Echipele aprobă noile penalizări şi extinderea antrenamentelor

de Daniel Popescu
Sambata, 21.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele au aprobat un nou sistem de penlizari în Formula 1 şi extinderea antrenamentelor libere de vineri cu 30 de minute. Noutăţile trebuie însă votate de Consiliul Mondial al FIA pentru a fi incluse în regulament în 2014.

Esential 10 secunde este penalizarea pe care ar putea sa o primeasca pilotii in timpul curselor pentru infractiuni minore
120 de minute va avea prima sesiune de antrenamente
Reprezentanţii echipelor din Formula 1 s-au reunit în Singapore pentru a discuta despre ultimele modificări propuse pentru schimbarea regulamentului în perspectiva sezonului 2014.

Toate propunerile anterioare au fost acceptate cu unele modificări interesante, iar pentru a fi incluse în regulamentul de anul viitor trebuie aprobate de Consiliul Mondial al FIA, care se reuneşte în Croaţia în perioada 26-29 septembrie.

Astfel, cea mai interesantă propunere vizează introducerea a două noi tipuri de penalizări de cinci şi, respectiv, 10 secunde pentru infracţiuni minore comise în timpul curselor. Astfel, la prima intrare la boxe de după dictarea penalizării, pilotul va rămâne la boxe încă cinci sau, după caz, 10 secunde, iar în cazul în care nu mai efectuează niciun pitstop penalizarea va fi adăugată la timpul final la sfârşitul cursei.

În plus, echipele vor avea dreptul să utilizeze pneuri diferite pe puntea faţă şi puntea spate, ca urmare a faptului că noile motoare turbo V6 de 1.6 litri vor pune o presiune mai mare pe cauciucurile de pe puntea spate.

De exemplu, piloţii vor putea concura cu pneuri soft pe puntea faţă şi pneuri hard pe puntea spate, pentru a contrabalansa efectul noilor unităţi.

Nu în ultimul rând, prima sesiune de antrenamente libere de vineri va fi extinsă de la 90 la 120 de minute. În primele 30 de minute ale acesteia, echipele vor avea libertatea de a folosi piloţi de teste, pentru a le acorda şansa să capete experienţă în Formula 1. Pentru a încuraja echipele să folosească piloţi de teste, un pilot de teste va putea fi înlocuit cu un pilot titular chiar în timpul sesiunii respective.

Schimbările exacte ale regulamentului vor fi publicate de FIA după ce vor fi aprobate de Consiliul Mondial la finalul săptămânii viitoare.

Via Autosport, Autosport

Comentarii (9)

  • de ce nu se revine la vechiul pole, cand fiecare iesea cand voia, timp de o ora.. nu q1, q2 ...
    3 6
  • @ion: pentru ca in ultimele momente ieseau 22 de masini pe pista si era imposibil ca vettel sau alonso sa faca un timp bun, fiind foarte probabail sa stea dupa un caterham, sau marussia.
    9 1
  • andrey_1293
    In timp ce ma uitam la calificarile din Singapore, mi-am adus aminte ca prin 2005 citeam o revista de specialitate, si acolo un sondaj indica faptul ca 70-80% din cei chestionati doreau sa se revina la calificarile cu mai multe tururi. Atunci mi se parea o idee interesanta insa acum nu mai sunt de acord cu chestia asta. Pe vremea cand locul pe grila se decidea in urma unui singur tur, era mult mai mult suspans. Pilotii buni puteau gresi iar cei mediocrii puteau face un tur bun. In cursa, pilotii cu adevarati buni se chinuiau sa recupereze pozitiile pierdute in calificari, iar cei care au avut noroc (sa zicem) in calificari, trageau cu dintii de pozitia lor din cursa. Era mult mai interesant dupa parerea mea si mi-ar placea ca pe viitor sa se ia in considerare chestia asta.
    0 0
  • sa vedem cum va fi implementat. Adica va trebui izolat cu precizie timpul obisnuit de stat la boxe in care se lucra la masina si timpul de penalizare suplimentar. Probabil va sta la stopul de la iesire dar cumva sa nu blocheze pe ceilalti
    2 0
  • sa-ti spun de ce s-a renuntat la vechea formula. Din lipsa de spectacol cica. Cu greu vedeai o masina pe pista la inceput, majoritatea erau de la coada clasamentului care ieseau doar ca sa-si arate sponsorii de pe masina ca doar ele apareau la tv celelalte din fata clasamentului erau la boxe. Apoi pe final iesea o data de doua ori schumi si montoya si faceau pole.
    Acum masinile cu pretentii la pole trebuie sa iasa in fiecare din cele 3 Q.
    5 0
  • @neaos, ar fi o solutie. Pentru ca in acest sport chiar si o miime de secunda e importanta (lucru vazut in calificari) ar fi bine ca pedala de acceleratie sa functioneze electric iar in fata fiecarei boze sa existe un dispozitiv electric ce ia contact direct cu monopostul printr-o simpla atingere dispozitiv care sa blocheze functionarea acestei pedale pentru 5 respectiv 10 secunde si asta dupa ce monopostul este coborat pe ciment dupa ce pneurile au fost schimbate.
    1 0
  • cred ca e o mare greseala ca pilotarea/manevrarea masinii sa vina din doua surse, una pilotul si alta nus ce dispozitiv.

    Incurca foarte mult pilotul, acu masina e controlata de el si raspunde cun stie ca trebuie sa raspunda ba hopa ca face ea ce vrea. Cand se opreste? Cand rada controlul? Un moment infim de lipsa a controlului e periculos si la boxe. Pedala ba functioneaza ba nu. Apas pe ea, nu vrea. Mai apas si intre timp a revenit controlul aproape sigur tete a queue. Brrr, nici nu vreau sa ma gandesc. Bine, exista launch control, dar tot nu sunt de acord cu bruiaje in controlul masinii de catre pilot.

    Simplu, stai la stop pe o banda paralela cu iesirea si pleci cand pe partea ta ti s-a dat verde.
    0 0
  • @lion, intr-un fel ai dreptate dar fara ceva electric si bine masurat mecanicii pot lasa la boxe ma mult sau mai putin decat timpul stabilit.
    0 0
  • nu, nu la boxe. La boxe sta doar pentru schimb de pneuri. Apoi pleaca. La iesirea de pe linia boxelor e un semafor. Ala e pentru cei nepenalizati. Pentru penalizati sa faca altu pe o banda paralela ca sa nu-i incurce pe cei nepenalizati care vor sa iasa. Odata ajunsi intr-un punct aproape de semaforul de pe banda de penalizati se opresc pentru ca e rosu. Dupa 5 sec sau 10 etc se face verde. Pilotu poate sa plece atunci avand mereu controlul
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru