avea nevoie de acordul unanim al echipelor pentru a putea fi inclusă în regulament.

Via Motorsport

Comentarii (1)

  • eu consider ca trebuie sa fie mai multi prducatori de pneuri si atunci calitatea va fi mai buna ca si rezultatele
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru