Ecclestone vrea să blocheze introducerea motoarelor turbo în 2013
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor comerciale ale Formulei 1, este decis să facă tot posibilul pentru a bloca schimbarea regulamentului tehnic pentru sezonul 2013, care prevede trecerea de la motoarele aspirate în opt cilindri de 2.4 litri la motoare turbo în patru cilindri de 1.6 litri.
Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia germană Auto Motor und Sport, Ecclestone a programat pentru miercuri, 22 iunie, o întâlnire a Comisiei Formulei 1 în cadrul căreia vă susţine că decizia Consiliului Mondial al FIA de a schimba regulamentul tehnic este ilegală.
Britanicul îşi bazează afirmaţia pe faptul că, potrivit Acordului Concorde, orice decizie legată de regulament trebuie aprobată de Consiliul Mondial al FIA numai după ce este discutată în cadrul Technical Working Group şi al Comisiei Formulei 1, lucru care nu s-a întâmplat. În replică, reprezentaţii FIA îşi vor susţine punctul de vedere prin faptul că noul regulament va intra în vigoare în 2013, în timp ce actualul Acord Concorde urmează să expire anul viitor.
Comisia Formulei 1 a fost înfiinţată la sfârşitul anului 2009 după semnarea Acordului Concorde, iar preşedintele acesteia este chiar Ecclestone.
Printre membri Comisiei Formulei 1 se numără acţionarii competiţiei şi reprezentaţii echipelor, furnizorilor şi sponsorilor.Renault este singurul constructor din Formula 1 care este de acord cu introducerea motoarelor turbo, în timp ce Mercedes şi Cosworth au solicitat amânarea noului regulament pentru 2014 sau 2015. Între timp, Ferrari este impotiriva oricărei modificări de acest gen în regulament, întrucât nu produce motoare în patru cilindri pentru maşinile sale de stradă.
Via | Auto Motor und Sport
De fapt le e frica de faptul ca ii va intrece o masina cu un motor "banal" cu 4 cil.
Si daca tot vine vorba de motoare eu zic sa modifice TwinAir-ul de la Fiat si sa ii puna turbo. Consuma mai putin, are ceva putere si probabil merge si pe GPL.
Daca imi amintesc bine, intr-o vreme nimeni nu limita motoarele si se scoteau cam 1300-1400Cp in calificari (ironie, tot cu motor turbo!).