Principala temere legată de trecerea la motoare V6 de 1.6 litri în sezonul 2014 al Formulei 1 este că sunetul acestora va fi semnificativ mai modest decât cel al unităţilor V8 de 2.4 litri utilizate în prezent.
Chiar dacă Mercedes şi Renault au făcut deja demonstraţii care arată că diferenţele nu vor fi majore, Bernie Ecclestone continuă să fie îngrijorat că numărul spectatorilor de la curse va înregistra un declin din cauza noilor motoare. Principalul motiv este că regulamentul iniţial prevedea că motoarele vor avea turaţia limitată la 16.000 de rotaţii pe minut, însă FIA a redus ulterior această valoare la numai 15.000 de rotaţii pe minut.
"Trebuie să ne asigurăm că motoarele vor ajunge la 16.000 de rotaţii pe minut. Aceasta a fost înţelegerea, dar acum ştim că nu vor avea nici pe departe această turaţie. Nivelul curgerii combustibilului a fost agreat, aşa că nu putem ajunge la 16.000 de rotaţii pe minut nici dacă avem rezervoare mai mari.
Poate le putem face să sune la fel ca actualele motoare", a declarat britanicul. Ecclestone merge chiar mai departe cu presupunerile şi spune că furnizorii de motoare s-ar putea retrage din Formula 1 dacă noile unităţi V6 de 1.6 litri nu se vor ridica la înălţimea aşteptărilor."Pericolul este că se va întâmpla ceea ce se întâmpla întotdeauna cu furnizorii de motoare.
Dacă nu funcţionează cum trebuie vor pleca", a mai precizat el.Formula 1 va avea anul viitor doar trei furnizori de motoare după retragerea celor de la Cosworth, însă Honda va reveni în competiţie în 2015 în cadrul unui parteneriat cu McLaren.
Via GMM
- sa inlocuiasca motoarele pe benzina cu motoare electrice de la un mixer de bucatarie de inalta performata.
- sa puna niste boxe mari Genius pe fiecare masina, din care sa se auda zgomotul vechilor motoare
- transmisiile TV sa fie pe fast FW 10x ca sa avem senzatia de viteza
- pilotii sa fie inlocuiti cu fotomodele topless
- masinile sa fie conduse de la boxe de catre sefii echipelor cu 2 telecomenzi, una in mana dreapta si alta in stanga
- Sa fie interzise ordinele de echipa, oricum drepata o sa fie mereu pilotul numarul unu