Deflectorul, noul mar al discordiei in Formula 1
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ferrari, Renault, Red Bull si BMW-Sauber au pus la indoiala legalitatea deflectorului utilizat de Brawn GP, Toyota si Williams si monoposturile de Formula 1 pentru sezonul 2009.
Cu toate acestea, comisarii de cursa de la Melbourne au dat unda verde celor trei echipe ca solutia tehnica adoptata este in conformitate cu regulamentul tehnic, fapt ce a pus capat acestui conflict cel putin pentru moment.
Putin mediatizat in Formula 1 pana in prezent, deflectorul este unul dintre elemente esentiale ale unui monopost in termeni de performanta. Principalul rol al deflectorului este de a micsora presiunea existenta pe podeaua monopostului prin eficientizarea fluxului de aer, oferind in acest fel mai multa aderenta in partea din spate a masinii.
Nikolas Tombazis, seful departamentului de aerodinamica al Scuderiei Ferrari, a explicat pentru publicatia Autosprint modul in care actioneaza deflectorul. "Nivelul presiunii nu este, in termeni absoluti, atat de scazut precum sub o aripa. Totusi, aripile se aplica pe o suprafata mai mica. Deflectorul nu are o presiune atat de scazuta, dar fiind pe o suprafata mai mare creaza un procentaj mai bun la incarcarea maxima. Mai mult decat atat, in contextul in care regulamentul forteaza limitarea anumitor componente, daca gasesti metode alternative de a profita de acea zona poti obtine un avantaj".
Si mai interesant este insa modul in care Brawn GP, Williams si Toyota au reusit sa dezvolte un astfel de dispozitiv total diferit de echipele rivale. Potrivit informatiilor dezvaluite de publicatia GrandPrix.com, ideea originala a apartinut fostei echipe Super Aguri, care s-a retras din competitie in luna mai a anului trecut. Angajatii departamentului de aerodinamica au trecut in custodia echipei mama Honda Racing, concentrandu-se pe dezvoltarea monopostului pentru sezonul 2009. Inginerii au adoptat tehnica noului tip de deflector pe viitorul monopost al echipei Honda.
Unul dintre angajatii departamentului de aerodinamica a plecat ulterior la Toyota, preluand insa ideea deflectorului. Astfel se explica faptul ca Toyota are un deflector foarte asemanator cu cel al echipei Brawn GP. In ceea ce priveste Williams, cel mai probabil angajatii lui Frank Williams au reusit sa descopere singuri noua metoda de constructie a deflectorului.
Via | Autosport | GrandPrix.com
:) Important e ca ai pus poza si stim cu totii despre ce vorba.
http://static.howstuffworks.com/gif/formula-one-12.gif