Di Grassi a câştigat prima cursă de Formula E după un acroşaj în ultimul viraj între Nicolas Prost şi Nick Heifeld

de Daniel Popescu
Luni, 15.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Spectacol în prima cursă de monoposturi electrice Formula E din istorie: un acroşaj în ultimul viraj între Nicolas Prost şi Nick Heifeld, primii doi clasaţi, i-a servit victoria pe tavă lui Lucas di Grassi.

Esential 52 de minute a durat prima cursa de Formula E din istorie
Beijing a găzduit sâmbătă prima cursă de Formula E din istorie, în care concurează monoposturi exclusiv electrice. Cu o grilă de start alcătuită din nu mai puţin de 13 piloţi care au concurat în Formula 1, Formula E se dovedeşte a fi o competiţie spectaculoasă cu mult potenţial pentru depăşiri, în ciuda faptului că monoposturile sunt identice.

Cursa i-a avut în prim plan pe Nicolas Prost, pilotul echipei e.dams care a plecat din pole position, şi pe Nick Heidfeld de la Venturi. Germanul a plecat de pe poziţia a şasea a grilei de start şi a progresat până pe locul patru înainte de a câştiga alte două poziţii la schimbul obligatoriu de maşini de la jumătatea cursei.

Am fost un pic norocoşi, dar am fost bucuros să fiu omul potrivit la locul potrivit.

Lucas di Grassi
Pilot Abt
În ultimul tur, Heidfeld l-a ajuns din urmă pe liderul Prost, iar în ultimul viraj a iniţiat o manevră de depăşire pe partea stângă.
Fiul cvadruplului campion mondial Alain Prost a virat însă spre el în încercarea de a aborda virajul, moment în care cei doi s-au atins, iar Heidfeld a pierdut controlul volanului. 
Monopostul sau a sărit peste o bordură şi s-a rostogolit pe marginea circuitului, însă germanul a scăpat fără niciun fel de rană. La rândul său, Prost a fost nevoit să abandoneze din cauza unei defecţiuni la direcţie.

În urma incidentului, victoria i-a revenit lui Lucas di Grassi de la Audi Abt, care a devenit astfel primul câştigător al unei curse de Formula E. La final, brazilianul a admis că victoria a venit pe fondul unor evenimente neprevăzute. "Am fost un pic norocoşi, dar am fost bucuros să fiu omul potrivit la locul potrivit. Nu am văzut accidentul, dar cel mai important lucru este că Heidfeld este în regulă, ceea ce demonstrează că aceste monoposturi sunt absolut sigure", a precizat el.

Podiumul a fost completat de Franck Montagny (Andretti) şi Sam Bird (Virgin), în condiţiile în care Daniel Abt, care iniţial ocupase locul trei, a fost penalizat pentru că a folosit mai multă energie decât cea permisă de regulament.

▶ Formula E - detalii complete despre prima competiţie de monoposturi electrice

▶ Formula E la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Formula E

Formula E - Rezultate cursă Beijing:

Loc Pilot Echipa Diferenta
1 Lucas di Grassi Abt 52m23.413s
2 Franck Montagny Andretti 2.867s
3 Sam Bird Virgin 6.559s
4 Charles Pic Andretti 19.301s
5 Karun Chandhok Mahindra 23.952s
6 Jerôme D'Ambrosio Dragon 31.664s
7 Oriol Servia Dragon 41.968s
8 Nelsinho Piquet China 43.896s
9 Stephane Sarrazin Venturi 43.975s
10 Daniel Abt Abt 1m02.507s
11 Jaime Alguersuari Virgin 2m00.613s
12 Nicolas Prost e.dams Collision
13 Nick Heidfeld Venturi Collision
14 Michela Cerruti Trulli 1 Lap
15 Katherine Legge Aguri 1 Lap
16 Ho-Pin Tung China 2 Laps
- Takuma Sato Aguri Retirement
- Sebastien Buemi e.dams Retirement
- Jarno Trulli Trulli Retirement
- Bruno Senna Mahindra Retirement

Formula E: Rezumat cursă: 

Comentarii (8)

  • Dolce Sport Varza
    Ba frate, chiar nu poate sa vina cineva competent si sa ii inlocuiasca pe aia de la Dolce Sport care numai comentatori nu sunt. Cum sa spui ca piloteaza Alain Prost cand de fapt era fiu-sau
    20 0
  • Bai terminati-va cu tampeniile ca am vazut cursa live pe skysports ! Idiotu` ala de PROST (ce e) este exact ca tac-su ... nu suporta sa fie depasit in stil mare ... iar Heidfeld exact asta a facut (l-a depasit cu clasa in ultimul tur - ultimul viraj)... mai erau 50 - 70 m pana la viraj deci nu virezi atunci ! Oftica lu` Alain s-a transmis genetic din tata-n fiu si a creat doi idioti ! Pacat de Nick ... chiar imi pare rau pentru ca facuse o cursa superba !
    24 8
  • frumos
    care este viteza maxima la aceste masini?
    3 0
  • andrey_1293
    Exact asta am observat si eu - comentatorii sunt JALNICI. Nu le stiu numele, dar unul din ei are grave probleme de pronuntie a numelor pilotilor - Bemi, Algersari? Serios? Chiar e greu putin studiu inainte de cursa? Nu ca n-as sti eu numele pilotilor, dar te vrei a fi comentator sportiv, niste documentatie nu strica... Asa si la F1, l-am vrut out pe Miki si-am dat numai de petarde.
    3 0
  • @frumos 255km/h limitat electronic ... motoarele actuale duc undeva pe la
    3 3
  • Foarte frumoasa competitia Formula E ... este putin cam lenta si silentioasa , dar in functie de strategia aleasa se concureaza ca si in alte competitii monopost , au fost multe depasiri (Franck Montagny a fost genial) cat si Nick Heidfeld si nu numai ! Au si 2 gacici pilot ... asa ca sunt premise bune . Pacat ca urmatoarea cursa e tocmai in noiembrie in Malaezia ... dar pana atunci avem F1 .

    Da - aia de la DolceSport sunt de toata jena ! La fel si cei de la Automarket care si-au preluat stirile de pe autosport si nici macar nu au urmarit cursa sa-si dea cu parerea mai obiectiv si avizat .
    14 2
  • ...Formula E - este viitorul ...
    10 8
  • Prost e prost!
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru