Deşi echipa indiană i-a propus să discute despre acest subiect cu ocazia unei întâlniri la Abu Dhabi, Ecclestone şi-a anunţat deja punctul de vedere în cadrul unui interviu acordat agenţiei de presă Associated Press. Britanicul în vârstă de 84 de ani a exclus orice variantă de a acorda mai mulţi bani celor trei echipe mici, întrucât acestea au deja contracte pentru drepturile TV.
"Au contracte semnate. Echipele ştiu exact ce au semnat şi cât de mulţi bani ar trebui să obţină. Problema este că nu putem controla cât de mulţi bani cheltuie. Într-o afacere normală analizezi cât de mulţi bani obţii şi apoi decizi să cheltui mai puţini bani.
Dar se pare că ei nu au urmat o cale normală de afaceri", a declarat el. Pe de altă parte, Ecclestone a recunoscut că o mare parte din bugetul echipelor mici din acest sezon a fost alocat cumpărării de motoare. În loc de 5 milioane de euro pe sezon, o echipă mică a fost nevoită să achite 17-23 de milioane de euro pe sezon la introducerea noilor unităţi turbo V6 de 1.6 litri. În acest context, el susţine că problemele financiare ar putea fi remediate dacă producătorii acceptă preţuri mai mici pentru motoare."Preţul motoarelor a crescut de la 5 milioane de euro la cât este acum, aşa că ocupă o mare sumă de bani din buget. Echipele nici nu au vrut aceste motoare, aşa că oamenii care au făcut campanie pentru aceste motoare ar trebui să le ofere la acelaşi preţ ca unităţile precedente.
Dar ei se aşteaptă să recupereze banii cheltuiţi pe dezvoltare de la echipele care trebuie să le cumpere motoarele. Evident, ar trebui să existe o reducere de preţ. Nu este nevoie să cheltuie atât de mulţi bani, dar echipele îi cheltuie pentru a câştiga", a adăugat el.Via BT Sport
Pe de alta parte, mai este o chestie cu pretul pe motoare, Echipele mici garantat nu primesc aceeasi specificatie de motoare ca si cele de uzina, dar platesc cu atat mai mult si astfel nu au sanse de prim plutin decat prin miracole dar sprijina financiar primele linii de start. . Oare gresesc?
Daca Sauber, Lotus si Force India, Caterham nu participa la ultima etapa, ce se va intampla cu Ecclestone si gandirea lui idioata? 20 - 8 = 12 masini pe grila.
Unde se afla acum? Mult mai sus ca anul trecut si mai consistenta decat Ferrari. In plus, Lotus, Force India si Sauber au avut podiumuri in decursul a trei ani. Tot jaloane ti se par? Ah, ca zici de Marussia, Caterham, HRT si ce o mai fi in viitor codasa, da... corect. Dar nu spune de astea ca sunt jaloane, pentru ca emit pretentii.
Intr-un sport de acest gen restrictionezi o suta de mii de lucruri, nu permiti dezvoltarea monoposturilor si pe langa asta nu dai nici banii necesari echipelor, dar le obligi pe unele sa vina la fiecare etapa de campionat si faci doar derogare (vezi marussia si caterham unde s-au cerut derogari sa NU participe).