Dublul deflector va fi interzis in F1 din 2011

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 07.01.2010
Echipele din Formula 1 intentioneaza sa interzica utilizarea dublului-deflector incepand din sezonul 2011 cu scopul de a micsora viteza monoposturilor.

Sezonul 2009 a fost marcat inca de la Marele Premiu al Australiei de o controversa majora in privinta interpretarii regulamentului tehnic.

Brawn GP, Williams si Toyota au introdus un dublu-deflector in spatele monopostului, care a avut obiectivul de a mari forta de apasare aerodinamica si, implicit, viteza acestuia. Validat ulterior de FIA drept perfect regulamentar, dublul-deflector a fost utilizat in cele din urma de cele mai multe echipe din Formula 1, ceea ce a dus la sporirea semnificativa a vitezei monoposturilor.

In acest context, directorii tehnici ai echipelor s-au reunit la finalul anului trecut pentru a analiza posibilitatea de a micsora viteza monoposturilor, iar solutia gasita a fost eliminarea completa a posibilitatii de a utiliza dublul-deflector. Potrivit publicatiei Autosport, directorii tehnici colaboreaza in prezent pentru formularea unui regulament cat mai clar in acest sens, pentru a elimina posibilitatea ca acesta sa fie interpretat in mod diferit de echipe, asa cum s-a intamplat in sezonul precedent.

Solutia gasita pana in prezent este ca podeaua monopostului sa reprezinte o sectiune continua daca este privita longitudinal sau dintr-o parte, ceea ce ar elimina posibilitatea implementarii unui dublu deflector.

Miscarea ar urma sa reduca viteza monopostului cu aproximativ o secunda pe tur fata de finalul sezonului 2009, iar noul regulament va fi propus spre ratificare pentru sezonul 2011, dupa ce va fi aprobat in prealabil de departamentul Technical Working Group din cadrul FIA.

Se anticipeaza insa ca unele echipe vor opune rezistenta la eliminarea acestui dispozitiv, intrucat acest lucru presupune alocarea unor sume semnificative de bani pentru modificarea monoposturilor.

Via | Autosport

Comentarii (2)

  • ...
    mare tampenie...si asa recordurile circuitelor nu vor mai fi batute in veci...poi atunci io zic sa schimbe si numele competitiei...deoarece ei nu fac monoposturile mai rapide ci de graba le fac lente...formula 1 se degradeaza usor usor
    0 0
  • Prostie
    A gasi o astfel de solutie aerodinamica si a o interzice mi se pare o mare prostie. Chiar daca se vor intelege, vor incerca sa obtina acelasi afect prin alte mijloace, ocolind noile conditionalitati. Evident trebuie sa se umble iar la motoare pt micsorarea puterii acestora. Aceasta miscare e mai buna cu cat poate duce si la consumuri mai mici, deci o F1 mai curata.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru