Ecclestone: "Ferrari putea bloca introducerea noilor motoare V6 în 2014"

de Daniel Popescu
Sambata, 21.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bernie Ecclestone susţine că Ferrari avea posibilitatea să blocheze introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri, întrucât are drept de veto asupra regulamentului tehnic.

Ferrari a avut drept de veto asupra numeroaselor schimbări care au fost făcute, dar nu şi-au exercitat dreptul de veto.

Bernie Ecclestone
Presedinte Formula One Administration
Formula 1 va renunţa la motoarele V8 de 2.4 litri în favoarea unor unităţi turbo V6 de 1.6 litri, ca răspuns la solicitările formulate de constructori pentru o mai bună corelare cu industria auto de serie.

Singurul constructor care şi-a manifestat în trecut nemulţumirea faţă de acest proiect a fost Ferrari, însă Bernie Ecclestone a dezvăluit că italienii aveau chiar posibilitatea de a bloca introducerea acestor motoare în Formula 1.

"Cei care puteau opri acest proiect erau, de fapt, cei de la Ferrari. Ferrari a avut drept de veto asupra numeroaselor schimbări care au fost făcute, dar nu şi-au exercitat dreptul de veto. Dacă ar fi făcut-o, aş fi sprijinit acţiunea. Dar pentru că nu au făcut-o...", a declarat britanicul în vârstă de 82 de ani într-un interviu acordat publicaţiei The New York Times.

Esential 2014 este sezonul din care vor fi utilizate motoare V6 de 1.6 litri
Povestea schimbării regulamentului tehnic pentru motoare merge până în anul 2011, atunci când FIA a anunţat trecerea la unităţi în patru cilindri începând din 2013.
La vremea respectivă, Ferrari a catalogat decizia drept una "patetică", iar câteva luni mai târziu forul mondial a revenit asupra hotărârii.

Cel mai probabil, Ferrari a făcut presiuni pentru renunţarea la motoarele în patru cilindri, iar compromisul făcut de echipe a fost ca Formula 1 să utilizeze o soluţie de mijloc, cu motoare turbo V6 de 1.6 litri.

Via New York Times

Comentarii (24)

  • M-am saturat de aceste privilegii pentru Ferrari. Acuma sper ca ma intelegeti de ce sunt atat de vehement impotriva acestei echipe. Este ca si cu Steaua la noi sau cu Realul in Spania. Bine au istoria palmaresul cel mai bogat, dar trebuie sa fie egalitatea sanselor pentru fiecare. Daca chiar sunt cele mai bune sa demonstreze dominand cu aceleasi regulament si oportunitati ca ceilalti.
    29 26
  • Probabil nu te-ai fi saturat daca McLaren avea aceste privilegii. In viata reala toti avem preferati sau mai putin preferati. Se numeste umanitate, nu perfectiune. Dar ce stii tu...
    17 12
  • @Mclaren_Mircea_1984, poate ca nu-ti place, insa fara Ferrari fanii isi vor pierde interesul fata de Formula 1. Cred ca cel putin 30 - 40% ar renunta sa mai urmareasca cursele
    12 4
  • Cristi
    Dreptul de veto a fost obtinut in anumite conditii netinand cont de parerea unor fani (de tipul lui MM1984).
    Sunt foarte multi bani la mijloc pe care echipele le-au investit in acest sport de-a lungul timpului.
    Nu ma astept ca aceste lucruri sa fie intelese de toata lumea si consider ca sunt putini cei care pot intelege cum functioneaza cu adevarat o afacere capitalista.
    Spre exemplu, faceti un exercitiu de imaginatie: ce ar insemna pentru F1 retragerea Ferrari din marele circ.........
    11 2
  • Cristi
    P.S.

