Informaţiile au fost dezvăluite de publicaţia britanică The Indepedent, care a intrat în posesia documentelor prin care Caterham a cerut intrarea în insolvenţă.
În cadrul documentelor apar inclusiv o serie de declaraţii făcute de Ioan Cojocaru, fostul fotbalist al Stelei din anii '80 care a fost numit de Colin Kolles directorul Caterham Sports, compania care construia monoposturile pentru echipa Caterham.
Cojocaru susţine că activitatea celor de la Caterham Sport nu era legată doar de echipa britanică, întrucât ar fi urmat să dezvolte inclusiv monoposturile cu care Forza Rossa să concureze în Formula 1.
El afirma însă că banii promişi de investitorii din România pentru finanţarea Caterham Sports nu au mai venit, element care a dus la intrarea în insolvenţă."În iunie 2014, Forza Rossa a primit o scrisoare de intenţie din partea FIA prin care poate intra în Formula 1 în următorii doi ani. Forza Rossa speră să concureze în 2015, dar timpul este scurt. Din păcate, banii promişi (n.r - 2 milioane de lire sterline pe săptămână) nu au venit. Înţeleg că Forza Rossa analizează alte posibile aranjamente pentru 2015, iar mie mi-a fost foarte dificil să-i contactez pe investitorii din România", precizează Cojocaru în documentele de insolvenţă.
Forza Rossa este o echipă românească condusă de Ion Bazac, fost ministru al sănătăţii, însă identitatea investitorilor rămâne şi acum un mister.
Colegii de la ProSport au lansat însă o ipoteză plauzibilă despre legătura dintre Caterham şi Forza Rossa. Potrivit acestora, Kolles ar putea profita de insolvenţa Caterham pentru a cumpăra în numele Forza Rossa bunurile echipei scoase anterior la licitaţie.
În acest fel, Forza Rossa ar obţine un acces mai ieftin pe grila de start a Formulei 1.Via The Indepedent, ProSport, Motorsport
Cel putin asta deduc eu de aici: lovitura din interior pentru achizitionare de bunuri la subpret.