Dublul deflector va fi interzis in F1 din 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sezonul 2009 a fost marcat inca de la Marele Premiu al Australiei de o controversa majora in privinta interpretarii regulamentului tehnic.
Brawn GP, Williams si Toyota au introdus un dublu-deflector in spatele monopostului, care a avut obiectivul de a mari forta de apasare aerodinamica si, implicit, viteza acestuia. Validat ulterior de FIA drept perfect regulamentar, dublul-deflector a fost utilizat in cele din urma de cele mai multe echipe din Formula 1, ceea ce a dus la sporirea semnificativa a vitezei monoposturilor.
In acest context, directorii tehnici ai echipelor s-au reunit la finalul anului trecut pentru a analiza posibilitatea de a micsora viteza monoposturilor, iar solutia gasita a fost eliminarea completa a posibilitatii de a utiliza dublul-deflector. Potrivit publicatiei Autosport, directorii tehnici colaboreaza in prezent pentru formularea unui regulament cat mai clar in acest sens, pentru a elimina posibilitatea ca acesta sa fie interpretat in mod diferit de echipe, asa cum s-a intamplat in sezonul precedent.
Solutia gasita pana in prezent este ca podeaua monopostului sa reprezinte o sectiune continua daca este privita longitudinal sau dintr-o parte, ceea ce ar elimina posibilitatea implementarii unui dublu deflector. Miscarea ar urma sa reduca viteza monopostului cu aproximativ o secunda pe tur fata de finalul sezonului 2009, iar noul regulament va fi propus spre ratificare pentru sezonul 2011, dupa ce va fi aprobat in prealabil de departamentul Technical Working Group din cadrul FIA.
Se anticipeaza insa ca unele echipe vor opune rezistenta la eliminarea acestui dispozitiv, intrucat acest lucru presupune alocarea unor sume semnificative de bani pentru modificarea monoposturilor.
Via | Autosport
Comentarii (2)