    In mod sigur McLaren este probabil urmatoarea pe lista cu drept de veto..............
    6 3
  • Nu imi doresc drept de veto pentru Mclaren. Imi doresc ca nici o echipa sa nu aiba drept de veto. Daca invingi sa fie datorita resurselor, talentului, organizarii si determinarii unei echipe, nu a unui sistem de priviliegiere a unei echipe. Poate la un moment dat in istoria unei competitii apare o echipa mai bine organizata, mai muncitoare, si mai ambitioasa decat o echipa ca Ferrari. Si nu este corect ca acea echipa fie ca o cheama Mclaren, Red Bull, Lotus, Williams sa trebuiasca sa inoate impotriva curentului, si sa depuna o munca suplimentara pentru a egala sau bate o echipa cu pretentii de senatori de drept. Gata acest santaj cum ca ar scadea audientele daca ei nu ar fi. Nu trebuie sa se puna asa problema, ca ei sa nu fie, ba din contra sa fie si daca chiar e cea mai buna sa lupte cu aceleasi arme de care dispuns si celelalte echipe. Indiferent ce rezultate au (cele mai bune sau cele mai slabe) sa nu se puna problema de veto, sau santaj politic (la nivelul conducerii F1 si al eleborarii regulamentelor). Suntem satui de monarhie, senatori de drept, privilegii. Totul doar pe valoare reala . Esti Ferrari, esti cea mai buna, respect frate daca o faci in mod curat fara avantaje. Sau cealalta varianta, nu esti in top, alte competitoare fiind mai bune decat tine (Ferrari), stai fratele meu acolo unde ti-e locul, nu trebuie nimeni sa te prinda cu arcanu si sa te traga in ham peste toti doar ca sa te puna pe tine in fata pentru ca te cheama Ferrari.
    18 11
  • Buna idea asta, sa le taie celor de la McLaren bonusurile pe care le primesc la finalul sezonului, ce atatea mofturi ca au traditie si nu stiu ce. Fara avantaje, femeilor sa nu le dam locurile in masina, ce suntem egali, nu le mai deschidem usa, gata!. Copii sa stea in picioare, batranii la fel, tineri cu probleme ca McLaren Bla bla bla Mircea, vrea o schimbare. Cei mai talentati sa fie impuscati, femeile frumose sa fie arse pe rug! Totul pe valoare reala, mai ales ca anumite persoane nu valoarea nimic.
    6 9
  • Mclaren_Mircea_1984, in timpul sezonului regulamentul e acelasi pentru toate echipele, parca n-a pus inca nimeni cate 20 kg in plus pe celelalte monopsturi ca Ferrari sa fie in frunte.
    Ferrari este parte a acestui sport, au si ei dreptul sa-si apere interesele.
    Daca mai vine cineva cu o ideie nastrusnica ca din 2020 sa concureze toti cu motoare Diesel, crezi ca Ferrari ar trebui sa se conformeze?
    Ei nu concureaza in Formula 1 din mila pentru noi fanii, sa ne ofere si noua un spectacol ceva, ei au o afacere pe care o promoveaza inclusiv prin Formula 1
    7 1
  • @Bleah

    Modul in care pui tu problema cu femeile, copii, si batranii comparativ cu privilegierea unui competitor intr-o COMPETITIE este total aiurea si scos din context. Nu vorbeste nimeni de egalitatea uniformizata in sens generalizat, care este o notione de sorgine marxist-leninista, ci de EGALITATEA SANSELOR care reprezinta piatra fundamanetala a oricarei constitutii si care garanteaza cel putin teoretic progresul societatii liberal-occidentale in care traim azi. Daca unei doamne, unui batran, sau unei femei insarcinate ii cedezi din suflet si cu zambetul pe buze, locul tau in tramvai, nu poti sa impingi de la spate un indidivid, persoana, doar datorita numelui, originii sociale, sau unei false nobleti de substanta. Acel individ sau echipa trebuie sa isi castige prin propria sudoare locul 1, fara maralanii. Daca ne complacem sa traim intr-o lume nedreapta, acea nedreptate se va perpetua la nesfarsit. De aceea la inceptul totul porneste de la o idee, ce poate parea desprinsa dintr-o lume ideatica, dar odata ce acea idee isi dovedeste fezabilitatea pentru binele celor multi si neprivilegiati, atunci sub presiunea morala si practica a acestora, aceste "dinastii" gen Ferrari vor cadea, dar nu vor cadea in sensul de a fi distruse, dar vor cadea in legalitatea de care se bucura si ceilalti. Asa a cazut Ludovic al XVI-lea in timpul maretei revolutii franceze, asa au cazut monarhiile autoritare din secolul XIX, asa au cazut dictatorii secolului XX, deoarece asa cum spunea Ronald Reagan: "nu exista nici o arma mai puternica in doborarea unei dictaturi sau caste privilegiate decat marsul si aspiratia unitara a celor care intr-o forma sau alta sunt tinuti captivi cu miile/milioanele de respectiva stare de fapt". Pe vremea lui Ceausescu, eram obligati sa suportam pumnul in gura a lui Nicu Ceausescu si al Securitatii pentru a fi privilegiate Steaua si Dinamo. Uite azi echipe mai puternice le pot invinge. Formula 1 are structura si ADN-ul lumii occidentale, nu al al celei rusesti si comuniste. Daca ceva nu este corect putem sa scuturam acea nedreptate, si sa facem ca lucrurile sa fie ok. Iar tu Bleah esti doar o primata inferioara care da din cap, care se multumeste sa vietuiasca in propriile dejectii, daca lumea in care traeste i-a inoculat ca aceasta pozitie mizera este cadrul sau natural, iar limita sa de confort emotional nu este in nici un caz periclitata deoarece esti un om mic... de fapt un om de nimic.
    12 10
  • @Cyrus

    Iti respect seriozitatea cu care ai abordat problema si intr-un mod foarte pertinent (spre deosebire de individul de deasupra ta). In societatea si epoca in care traim, nu se mai poate pune problema unei dictaturi monstruoase pe fata, cum ai explicat tu cu cele 20 de kg. Dar hai sa nu ne multumim doar cu aceasta posibilitate. Hai sa dorim eliminarea oricarui tip de avantaj datorita numelui. Daca acel nume este intr-adevar cel mai puternic, in mod natural el isi va mentine pozitia dominanta, dara daca nu este, inseamna ca hazardul, vechimea (comparativ cu alte nume) l-au dus la un momentr dat in fata. Dar acel nume pentru acel moment nu trebuie sa fie cununat cu locul 1, in urmatorii 10, 50, 100 de ani pot veni alte nume care daca nu ar avea de infruntat curentul favorabil lui X sau Y ar putea scrie o pagina mult mai stralucitoare decat a scris-o Ferrari in anii romantici ai Formulei 1. Dar cata vreme au acest avantaj, ei nu exercita o "hard power" in sensul dictatorial dar tot exercita o "soft power" si tot manevreaza din culise in mod tendentios propriilor interese.
    14 9
  • Pai de ce sa se opuna? Spera si Luca la o noua era si ca astfel vor opri energizantele. Spera ca se va reveni la o perioada in care vor conta mai mult motoarele, unde si Ferrari ar putea avea un cuvant de spus.

    Bai @Mircea pai atunci sa renunte si americanii la dreptul de veto pe care-l au in ONU sau germanii in NATO. Ce atata cu privilegiatii astia? Cu ce sunt ei mai presus decat Romania? :))) Mircea ai buletin? Intelegi macar de ce se acorda un drept de veto, asa in general? Intelegi macar de ce e necesar un drept de veto, asa in general? Mai invata... Mai bine du-te la scoala si nu mai sta pe internet.
    3 2
  • Mavrick
    Mi-a placut de Mircea in ultimul comentariu al lui, il inteleg insa i-as propune altceva asemanator ideii sale. Pentru ca tehnologia se schimba de la an la an iar impunerea unui anumit regulament poate avantaja sau dezavantaja o anumita echipa (fie de top fie de la coada plutonului) cred ca cea mai buna idee ar fi ca regulamentul acestui sport sa acorde dreptul de introducere a oricarei inovatii, oricarei tehnologii singurul lucru pe care regulamentul sa-l aiba in vizor fiind protectia pilotilor.. E cert ca automat cel putin ultimele 2 echipe din clasament n-ar face fata cheltuielilor si nivelului de tehnologie a echipelor de top insa as zice ca ar putea convinge alti constructori sa participe la acest sport aratand fanilor F1 dar si clientilor lor (ferrari, mercedes, bmw, VW, Citroen s.a.) ce tehnologie se se afla la ei pe "raft", tehnologie ce cu timpul ar putea fi aplicata si-n masinile de serie. Eu la un astfel de sport visez: unul in care regulamentul sa ia in vizor doar protectia pilotilor si a mecanicilor (tinand cont de accidentul avut loc anul asta cu cameramanul).
    4 13
  • Mavrick
    Si-ti mai zic ceva Mircea: si de nu s-ar mai acorda drept de veto unei echipe, in lumea noastra exista si va exista spagi si luare de mita asa ca degeaba... Cam peste tot in lumea asta termenul "interzis" din lege este tradus "fa-o fara sa te prinda careva".
    2 14
  • @Mclaren_Mircea_1984: Ma gandeam cand vei incepe cu jignirile, cand n-ai argumente cam asta faci, le imprastii cu bucurie in jur.

    Da-mi voie sa-ti spun ceva ce n-ai inteles niciodata. Orice sport exista, desi are reguli, are si portile, usi, pe unde un sportiv sau o echipa mai talentata pot face un salt comparativ cu restul sportivilor sau echipelor implicati in acea competitie (oricare este acea competitie). Si nu pentru ca vreau eu, nu pentru ca vrei tu ci pentru sportul, competitiile si mai ales tot ce facem noi oamenii, este perfectibil, dar foarte departe de perfectiune. Ceea ce este bine pentru noi toti, pentru ca perfectiunea este monotona rau si sincer, nu ar face nimic bine.

    Dar sa revin, Ferrari are un drept de veto, noi fanii nu stim exact ce inseamna, poate sa fie un lucru bun, poate sa fie ceva rau, dar nu avem informatiile necesare. Ce este ciudat este ca nu supura pe nimeni ca Ferrari are acest drept de veto, cel putin echipele care concureaza nu par deranjate de acest drept de veto. Numai tu esti suparat de asa ceva. Te-ai gandit vreodata ca acest drept de veto poate sa fie ceva bun? Ferrari sunt constructori de masini, si o fac de vreo 60 si ceva de ani in Formula 1, au avut perioade bune, unele mai putine bune si unele proaste. Dar ei construiesc masini, si probabil se gandesc mai mult decat altii la cum ar arata masina viitoare si la ce sisteme pot testa pe ea pentru a le folosi in masinile lor de sosea.

    Ti-am spus odata niste chestii foarte interesante despre aerodinamica, dar ma indoiesc ca le-ai inteles vreodata. Aerodinamica nu este foarte importanta pentru dezvoltarea viitorului, pentru ca vezi tu in spatiu, poti sa ai orice forma si se deplaseaza exact la fel din cauza faptului ca nu exista frecare ca pe Terra (spatiu deh... nu are aer sau curenti desi sunt un fel de nori in spatiu dar deh... nu-i acelasi lucru). Iar viitorul speciei, tine de spatiu, nu tine de cat de bine arata masinile de Formula 1 lol. Masinile astea de Formula 1 sunt o joaca, pentru fani, nu sunt importante, nu pot aduce tehnologii importante, si in principal sun o metoda de a face reclama. Dar pe mine ma bucura ca exista un astfel de sport, o astfel de competitie. Si nu pentru ca sunt fan Ferrari sau pentru ca-mi plac masinile ci pentru ca oamenii viseaza. Si sunt copii care viseaza sa ajunga candva piloti in Formula 1 sau in alte competitii. Cam de asta este importanta Formula 1 pentru moment, ne ajuta sa visam. Si probabil pentru Ferrari sunt o platforma unde pot sa-si faca reclama, la fel ca si pentru altii, gen McLaren si Red Bull.

    Ferrari nu a primit acel drept de veto pentru ca scrie Ferrari ci pentru ca timp de 60 si ceva de ani ei si-au cladit pasiunea pentru Formula 1. Au concurat in fiecare cursa, au construit masini, au avut piloti si au castigat titluri. Practic, alaturi de alte echipe, au construit si modelat Formula 1 in ceea ce vedem in zilele noastre, dar ei au reusit sa inspire ceva mai mult. Masinile rosii, sigla, pilotii, toata atmosfera s-a inchegat in ceva mai mult decat o echipa, au devenit ceva mai mult. Ceva mult mult mai mult. Au devenit Formula 1 in sine, au devenit o emblema pentru Formula 1 si in acelasi timp, au dat misterul, pasiunea si mai ales pasiunea fanilor pentru o competitie. Cum au facut-o este greu de explicat, este ca si cum ai intreba un barbat daca ii place o femeie frumoasa, sofisticata, inbracata intr-o rochie rosie care ii vine superb de bine. Raspunsul nu se poate da in cuvinte... nu exista un cuvant pentru o asemenea impresie (traire daca vrei). La fel si Ferrari, sunt oameni care iubesc aceasta marca, de foarte multi ani, sunt copii care se uita dupa masini si spera sa vada un Ferrari, sunt femei carora Formula 1 li se pare interesanta tocmai pentru ca este un Ferrari pe acolo. Batrani, tineri, femei, copii, bunici si unchi, Formula 1 are multi fani, este o mare diversitate. Exista fani Ferrari, exista fan McLaren, exista fani Red Bull, nici unul nu-i mai bun sau mai rau, dar pasiunea este in principal la fanii Ferrari. Fanii McLaren probabil sunt mai seriosi, fanii Ferrari probabil sunt exuberanti, sau poate sunt cate putin din toate.

    Regulile competitiei nu le fac eu, si nici tu (Doamne fereste sa faci tu vreo regula), le face un comitet cu ingineri si reprezentanti ai echipelor. Ei gandesc diferite reguli, poate nu cele mai bune, sau cele mai rele, tine de interesele altora. Idea asta cu motorul nou, care o sa fie folosit de anul viitor, a fost in speranta ca vor veni si alti constructori, ma indoiesc ca baietii de la Ferrari nu-si doresc alti constructori, asa nu aveau de ce sa se opuna. In schimb s-ar putea opune ideii ca masina de Formula 1 sa aiba tractiune integrala (cine stie, este o idee comica acuma... poate pe viitor). Sau poate se vor opune, cand vor schimba motorul cu ceva ce poate nu are nici un sens pentru Formula 1, cine stie.

    Problema este simpla... noi fanii Formulei 1, indiferent de echipa suntem interesati de cine are un drept de veto sau nu? Pentru ca dreptul asta de veto, poate sa fie ceva bun in anumite situatii sau ceva rau in alte situatii.
    5 10
  • Cat despre dinastiile astea n-ai citit prea mult din cartile de istorie. Dinastiile astea au pus baza lumii, au dat culoare unei zone gri din istoria umanititii. Citeste si tu cum a fost trecutul umanitatii, sa vezi ce au creat dinastiile alea care zici tu ca vor cadea (sau au cazut deja), sa vezi ce bagat de cultura, informatii si mai ales progres au adus ele. Dar ce stii tu despre istorie cand nici la Formula 1 nu te pricepi? Oi fi eu un om de nimic dar sunt mai bun, mai inteligent, mai nobil decat vrei tu vreodata, si nu pentru ca m-am nascut egal in fata lui Dumnezeu, ci pentru ca vezi tu, familia a avut grija sa-mi cultive gustul pentru cultura, cunoastere, bunatate, lucruri pe care tu nu le-ai cunoscut niciodata. Pentru tine totul incepe si se termina cu ura pentru Ferrari. Daca urai foamea, bolile sau ignoranta iti strangeam mana, dar tu nu urasti decat pe cei de la Ferrari.
    5 10
  • Daca ferrari nu a folosit dreptul de veto avandu-l ca prieten pe jean todt si sigur eclestone a facut ceva presiuni sa foloseasca dreptul, tind sa cred ca scuderia are un v6 de 1.6 cu care va castiga titlul la anul, nu statea ferrari cu mainile in san sa nu foloseasca dreptul daca nu se bazau pe date concludente despre noul motor, cred ca va rupe concurenta la anul.
    8 4
  • @Bleah

    Sa stii ca istoria nu au facut-o dinastiile si nici dictaturile. Istoria au facut-o cei multi si marunti. Stapanirea vremelnica a unui suveran sau altul a fost posibila doar in masura in care nu a uzurpat cu brutalitate drepturile si libertatile cetatenesti. Niciodata un monarh nu a rezistat prea mult pe tron, daca NU A RESPECTAT VOINTA MAJORITATII: aceasta vointa a majoritatii este mama democratiei autentice cu toate plusurile si minusurile ei. Dinastiile care nu au respectat-o au platit cu capul (in Anglia, in Franta, in Spania, in Mexic, si alte cazuri de tari mai putin importante). Alte dinastii s-au reformat din interior si au cedat puterea uneor reprezentanti legitimi ai natiunii, chiar unul din articolele fundamentale din constitutiile monarhiilor moderne statueaza ca "regele domneste dar NU mai guverneaza, revenindu-i doar un rol simbolic si oficial. Jean Jaques Rousseau in "Contractul social" stabileste foarte clar ca puterea nu se afla in mainile unor delegati ai natiunii (in sensul medieval este vorba de monarh, si nu de deputati sau senatori ca in epoca conteporana) ci in mainile poporului de rand, ca un monarh este indreptatit sa conduca atata vreme cat guvernarea sa II FACE FERICITI PE SUPUSII SAI. In momentul in care acestia sunt oprimati sau nedreptati au tot dreptul sa se ridice si sa inlature suveranul respectiv chiar si in forta daca este cazul. Aceasta idee a dreptului binelui colectiv apare in Magna Charta, in Declaratia Drepturilor Omului si Cetateanului, precum si in constitutia S.U.A ( mama tuturor constitutiilor moderne actuale). Din punct de vedere politic dinastiile au devenit institutii anacronice din momentul 1789. Napoleon a incercat fara succes (datorita vanitatilor personale) un mixaj intre un nou tip de dinastie si principii idealiste, dar a esuat.
    Marii barbati ai istoriei nu au fost neaparat reprezentantii unei familiii domnitoare, ci personalitati individuale care s-au impus datorita carismei, sclipirii personale, talentului si determinarii, fie ca vorbim de domeniul militar, politic, economic sau social.
    Toate aceste transformari ale epocii moderne au avut la baza ruperea lanturilor si catuselor cu care dinastiile si-au tinut captivi proprii cetateni prea mult timp... mult prea mult timp.
    De aceea cea mai mareata si inaltatoare idee trebuie sa fie lupta permanenta impotriva oricaror tendinde de privilegii din nastere, de origine nobila, etc, si animarea idealurilor democratice autentice. Cursul istoriei nu poate fi nici fentat, nici deviat, caci albia lui naturala va respecta mereu nevoile, aspiratiile, acelei mase mari, aparent gri, oamenilor de rand, si ii va matura pe toti suveranii si dictatorii care incearca in vreun fel sau altul (si pt putin timp pot reusi) sa isi faca de cap.
    Dar sa nu deviem prea mult de la subiect, revenind la F1 am avea nevoie de o FOTA foarte compacta si bine inchegata si orice fel de veto asupra regulamentului sau a oricarei alte probleme importanta sa nu apartina unei entitati individuale ci a unei majoritati a unui Consiliu Superior al FOTA in care fiecare echipa sa poata sa argumenteze si in final sa voteze. Ceea ce hotareste majoritatea este legitim si staturar. Un astfel de organism si conceptie de exercitare a puterii este infinit mai morala, mai principiala, si mai sanatoasa pentru binele Formulei 1 ca intreg.
    4 5
  • @Mavrick

    Te respect si iti spun din suflet ca te consider ca si prietenul meu cand vad ca argumentezi si pui problema in mod amical si constructiv. Esti un baiat talentat care la fel ca si mine si-a facut in anumite momente o imagine falsa datorita unor pasiuni care la origine nu sunt negative. Imi place propunerea ta si pe bune vad asta ca una din cele mai mari realizari faptul ca mi-a intins mana la dialog un om cu care m-am contrat foarte urat uneori. Consider ca vina ne apartine amandurora si ca nu suntem unul mai grozav ca celalalt cu nimic. Suntem diferiti (pt ca nu suntem comunisti :)) ) dar suntem egali ca fiinte, drepturi si indatoriri :)
    4 6
  • @Mclaren_Mircea_1984: Pacat amice ca n-ai citit niciodata "Magna Carta", daca ai citit Magna Charta nu stiu ce-i asa ca discutam despre alte lucruri aici. Sa stii ca folosirea lui Google nu te face mai inteligent, si dupa cum vezi cand vine vorba despre discutat cu argumente esti pe langa total. Ce nu inteleg eu este ce faceau parintii tai cand erai mic, unde erau de fapt. N-ai cei sapte ani de-acasa, esti frustrat, plin de jigniri si nici macar cunostintele de baza nu le stapanesti.

    Cat despre Formula 1 iti recomand sa te duci la cateva curse, sa vezi cum arata lumea asta a Formulei 1, sa citesti despre motoare, monoposturi si mai ales de ce anumite schimbari sunt importante si de ce altele sunt stupide. Chestia cu dreptul de veto te framanta numai tine, probabil si cei de la McLaren au un drept la fel dar sigur nu te deranjeaza pe tine asa ceva. Cei urat este ca probabil si cei de la Red Bull au cateva avantaje acuma, si ei se opun cel mai mult anumitor reguli din cauza faptului ca au doua echipe. Dar nici asta nu-i o problema pentru tine, pentru ca oricum nu te afecteaza. Echipa ta preferata este oricum pe nicaieri, tu in fiecare an ii dai campioni mondiali si spui ca cei de la Ferrari sunt prosti, cei de la Mercedes sunt papagali si asa mai departe, intr-un mare sir de jigniri, cam singurul lucru de care esti capabil.

    Singura parere de rau este ca n-ai ai avut ocazia de a merge la o cursa, de a vedea ce fac baietii aia pe acolo, ai intelege multe lucruri care iti sunt necunoscute si poate, candva o sa fi o persoana mai desteapta (ma gandeam la deschisa de fapt). Iti recomand sa vizitezi sediul echipe tale favorite, sa vezi cum arata masinile alea, sau poate ceva mai simplu: sunt niste reviste foarte interesante, care explica in fiecare an ce modificari si ce imbunatatiri au avut masinile. Ai multe de invatat, treci la treaba. Intr-un an, doi, dupa ce mai cresti (adica inveti sau intelegi ce ai citit), o sa-ti dai seama ce inseamna si ce face Formula 1 asta. Dupa care o sa intelegi si care sunt problemele ei in acest moment si de ce anumite echipe merg prost sau merg bine.

    Este distractiva chestia asta cu Mavrick, imi pare rau sa te dezamagesc dar Mavrick nu mai posteaza de mult, si-a luat la revedere acum vreo 6 luni, dupa ce il tot jigneai tu. Si stai calm, nu suntem egali ca fiinte, tu n-ai invantat inca sa-ti ceri scuze pentru jignirile aduse noua celor ce postam pe aici, n-ai invatat inca sa asculti si sa postezi argumente, dar deh vina este si a parintilor tai nu numai a ta. Sunt ani buni de cand postez pe aici, dar sincer odata n-ai avut ceva interesant de spus, odata n-ai fost in stare sa-ti ceri scuze pentru gunoaiele spuse, si la varsta ta se vede ca esti imatur rau. Dar asta-i treaba ta, tu te complaci asa. Cat despre pasiunea ta pentru Formula 1, nu exista si n-a existat niciodata. Esti genul de persoana care se oftica pe bucuria altora si care nu se bucura de nimic. Este prea tarziu sa te consider o fiinta umana, multa prea tarziu si pentru tine din pacate.
    5 3
  • Nu iti raspund.
    2 5
  • Desi ma abtin greu sa nu te desfintez.
    2 7
  • Interesant!!! Ati inceput de la drept de veto, ati aruncat cuvinte, si nu ati finalizat. Pur romaneste. Eu sunt ing. a.r. , si salut ideea motorului 1,6, chiar si in v, poate mai apar si alti constructori de motoare, nu doar cei de la renault-mercedes (sunt asociati in firme ), de fapt renault, care sa refaca CALITATEA, FIABILITATEA ceea ce lipseste acum de la auto de serie. Evident nu a folosit nimeni dreptul de veto, datorita interesului de a dezvolta motoare, tehnologii de fabricatie pentru productia de serie.
    2 2
  • Inapoi la discutii...

    Din punctul meu de vedere, Ferrari a luat decizia corecta evitand sa-si aplice dreptul de veto.

    Avand in vedere ca de ani buni nimeni nu reuseste sa invinga RBR...se pare ca setul tehnic actual nu mai ofera portite de scapare.
    Tinand cont, de asemenea, si ca marele avantaj RBR este aerodinamica, este prin urmare o decizie buna (chiar daca riscanta) sa amestece cartile si sa plece toti de la o foaie alba de hartie. Sau, cel putin, parea o decizie buna la nivel de 2011-2012. Cine stie, poate cei de la Ferrari s-au gandit ca vor dezvolta o caroserie+motor mai bun decat restul.

    Ma rog, acuma, cand incep sa se auda voci cum ca motorul Ferrari nici nu-i prea puternic dar nici prea fiabil, s-ar putea sa cam regrete, dar...asta e, mergem inainte.

    Sa nu uitam ca si caroseriile se vor schimba drastic. O singura evacuare, si aia orientata in sus -adio blowing de orice fel, adio sticla de Coca-Cola in spate. Nasul masinii cica va trebui sa fie la maxim 18 (da, optsprezece) centimetri de sol - cand acuma e la vreo 50-si-ceva. Adica o sa avem iar nasuri coroiate, gen Brawn 2009- adio tunel aerodinamic pe sub botul masinii - tunel care se vede al naibii de bine in poza de mai sus...deci, ce mai, planurile masinilor actuale se arunca 50% la cos...
    3 0
  • nenea MIRCEA
    MIRCEA-tu cind o sa intelegi ca fara FERRARI F1 nu exista atunci poti posta pe aici-pina atunci te rog sa postezi la Kanal D sau AcasaTv tu esti fan F1 cum sunt eu fan POLO-ma baiatule tu nici acum nu intelegi ca F1 inseamna FERRARI si FERRARI inseamna F1?
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru