Detalii incendiare despre scandalul Renault
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Publicatia britanica Autosport a intrat in posesia unor documente incendiare legate de scandalul in care este implicata echipa Renault in ceea ce priveste Marele Premiu al statului Singapore din sezonul 2008.
Potrivit unor surse din incredere din cadrul FIA, punctul cheie al investigatiei demarate de forul mondial este o intalnire privata care a avut loc cu cateva ore inainte de cursa din Singapore intre Piquet Jr, seful Flavio Briatore si Pat Symonds, directorul departamentului de inginerie.
PIQUET: MI S-A CERUT SA COMIT ACCIDENTUL PENTRU A RAMANE LA RENAULT
Cei trei reprezentati ai echipei Renault au discutat in cadrul intalnirii despre tactica de cursa pentru Marele Premiu al statului Singapore, iar Piquet Jr. a oferit amanunte inedite despre natura conversatiilor. Astfel, potrivit sursele FIA, brazilianul a declarat ca Briatore si Symonds i-au cerut in mod expres sa provoace un accident in prima parte a cursei pentru a-l ajuta pe Fernando Alonso sa castige prima cursa pe timp de noapte din istoria Formulei 1. Pilotul sustine ca a acceptat aceasta propunere pentru ca nu avea locul asigurat in cadrul echipei pentru sezonul 2009, sugerand ca gestul sau urma sa fie recompensat cu prelungirea contractului pentru anul urmator.
Concret, Piquet sustine ca a avut o discutie intre patru ochi cu Symonds, in care britanicul i-a spus sa comita un accident in virajul 17 in turul 13 sau 14, la scurt timp dupa ce Alonso urma sa efectueze prima sa intrare la boxe. Motivul pentru care Renault a considerat ca virajul 17 este cel mai potrivit pentru un accident este acela ca in zona respectiva nu existau utilaje care sa ajute la remorcarea rapida a monoposturilor, astfel ca orice fel de accident garanta intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Va reamintim ca Piquet Jr. a suferit un accident in turul 14 al cursei din Singapore, dupa ce a aparent a pierdut controlul volanului in virajul 17, provocand aparitia masinii de siguranta pe circuit si urcarea lui Alonso pe primul loc in clasament.
FIA a primit primele informatii despre acest caz de la Nelson Piquet, tatal lui Piquet Jr, care a oferit detalii pe 26 iulie, in ziua in care fiul sau concura la Hungaroring pentru ultima oara in postura de pilot al echipei Renault. Patru zile mai tarziu, Piquet Jr. a fost prezent la sediul central al FIA pentru a oferi propria versiune asupra evenimentelor, in timp ce comisarii de cursa de la Singapore au calatorit la Marele Premiu al Belgiei pentru a afla punctul de vedere al oficialilor Renault.
RENAULT: PIQUET JR. ESTE NEBUN, EL A VENIT CU PROPUNEREA
Briatore si Symonds si-au exprimat deja opiniile in acest caz prin intermediul unor comunicate trimise forului mondial, iar sursele FIA sustin ca cei doi au negat acuzatiile formulate de Piquet Jr. Publicatia italiana Autosprint a intrat in posesia declaratiilor exacte ale celor doi, in care Briatore il acuza pe Piquet Jr. ca nu era in toate mintile in ziua cursei.
"Am fost victima extorcarii familiei Piquet. Confirm intalnirea cu Piquet de duminica dimineata, dar niciodata nu am vorbit despre asa ceva. De asemenea, imi amintesc ca starea mintala a lui Piquet era foarte fragila in Singapore. Pe langa asta, exista inregistrari audio in care mi-am exprimat dezamagirea cand am vazut pe monitoare ca Piquet a avut un accident", a precizat oficialul italian.
Mai mult decat atat, Symonds sustine ca Piquet Jr.
a fost cel care a propus sa comita un accident in cursa de la Singapore. "Este adevarat, in timpul intalnirii de duminica cu Piquet s-a discutat despre intrarea deliberata a safety car-ului pe pista, dar propunerea a venit chiar din partea lui Piquet Jr. A fost doar o conversatie", a precizat Symonds.TELEMETRIA CONFIRMA ACCIDENTUL DELIBERAT AL LUI PIQUET
Revista italiana a dezvaluit cateva detalii inedite si despre telemetria monopostului pilotat de Piquet in momentul accidentului. In virajul 17, acolo unde Piquet Jr. a avut accidentul, pneurile spate ale monopostului ar trebui in mod normal sa piarda aderenta la iesirea din viraj, motiv pentru care pilotul este nevoit sa ia piciorul de pe pedala de acceleratie. Cu toate acestea, in turul respectiv, Piquet Jr. a continuat sa accelereze chiar daca pneurile spate si-au pierdut aderenta.
