Marele Premiu al Italiei de la sfârșitul acestei săptămâni se anunță unul echilibrat între Ferrari și Mercedes, în timp ce Red Bull va fi dezavantajată de configurația circuitului și de o penalizare suferită de Max Verstappen.
Prima sesiune de antrenamente a fost mai puțin reprezentativă pentru performanțele reale ale echipelor, în condițiile în care s-a desfășurat în mare parte pe ploaie și a fost întreruptă de trei ori prin steaguri roșii.
Piloții au început sesiunea cu cauciucuri intermediare, iar circuitul s-a uscat suficient pentru pneurile slick abia spre final. Charles leclerc a fost pilotul care a profitat cel mai mult de oportunitatea creată și a stabilit cel mai bun timp al sesiunii după ce a fost cronometrat cu 1:27.905.
Pe următoarele două poziții s-au clasat cei doi piloți ai echipei McLaren, Carlos Sainz și Lando Norris. Lewis Hamilton a utilizat de asemenea slick-uri în finalul sesiunii, însă a deparat în primul viraj și a încheiat sesiunea pe locul patru, în fața lui Alexander Albon (Red Bull) și Daniil Kvyat (Toro Rosso).
Max Verstappen a ocupat locul 7 pentru Red Bull și a fost urmat de Sebastian Vettel (Ferrari). În a doua sesiune, Leclerc și-a păstrat poziția de lider, însă de data aceasta a stabilit un timp reprezentativ de 1:20.978. Totuși, Hamilton a fost foarte aproape de performanța rivalului său de la Ferrari, întrucât pilotul Mercedes a fost mai lent cu numai 0.068 secunde.
Vettel a fost învins încă o dată de coechipierul său și a încheiat sesiunea pe locul trei, în fața lui Valtteri Bottas și a celor doi piloți de la Red Bull, Verstappen și Pierre Gasly.
Calificările pentru Marele Premiu al Italiei vor avea loc sâmbătă la ora 16:00, în timp ce cursa este programată duminica la ora 16:10.
Verstappen, Norris și Gasly vor fi retrogradați în spatele grilei de start pentru cursa de duminică, întrucât fiecare dintre ei va utiliza un motor nou cu care depășesc numărul de unități alocate prin regulament.
Leclerc trage tare si crede ca e pregatit pentru campionat doar pentru ca se califica in fata lui Vettel :)) Saracu Leclerc abia a castigat o amarata de cursa si acum se viseaza campion mondial..
Din pacate nici in 2020 n-o sa aiba sanse, pentru ca Ferrari tot de partea lui Vettel va fi. Iar din 2021 orice e posibil. Depinde pe cine aduce Ferrari. Daca vin Hamilton sau Alonso e clar ca Leclerc va trebui sa mai astepte.
Leclerc e un pilot bun. Si Massa era un pilot bun, dar nimic extraordinar. Cand masina nu merge, Leclerc se blocheaza pe locul 4-5 si nu arata absolut nimic. La fel ca Fetăl. Ferrari nu are pilot care sa creasca performanta masinii prin aportul personal. Ultimii piloti Ferrari care au facut asta au fost Schumacher si Alonso. A mai fost candva un Niki Lauda, sa-i fie tarana usoara.
Kimi, Massa, Vettel, Leclerc sunt toti piloti care au nevoie de o masina perfecta superioara tuturor celorlalte din competitie. Altfel pe masini egale se pierd.
Sa nu uitam de Irvine care si-a aratat valoarea cand a stat Schumacher cu piciorul in ghips.
sebastian vettel imperial , singurul care o reusit sa coboare sub 1:20.3
hamilton in schimb , minor de-a dreptul fiindca clasarea sa chiar si sub ricciardo cu "temutul" monopost renault imi confirma ca singura disputa cu sorti de izbanda pentru lewis in acest week-end din perspectiva vitezei pure si a competitivitatii ii doar aceea cu gondolierii pe Canale Grande