Designul monoposturilor de F1 se va schimba radical în 2013
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
FIA a confirmat recent că Formula 1 va trece la motoare turbo de 1.6 litri începând din sezonul următor, însă modificările de regulament tehnic nu se opresc aici.
Noul regulament tehnic va include schimbări majore şi în privinţa felului în care arată monoposturile, iar aripile fată şi aripile spate vor fi mult mai mici decât acele actuale. De asemenea, forţa de apăsare aerodinamică va fi mult mai mică decât în prezent, ceea ce teoretic ar trebui să favorizeze depăşirile.
În prezent, piloţii întâmpină dificultăţi în realizarea depăşirilor din cauza forţei de apăsare aerodinamice generate de pilotul din faţă, însă acest lucru se va schimba peste mai puţin de 3 ani. Astfel, întrucât aripile vor fi mai mici, cea mai mare parte a forţei de apăsare aerodinamică va fi generată de podeaua monopostului, care va deveni perfect plană pe toată suprafaţa.
Reducerea consumului de carburant cu 35% va avea drept consecinţă o crestere a timpilor pe turul de circuit, întrucât piloţii vor sta cu pedala de acceleraţie la maxim doar 50% din timpul unui tur, comparativ cu 70% în prezent. În schimb, pneurile urmează să-şi păstreze acelaşi profil, pentru ca monoposturile să aibă o viteză cât mai mare în viraje.
Noul regulament tehnic pentru sezonul 2013 a fost realizat de inginerii Patrick Head şi Rory Byrne, iar prima versiune a acestora va ajunge la şefii echipelor din Formula 1 în această săptămână.
Aceste reguli nu sunt încă definitivate şi urmează să fie modificate în funcţiile de propunerile pe care le vor trimite inginerii echipelor. Informaţiile despre noua structură a regulamentului tehnic au fost confirmate de Head în cadrul unui interviu acordat postului britanic de televiziune BBC."Vom avea la dispoziţie 65% din cantitatea de carburant. Ni s-a spus "Aşa va fi regulamentul, trebuie să veniţi cu specificaţii pentru o maşină care să nu fie cu mai mult de cinci secunde mai lentă decât una actuală". Unele simulări pe circuit au fost realizate de Byrne la Ferrari şi când am obţinut câteva cifre pentru forţa de apăsare aerodinamică a trebuit să realizăm o geometrie pentru monopost pentru a le confirma", a declarat britanicul.
Foto: Un monopost Williams din 1980 cu aripa fata mica, asa cum ar putea arata si monoposturile sezonului 2013.
Via | BBC Sport
Tare asta,se reduc timpii,deci o sa fie mai mult pe un tur!