Renault a refuzat sa comenteze oficial accidentul de la Singapore, insa FIA a convocat o adunare extraordinara a Consiliului Mondial pentru ziua de 21 septembrie. In cazul in care va fi gasita vinovata, Renault risca sa fie exclusa din Formula 1.
UPDATE: Comunicatul integral realizat de Nelson Piquet Jr in fata reprezentantilor FIA este disponibil in limba engleza aici.
Via | Autosport
eu cred ca miroase a eliminare de tot si amendoi mare mare
renault exclusa pe viata din formula 1, briatore bagat la parnaie! inconstientii dreaq!
Nici Piquet Jr. nu este prea sanatos daca a fost de acord cu asta. Nu cred ca merita riscul pe care si l-a asumat , pentru inca un an de F1. Cat despre Briatore si Renault.....mare dezamagire...mare....in special Renault . De Briatore stiam ca e mai tembel si nu joaca cinstit in anumite cazuri , dar nici chiar asa.
Pacat , mare pacat , pentru ca Renault este o echipa cu traditie in F1.
PS: ctlmihai , unde esti maica sa vezi ce-am scris?
Degeaba se scuza Ferrari dar sigur Santander il va sprijini pe Alonso sa cumpere locul lui Raikkonen.
@ctlnmihai: Asa si in 1997... stai sa inteleg... Ferrari i-au zis lui Schumi sa intre in Jacques? Eu imi aduc aminte ca acesta se apropia, pe interior si uite ca Schumi nu-l vede in oglinda si da sa intre in el. Cam ce treaba avea echipa Ferrari cu incidentul? Presupun ca exista vreo dovada nu de alta dar ce spui tu sunt prostii cu carul singura problema este ca nu ai nici o dovada. Mai naspa este ca nici acum nu te-ai prins de ce a fost interziu Beriliul in cazul celebru McLaren... cartea de fizica de clasa de XII-a ai citit-o vreodata?
Iti zic eu asa ca rad de prostiile tale, Beriliul este un element toxic, care se poate inhala si produce niste distrugeri la nivel molecular in interiorul plamanilor. Practic este foarte toxic si se pare ca nu se poate trata. Evident nu ma asteptam sa stii dar asa ca fapt divers :)
Capisci??? :)))
In raportul facut de Comisia De Sanatate a Formulei 1, daca vrei un fel de baieti destepti care stiu mult mai multe ca noi, exact la asta se refereau. La faptul ca praful de Beriliu poate sa fie inhalat cand aceste motoare se produc. De aia a si fost interzis, nu de alta dar poti sa citesti chiar singur exact aceste idei pe net. (Incearca sa folosesti chestia aia numita Google... stii sa citesti nu? Intre 1999 si 2000, daca vrei se discuta mult de motoarele Ilmor care erau produse folosind si acest aliaj.
Nu pot sa spun decat ca iti doresti sa citesti macar cat am citit eu pana acum. Stiu ca ignoranta este un defect dar se poate trata. Evident daca iti doresti asta.
Uite un inceput interesant de studiu: http://en.wikipedia.org/wiki/Beryllium
Si te rog, nu te mai chinui sa postezi aici, iti mai trebuie 2000000 de ani experienta ca sa intelegi cum sta treaba cu universul asta. Stai in cutia ta, vezi cat de mult te bucuri de ignoranta pe care o afisezi in fiecare post si vezi daca iti place asa cum esti. Si ia-te de mana cu ctlnmihai, zici ca sunteti gemeni.
"Inhalation
Beryllium is harmful if inhaled and the effects depend on period of exposure. If beryllium concentrations in air are high enough (greater than 100 µg/m³), an acute condition can result, called acute beryllium disease, which resembles pneumonia. Occupational and community air standards are effective in preventing most acute lung damage. Long-term beryllium exposure can increase the risk of developing lung cancer. The more common serious health problem from beryllium today is chronic beryllium disease (CBD), discussed below. It continues to occur in industries as diverse as metal recycling, dental laboratories, alloy manufacturing, nuclear weapons production and metal machine shops that work with alloys containing small amounts of beryllium. A 2008 report from the United States National Research Council said that worker exposure to beryllium should be kept "at the lowest feasible level," as the agency's research could not establish any safe level of exposure."
@mikahakkinen: Nu stiu daca stii sa citesti intr-o limba straina, dar poti intreba un prieten care sa-ti explice inseamna randurile de mai sus din engleza, ma ofer si eu sa te ajut in a le intelege, daca doresti asa ceva.