Diametrul pneurilor ar putea creste de la 13" la 18" in 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Formula 1 se afla in pragul unei noi schimbari dramatice de regulament, in cazul in care Federatia Internationala de Automobilism va satisface dorintele celor de la Michelin.
Producatorul francez de cauciucuri nu si-a ascuns intentia de a reveni in Marele Circ, insa a admis ca va face acest lucru numai in cazul in care regulamentul pneurilor va fi modificat radical. Potrivit unor informatii furnizate in premiera de publicatia britanica Autosport, una dintre conditiile puse de Michelin este ca diametrul pneurilor sa creasca de la 13" la 18", pentru ca tehnologia utilizata din F1 sa fie cat mai aproapiata din cea a industriei auto.
In cazul in care FIA va accepta propunerea francezilor, designul monoposturilor de Formula 1 va suferi o noua schimbare majora, atat din punct de vedere vizual, cat si a tehnologiilor implementate. Una dintre zonele afectate cel mai mult va fi cea a suspensiilor, pe langa aerodinamica, discurile de frane si designul altor componentre esentiale.
Marirea pneurilor va avea ca efect direct o aderenta mecanica mult mai mare, ceea ce ar putea imbunatati spectacolul incepand in sezonul viitor.
Pe langa noile tipuri de pneuri, modificarile de regulament ar putea include si reintroducerea sistemului KERS.
Via | Autosport
merita :))
"http://www.autosport.com/news/report.php/id/82635
baieti, cred ca glumiti ... cum draq sa mareasca diametrul total al pneului... o as fie spectacol de circ cu "monster-F1" in rolul principal...
tehnic vorbind problema nu se pune in ceea ce priveste cresterea diametrului pneului, ci al jantei (altfel ar rezulta ceva cam ca la camioanele usoare...). exprimarea celor de la automarket a fost nefericita...
avantajul sistemului actual cu jenti de 13" este ca balonajul mare absoarbe socurile, ajutand suspensia. dezavantajul este acela ca la virajele luate in forţa pneul are tendinţa de a se deforma lateral iar acest lucru afectează traiectoria şi implicit manevrabilitatea...
avantajul sistemului cu pneuri de 18" ar fi ca masinile sunt mult mai manevrabile, urmeaza mai fidel dorinta driver-ului etc...dezavantajele sunt ca socurile se transmit mai usor in directie (da, vor trebui modificate suspensiile) şi va aparea riscul deteriorări jantelor la abordarea vibratoarelor sau la iesirea in decor...