Britanicul în vârstă de 83 de ani este profund nemulţumit de situaţia contractuală cu circuitul de la Monza, gazda Marelui Premiu al Italiei.
Acesta susţine că Monza nu va mai găzdui curse după expirarea contractului în 2016 din cauza infrastructurii modeste şi a preţului prea mic plătit de italieni pentru a fi prezenţi în calendar. "Nu cred că vom face un alt contract. Ultimul a fost un dezastru din punct de vedere comercial. După 2016, la revedere!", a declarat el citat de publicaţia Pitpass.
Actualul contract cu Monza a fost semnat în 2010 şi expiră după cursa care va avea loc în sezonul 2016. Oficialii italieni şi-au exprimat deja îngrijorarea şi solicită sprijinul autorităţilor pentru a îndeplini cerinţele lui Ecclestone."Declaraţiile lui Ecclestone cu privire la Marele Premiu de la Monza reprezintă o îngrijorare majoră şi solicit guvernului să ajute la protejarea Marelui Premiu al Italiei, care nu numai că a jucat un rol important în istoria Formulei 1, dar are un rol economic major şi generează locuri de muncă în regiune", a precizat Antonio Rossi, unul dintre reprezentanţii regiunii Lombardia.
Cel mai probabil, Ferrari va încerca să pună presiune pentru păstrarea circuitului de la Monza în calendar, însă presa internaţională susţine că Ecclestone are deja o contra-ofertă: Marele Premiu al Italiei să aibă loc la Mugello, circuitul de casă al Scuderiei.
Via Pitpass
In ziua cursei, la Monza nu vezi un loc liber. Si probabil biletele se vand imediat cum sunt scoase la vanzare. Daca asa arata un dezastru comercial... Cred ca italienii n-au acceptat spaga bosorogului si acum cauta pe unii care s-o faca.
Si cum se face ca Bernie vine cu vestea asta exact dupa ce Montezemolo a anuntat ca vrea sa aduca F1 pe Mugello... Mda, se pare ca Ferari nu se invata minte si continua sa faca politica si afaceri si mai putin sport. In conditiile astea, le doresc italienilor sa ramana cu Mugello si satisfactia ca au acolo o cursa pe care n-o vor castiga curand...
Niste incompetenti si germanii astia. Il tot lasa pe senilul asta in libertate.
Dupa asta, toate echipele sa se retraga si sa isi faca liga lor de F1 sau cum se va numi.
Asta se intampla cand F1 e condusa de un decrepit.
Sa vedem cum va fi in Russia: spectacol pe circuit, in tribune si altele, dar presimt ca va fi esec. Ideea cu circuitul stradal din SUA este ok, dar era frumos ori in L.A. ori printre zgarie-norii din Manhattan. Imola si Magny-Course nu stiu stiu de ce nu au loc in calendar, cel putin Imola a fost upgradat. MP al Americii l-as aduce ori la Indianapolis ori la Laguna Seca. Mie unul circuitul de la Austin nu imi place.
Coreea de Sud, India si ce alte prostii de circuite mai vrea Bernie in calendar nu au ce cauta acolo. E ca si cum ai aduce F1 in Romania, toate astea sunt tari fara traditie in motorsport, si e greu de facut o traditie in conditiile in care fotbalul primeaza (cel putin la noi). Desigur, mi-ar placea sa merg la un MP al Romaniei (din motive de costuri), dar ce rost ar avea sa merg daca tribunele sunt goale (sau aproape goale) si lumea nu stie ce echipe sunt pe grila. Prefer sa fac o deplasare mai lunga (Hungaroring e cel mai aproape) unde lumea stie ce e aia motorsport si privesc o cursa cu entuziasm.
Deasemenea Spa, Monza, Silverstone, Monaco si poate Nurburgring nu trebuie sa dispara niciodata din calendar. F1 trebuie dusa/pastrata in tarile in care exista traditie, fani, spectatori, nu acolo unde se incearca globalizarea sportului. In toate colturile lumii s-a auzit de F1, Schumacher si Senna dar nu toata lumea urmareste asta. Nu e cazul sa ducem sportul asta peste tot, atata timp cat nu are cine sa-l urmareasca.
Dpmdv, un criteriu pentru stabilirea calendarului ar trebui sa fie spectacolul pe circuit si numarul de fani ce platesc bilet sa vada cursa.
Desi parerea mea este ca sunt foarte multi fani ai sporturilor cu motor, care in momentula acesta si-au pierdut interesul fata de noul concept existent. Poate ca o schimbare de conceptie, indreptata mai spre sport, daca nu ar fi privit totul strict contabil, s-ar mai slabi ceva suruburi si ar aparea din nou frumusetea sportului cu motor, ar creste numarul fanilor activi si evident ar creste pe termen mediu si lung si latura financiara.
Ia auzi la el, sa scoata templul curselor de F1 din calendar.
Acum ce ar mai urma, sa se retraga si teamul Ferrari?