Aparent, Mercedes a fost echipa care a insistat cel mai mult pentru această schimbare, alimentată şi de zvonurile potrivit cărora noul motor al germanilor va fi cu 100 de cai putere mai puternic decât cele dezvoltate de Ferrari şi Renault.
În cele din urmă, Pirelli a decis să renunţe la planurile pentru mărirea diametrului cauciucurilor spate, cel mai probabil în urma presiunilor făcute de Ferrari şi Renault, dar şi a necesităţii de a schimba configuraţiile suspensiilor şi ale cutiilor de viteze.
Nu este însă exclus ca producătorul italian să recurgă la un compromis şi să permită echipelor să folosească pneuri de compoziţii diferite pe punţile faţă şi spate. De exemplu, un monopost ar putea fi echipat cu pneuri soft pe puntea faţă şi hard pe puntea spate pentru ca acestea să reziste mai bine la presiunile suplimentare exercitate în această zonă."Pe baza informaţiilor pe care le-am primit de la cele mai multe echipe, am decis să menţinem aceleaşi dimensiuni pentru pneuri. Totuşi, întrucât monoposturile de anul viitor vor avea solicitări foarte diferite pentru pneuri, am propus ca regulamentul să fie modificat pentru ca echipele să poată utiliza compoziţii diferite de pneuri pentru faţă şi spate, dacă acest lucru va fi necesar", a declarat Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli.
Propunerea Pirelli nu a fost încă aprobată de FIA, care ar avea nevoie de acordul unanim al echipelor pentru a putea fi inclusă în regulament.
Via Motorsport
Comentarii (1)