Diametrul pneurilor ar putea creste de la 13" la 18" in 2011

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 02.04.2010
Michelin face presiuni pentru ca diametrul cauciucurilor sa creasca de la 13" la 18" in cazul in care va reveni in Formula 1 ca furnizor de pneuri.

Formula 1 se afla in pragul unei noi schimbari dramatice de regulament, in cazul in care Federatia Internationala de Automobilism va satisface dorintele celor de la Michelin.

Producatorul francez de cauciucuri nu si-a ascuns intentia de a reveni in Marele Circ, insa a admis ca va face acest lucru numai in cazul in care regulamentul pneurilor va fi modificat radical. Potrivit unor informatii furnizate in premiera de publicatia britanica Autosport, una dintre conditiile puse de Michelin este ca diametrul pneurilor sa creasca de la 13" la 18", pentru ca tehnologia utilizata din F1 sa fie cat mai aproapiata din cea a industriei auto.

In cazul in care FIA va accepta propunerea francezilor, designul monoposturilor de Formula 1 va suferi o noua schimbare majora, atat din punct de vedere vizual, cat si a tehnologiilor implementate. Una dintre zonele afectate cel mai mult va fi cea a suspensiilor, pe langa aerodinamica, discurile de frane si designul altor componentre esentiale.

Marirea pneurilor va avea ca efect direct o aderenta mecanica mult mai mare, ceea ce ar putea imbunatati spectacolul incepand in sezonul viitor.

Pe langa noile tipuri de pneuri, modificarile de regulament ar putea include si reintroducerea sistemului KERS.

Via | Autosport

Comentarii (8)

  • cauciucuri
    Cu siguranta Michelin face referire la diametrul interior al cauciucurilor , cel de fixare pe janta . Probabil se va trece de la jenti de 13 toli , la jenti de 18 toli , dar asta nu va insemna neaparat o marire a diametrului exterior al rotii . Vor avea balonajul mai mic . In aceste conditii , doar discurile de frana vor avea de casigat , putand fi mult mai mari in diametru si crescand astfel eficienta lor .
    8 0
  • 245/35 ZR18 fata 285/35 ZR18 Michelin 355 de dolari bucata
    merita :))
    1 4
  • link A3
    http://tv.zepirata.com/sporttv.php
    2 0
  • apropo de cauciucuri
    "Hamashima reckons that Fernando Alonso was actually the man who did the best job with the tyres – with the rubber on his Ferrari in brilliant shape at the end of the race.
    "http://www.autosport.com/news/report.php/id/82635
    0 0
  • Trecerea la un diametru mai mare al jentii ( ca presupun ca asta vor francezii ) va avea un evect "dramatic" asupra competitiei. Acele treceri peste marginea denivelata a pistei vor deveni extrem de periculoase - cred ca multi dintre voi sunt constienti ca inaltimea mare a talonului are un rol foarte important in preluarea socurilor , iar o micsorare a acestuia va aduce cu sine solicitari mult mai mari catre suspensia masinilor. Pierderea a 12,6cm va aduce mai multe probleme decat pierderea contractului cu Michelin .. parerea mea :)
    2 0
  • "Marirea pneurilor va avea ca efect direct o aderenta mecanica mult mai mare, ceea ce ar putea imbunatati spectacolul incepand in sezonul viitor."

    baieti, cred ca glumiti ... cum draq sa mareasca diametrul total al pneului... o as fie spectacol de circ cu "monster-F1" in rolul principal...
    2 0
  • preluarea socurilor
    Nu vad o problema. Diametrul nu va creste iar pentru implementarea unor jenti cu diametru mai mare echipele vor modifica suspensiile si sasiul.
    0 0
  • ymy parerea ta este cea mai avizata. cat despre efectul la trecerea peste vibratoare sa ne amintim ca si masinile FIA GT sau altele din competiţii diverse au jante apropiate ca dimensiuni cu cele ale aut sport de strada...
    tehnic vorbind problema nu se pune in ceea ce priveste cresterea diametrului pneului, ci al jantei (altfel ar rezulta ceva cam ca la camioanele usoare...). exprimarea celor de la automarket a fost nefericita...
    avantajul sistemului actual cu jenti de 13" este ca balonajul mare absoarbe socurile, ajutand suspensia. dezavantajul este acela ca la virajele luate in forţa pneul are tendinţa de a se deforma lateral iar acest lucru afectează traiectoria şi implicit manevrabilitatea...
    avantajul sistemului cu pneuri de 18" ar fi ca masinile sunt mult mai manevrabile, urmeaza mai fidel dorinta driver-ului etc...dezavantajele sunt ca socurile se transmit mai usor in directie (da, vor trebui modificate suspensiile) şi va aparea riscul deteriorări jantelor la abordarea vibratoarelor sau la iesirea in decor...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru