Mercedes a anunţat recent că a ajuns la un acord cu Ferrari, Renault şi Honda pentru a menţine motoarele turbo V6 de 1.6 litri şi după sezonul 2017, însă Bernie Ecclestone este determinat să introducă unele schimbări de regulament.
Britanicul afirmă că apariţia unor motoare V8 cu sistem KERS sau chiar biturbo V6 cu sistem KERS ar reduce costurile pentru echipele mici, în timp ce echipele de top ar urma să folosească în continuare actualele unităţi de propulsie.
Ipoteza este deja pe placul celor de la Red Bull Racing, care şi-au manifestat deschiderea pentru o astfel de propunere. În plus, şeful Christian Horner anticipează că Renault va fi interesată să dezvolte astfel de motoare.
"Este un concept interesant. trebuie să explorăm avantajele şi dezavantajele. S-a mai întâmplat şi înainte şi ai putea obţine motoare competitive la circuite diferite. Cu siguranţă merită să dezbatem asta. Cred că cei de la Renault ar lua asta în considerare. Dar mă gândesc că ar lua asta în considerare", a declarat el.
În cazul implementării unor astfel de motoare, principala problemă o va reprezenta egalitatea dintre echipe care folosesc specificaţii diferite pentru unităţile de propulsie.
Via Adam Cooper, Motorsport
1)"nu striga nimanui ratacitule, fara sa fii gata a-l aduce pe drumul cel drept"-Nicolae Iorga;
2)"cel care e prieten cu toti de fapt nu e prietenul nimanui.
Numai bine!
Echipele mici ar trebui să nu mai angajeze piloți pe bani. Să primească bani de la echipele de top ca să le lase piloții tineri(18-21 de ani) să concureze în F1. Echipele mici se distrug singure când acceptă piloți pe bani. Și să poată să-și vândă piloții, dacă nu primesc bani de la nimeni. De asemenea, să-și poată vinde inginerii importanți, să le stabilească anumite clauze în contract. Inginerii s-au dovedit mai importanți decât piloții. Iar fiecare echipă să primească o sumă de bani la sfârșit de ani, nu doar cei cu puncte. Televiziunile și fanii plătesc pentru 10 echipe.
Și fiecare echipă din top 3 constructori să aibă o altă echipă în GP2, unde să-și crească piloții, un fel de academie. Așa va spori și interesul pentru GP2 și piloții tineri vor atrage sponsori ca să poate participa în F1. Nu să-l ții pe kamikazele ăla de Maldonado, când cu siguranță sunt tineri mult mai buni decât el.
Sa te ierte D-zeu mai repede.
Pe el il intereseaza doar banul, cu cat mai mult, cu atat mai bine.
Daca un V6 turbo a pus (si inca pune) atatea probleme inginerilor, iar motoristii sunt doar 4 (Mercedes, Ferrari, Renault si Honda), atunci un V6/V8 biturbo, va fi ceva extrem, dar extrem de simplu in viziunea lui.
Cine stabileste statutul de echipa de top si echipa ce va folosi motorul ... celalalt, sugerat de Bernie? Ce se intampla, daca o echipa "modesta" are rezultate extraordinare intr-un sezon? Devine echipa de top si trece automat la motorul normal? Si invers este valabila afirmatia. Asta inseamna costuri: de dezvoltare, cercetare, teste, adica alte multe sute de mii de euro.
Atunci, unde vede Bernie reducerea costurilor? Orice surub nou introdus pe un monopost, inseamna un cost suplimentar deloc de neglijat.