Problema nu a fost însă cauzată de cedarea componentei în sine, ci de blocarea sistemului de răcire a frânelor de pe partea stângă de o folie de protecţie pentru vizorul căştii pilotului.
Mecanicii au observat acest lucru la prima intrare la boxe a lui Raikkonen şi au îndepărtat folia, însă frânele erau deja supraîncălzite şi în cele din urmă au cedat. Ulterior, Lotus a iniţiat o investigaţie cu privire la acest caz şi nu a identificat nicio altă cauză pentru defecţiune.
Şeful Eric Boullier a exclus în acest sens o defecţiune la frâne, mai ales că problema a apărut doar pe partea stângă. "Ştim că avem două opţiuni pentru răcire aici.
Una era aproape prea rece, una era aproape de nivelul maxim. Dacă defecţiunea ar fi apărut pe ambele discuri de frâna atunci ne-am fi putut gândi că sistemul de răcire nu este eficient, dar a apărut la un singur disc de frâne", a explicat francezul.Via Autosport
Ce stupid, nu accident, nu lipsa fiabilitatii. O folie de plastic a pus capat recordurilor lui Kimi in ce priveste clasarile consecutive in puncte.