Echipa de Formula 1 Williams a fost vândută unui fond american de investiții: "Tranzacția asigură supraviețuirea"

de Daniel Popescu
Vineri, 21.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipa Williams a fost vândută vineri unui fond american de investiții care susține că va păstra acest nume. Oficialii britanici afirmă că tranzacția va asigura supraviețuirea echipei în Formula 1.

Pandemia de coronavirus a avut un impact financiar major asupra celor de la Williams, în contextul în care veniturile din drepturile TV au scăzut dramatic în prima parte a anului după amânarea startului noului sezon.

Oficialii britanici au anunțat anterior că sunt în căutarea unui investitor, iar în cele din urmă au decis să vândă echipa fondului american de investiții Dorilton Capital.

Ca parte a înțelegerii, echipa va purta în continuare numele Williams, iar sediul echipei va rămâne în continuare la Grove, în Marea Britanie.

"Ca familie, am pus întotdeauna echipa pe primul loc. Principalul element al acestui proiect a fost protejarea echipei și a oamenilor. Poate că este finalul unei ere pentru Williams ca echipă de familie, dar știm că este în mâini bune. Vânzarea asigură supraviețuirea echipei", a explicat Claire Williams, șefa echipei.

Williams a fost fondată în 1977 de Frank Williams și Patrick Head și a fost până acum o afacere de familie.

Noii proprietari de la Dorilton Capital reprezintă un fond de invesitii care deține companii de servicii industriale, din domeniul sănătății și al alimentației.

Via The Race

Comentarii (12)

  • Marea echipa Williams, cea care se lua a tranta cu Ferrari si McLaren in anii '90....Ce a ajuns....O epava care a tocat poate sute de milioane de euro atatia ani, dar degeaba! Cand nu reusesti sa aduni acei ingineri geniali care sa-ti construiasca un sasiu pe care sa pui cel mai performant motor din ultimii ani, Mercedes, inseamna ca ai totusi o problema!
    12 4
  • @XYZ acum Formula 1 este mult mai complexa, pe langa buget, organizare, oameni foarte buni, mai este nevoie si de putina sansa, de exemplu atunci cand cineva vine cu o ideie geniala...


    Apropo, in perioada 2014 - 2016, Williams nu avea un buget foarte mare, mai degraba mediu, insa avea cel mai bun ROI de puncte castigate relativ la banii investiti
    8 1
  • Williams este echipa anilor 90'. Au revolutionat F1, insa nu intotdeauna au facut alegerile potrivite. S-au despartit eronat de Mansell in 1992, Senna si-a pierdut viata in monopostul lor. Dupa 1997, au cazut intr-un con de umbra. A mai fost perioada JP Montoy&Ralf Schumacher, care a adus niste victorii sporadice. Ultima victorie dateaza din 2012, obtinuta de Maldonado. Sper ca echipa sa isi revina, e un nume cu rezonanta pentru F1, insa astazi echipa originala Williams si-a incetat existenta. Regele a murit, traiasca regele!
    13 2
  • Eu sper să își revină Ferrari
    3 4
  • Sato a castigat Indy 500 cu usurinta. A doua victorie in trei ani pentru el. Curios lucru ca Alonso nu face mare branza intr-o competitie cu sanse egale (monoposturi egale). Nu l-am vazut in primii 15 cat timp a fost in cursa. La LM a fost pomana, in Indy face de rusine F1, sunt foarte serios. Mai bine o lasa asa sa nu ia tripla coroana de flori ca pe oval nu e de gluma.
    1 1
  • Alonso a condus jumatate din cursa cu ambreiajul rupt.
    Si masinile nu sunt deloc egale. E prima cursa de indy pe care ALonso o termina.
    Indycar e mai mult despre noroc decat strategie sau talent, cum e F1.
    3 3
  • Bai nene tu ce cursa ai vazut? Alonso nu aparea in primii 15, cum spuneam. Au condus Dixon si Rossi dar a castigat Sato care a stat aproape si a preluat conducerea pe final. Rossi a iesit din cursa in turul 143.
    Tipic lui Alonso si fanilor lui, sa minta cand nimic altceva nu mai e de facut. In calificari ce a mai avut rupt?

    https://www.youtube.com/watch?v=KsqxbJzi7ss
    4 0
  • Alonso a condus toata cursa cu un soarece in monopost care apasa frana pe liniile drepte. Asta imi aduce aminte de propaganda comunista.
    3 1
  • Daca ar fi vb de noroc nu ar mai fi castigat iar Sato. De ocicei vezi aceiasi oameni in fata. Iar sansele sunt egale, sau aproape, nici nu se compara cu F1 din punctul asta de vedere. Din pacate pentru el, Sato era destul de rebel in F1, echipele nu prea l-au indragit.
    1 0
  • A avut probleme cu ambreiajul, a pierdut un tur la standuri. Nu avea nici o sansa sa castige cursa, dar eu cred ca putea termina cursa in top 15. Inainte sa aiba probleme, era pe 16. Au urmat apoi accidentul lui Rossi, al lui Pigot. De asemenea si Pagenaud a avut probleme. Ca sa aiba o sansa la victorie, eu cred ca Alonso trebuie sa faca un sezon intreg in IndyCar. Sato a avut sansa cu neutralizarile. Putea foarte bine si Dixon sa castige. Dar asta nu ii stirbeste din merite japonezului.
    0 1
  • Sa nu uitam ca a castigat........HONDA!! :))))) marele failonso s-a facut de cacao... din nou :))
    1 0
  • Ambreajul e doar sa pleci de pe loc in Indy. L-a afectat la iesirile de la pit stop dar nu ca timp ci ca manevra pentru ca a fost impins de mecanici sa porneasca. Deci "problema" e mai mult de fatada. A facut cateva depasiri in spatele plutonului dar acolo toti fac depasiri. A fost la fel de banal ca oricare altul care NU aspira la victorie.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru