Ecclestone propune introducerea unor motoare mai ieftine pentru echipele mici

de Daniel Popescu
Vineri, 24.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bernie Ecclestone consideră că introducerea unor motoare mai ieftine care să fie utilizate doar de echipele mici ar contribui semnficativ la reducerea costurilor.

Mercedes a anunţat recent că a ajuns la un acord cu Ferrari, Renault şi Honda pentru a menţine motoarele turbo V6 de 1.6 litri şi după sezonul 2017, însă Bernie Ecclestone este determinat să introducă unele schimbări de regulament.

Britanicul afirmă că apariţia unor motoare V8 cu sistem KERS sau chiar biturbo V6 cu sistem KERS ar reduce costurile pentru echipele mici, în timp ce echipele de top ar urma să folosească în continuare actualele unităţi de propulsie.

Ipoteza este deja pe placul celor de la Red Bull Racing, care şi-au manifestat deschiderea pentru o astfel de propunere. În plus, şeful Christian Horner anticipează că Renault va fi interesată să dezvolte astfel de motoare.

"Este un concept interesant. trebuie să explorăm avantajele şi dezavantajele. S-a mai întâmplat şi înainte şi ai putea obţine motoare competitive la circuite diferite. Cu siguranţă merită să dezbatem asta. Cred că cei de la Renault ar lua asta în considerare. Dar mă gândesc că ar lua asta în considerare", a declarat el.

În cazul implementării unor astfel de motoare, principala problemă o va reprezenta egalitatea dintre echipe care folosesc specificaţii diferite pentru unităţile de propulsie.

Via Adam Cooper, Motorsport

Comentarii (15)

  • Atat se screme sa traga F1 in lumea motoarelor de 2 bani... Cu timpul sportul asta va trebui sa-si schimbe denumirea. De ce n-o fi avut asta soarta lui Bianchi sau Schumi nu stiu.
    19 8
  • F1 Vision
    Eh Ecclestone are idei, dar n-am vazut nici una cat de cat interesanta si care s-ar merita macar... discutat. Sa speram ca cineva mai capabil cumpara actiunile de la CVC si poate ii scapa pe cei din F1 de el, pentru ca sportul in sine are nevoie de un mic "push" intr-o directie mai buna.
    16 1
  • F1 Vision te rog nu nenorocii limba romana, te rog frumos!!!! "care ar merita discutata" ca nu se discuta singura.......
    7 16
  • F1 Vision
    @Sheitan: Ah scuze, acum am vazut. Se intampla sa gresesc si dupa aia vad si nu pot corecta... Postez de doi ani si nu exista functia de "edit", inca.
    12 0
  • No bene, sufletistule! M-ai facut cu apa si cu otet. Sa inteleg ca azi plangi de mila lu' Udrea, aduci complimente lu' Zavoranca, dai mana cu Basescu s.a.m.d. ca deh! sunt si ei apropiatii tai, nu? Pana sa-mi raspunzi tine minte 2 lucruri:
    1)"nu striga nimanui ratacitule, fara sa fii gata a-l aduce pe drumul cel drept"-Nicolae Iorga;
    2)"cel care e prieten cu toti de fapt nu e prietenul nimanui.
    Numai bine!
    14 4
  • Ups, am uitat sa mentionez ca ultimul citat e al lui Aristotel. ;)
    5 6
  • ...si motoarele sa fie fabricate in China
    9 0
  • Ești tare, Bernie! N-ar fi mai bine să le implementezi pedale?
    17 0
  • vyctor7
    Sa speram ca motoarele vor fi fabricate de Allwiew
    7 0
  • Și în cazul în care vreun pilot se duce în față la vreo 30 de secunde să intre un tanc pe circuit și să tragă în el sau să-l oprească radarul Poliției.
    Echipele mici ar trebui să nu mai angajeze piloți pe bani. Să primească bani de la echipele de top ca să le lase piloții tineri(18-21 de ani) să concureze în F1. Echipele mici se distrug singure când acceptă piloți pe bani. Și să poată să-și vândă piloții, dacă nu primesc bani de la nimeni. De asemenea, să-și poată vinde inginerii importanți, să le stabilească anumite clauze în contract. Inginerii s-au dovedit mai importanți decât piloții. Iar fiecare echipă să primească o sumă de bani la sfârșit de ani, nu doar cei cu puncte. Televiziunile și fanii plătesc pentru 10 echipe.
    Și fiecare echipă din top 3 constructori să aibă o altă echipă în GP2, unde să-și crească piloții, un fel de academie. Așa va spori și interesul pentru GP2 și piloții tineri vor atrage sponsori ca să poate participa în F1. Nu să-l ții pe kamikazele ăla de Maldonado, când cu siguranță sunt tineri mult mai buni decât el.
    14 1
  • Si acuma, serios de data asta, putem sa purtam si niste discutii concrete, la subiect despre F1? Nu de alta dar 99.9% dintre discutiile de aici nu au nici in clin nici in maneca cu F1 sau cu ce inseamna F1, sunt doar frustrari sau alte tipuri de prostii monumentale pe care daca le-am aduna intr-o carte am face un manuscris al prostiei in stare pura! Pe aici nu se discuta( sub 0.1%) despre masini din punct de vedere tehnic, despre performanta pilotilor, despre inovatie despre...... fapte concrete, aici se discuta despre cat de prost ii Alonso, Hamilton sau Vettel, cat de betiv si cand a baut ultima vodka Raikkonen, cum vreti sa moara Bernie sau cat de tampiti is cei de la McL pentru ca vorbesc fara permisiunea voastra....... Din pacate, daca ar fi sa faceti un test de inteligenta din punct de vedere al comunitatii ati speria orice psihiatru si ati fi inchisi la gramada intr-un lagar de concentrare! Va luati de Mircea si de fanatismul lui dar nu vedeti ca de cele mai multe ori el va arunca o falsa momeala si voi va repeziti ca vulturii la hoit si prin incercarile voastre disperate de a-l face sa inteleaga ca ar fi "prost" voi nu faceti decat sa fiti mult mai prosti decat presupusa lui "prostie" ! Pe bune, va maturizati sau ramaneti la statutul de ghertoi hateri? Cat despre citate, cred ca cel mai potrivit ar fi, ala cu prostul care stiti si voi ca nu ii prost dstul daca nu ii si fudul!
    4 13
  • Bosorog sclerozat ! Pana la urma sa le puna la monoposturi niste pedale ar fi mai interesant si am castiga si iubitorii de ciclism.
    Sa te ierte D-zeu mai repede.
    5 0
  • Adrian24
    oare cat timp , alienatul asta, o sa mai dicteze ce se intampla in formula 1?!!!
    4 0
  • Hai sa transformam "Formula 1" in "Formula Cheap One" in care doar 1 max doua echipe pot avea avantaje, care platesc direct la Bernie dreptul de autor pe anul respectiv, restul sa ia motoare de serie aleator alese de pe banda din fabrica de catre omul lui Bernie. Cauciucurile trebuie sa fie second hand pe 13 pentru restu si pe 18 pentru cele 1-2 echipe cu dreptul de autor. Telemetria se va face cu porumbel calator pe linia de start sosire hranit moderat si ala. In boxe vor fi doar 2 mecanici, etc.
    2 0
  • Se pare ca inca nu ne-am obisnuit cu Bernie!
    Pe el il intereseaza doar banul, cu cat mai mult, cu atat mai bine.
    Daca un V6 turbo a pus (si inca pune) atatea probleme inginerilor, iar motoristii sunt doar 4 (Mercedes, Ferrari, Renault si Honda), atunci un V6/V8 biturbo, va fi ceva extrem, dar extrem de simplu in viziunea lui.
    Cine stabileste statutul de echipa de top si echipa ce va folosi motorul ... celalalt, sugerat de Bernie? Ce se intampla, daca o echipa "modesta" are rezultate extraordinare intr-un sezon? Devine echipa de top si trece automat la motorul normal? Si invers este valabila afirmatia. Asta inseamna costuri: de dezvoltare, cercetare, teste, adica alte multe sute de mii de euro.
    Atunci, unde vede Bernie reducerea costurilor? Orice surub nou introdus pe un monopost, inseamna un cost suplimentar deloc de neglijat.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru