Sebastian Vettel avea posibilitatea de a termina cursa de la Suzuka pe locul 3, însă Ferrari a adoptat o strategie diferită de a rivalilor în urma căreia germanul a fost retrogradat pe locul 4.
Pilotul Scuderiei Ferrari a optat pentru un al doilea stint foarte lung înainte de un stint final pe pneuri hard, iar rivalii de la Red Bull au admis că nu au înţeles motivele pentru care inginerii italieni au apelat la această strategie.
"Am mers şi noi mai mult, dar pneurile se deteriorau într-un ritm în care nu credem că puteam ajunge la finalul cursei cu pneuri soft. Aşa că s-a pus problema să alegem din nou pneurile hard. dar ceea ce ne-a surprins a fost că Vettel a ales pneurile soft când era într-o poziţie bună cu 19 tururi înainte de final", a declarat Christian Horner, şeful Red Bull Racing.
În plus, Horner consideră că Ferrari a avut un monopost mai rapid pe circuitul de la Suzuka, în ciuda faptului că Max Verstappen a ocupat locul 2 în faţa lui Lewis Hamilton."Ferrari au fost puternici şi au fost chiar un pic mai rapizi decât noi.
Pe acest circuit concurezi cu acceleraţia la maxim şi este unul dintre circuitele unde contează mai mult motorul. Aşa că sunt încântat că am reuşit să convertim poziţiile de pe grilă în puncte frumoase şi cred că am fost mai puternici din punct de vedere al strategiei", a adăugat el.Via Motorsport
RBR asteapta greseala altora sa castige o cursa.
Asteptam 2017 sa vedem ceva schimbari pentru ca 2014,2015,2016 au fost evident anii Mercedes.
In 2012, Ferrari au castigat a doua cursa a sezonului, in timp ce in primele sapte (7) curse au fost sapte (7) castigatori diferiti. Cred ca ai uitat cum a fost 2012 in realitate si in varianta ta virtuala, lucrurile au mers altfel.
Iar ca sa inchid, o masina foarte buna este o masina care se bate la pole, ceea ce masina Ferrari in acest moment... sau la inceputul sezonului... nu i-ar reusit. Sa stii ca daca nu incerci sa fi deschis, sa vezi lucrurile asa cum sunt, nu o sa ai niciodata o viziune de ansamblu din care sa intelegi ceva. Prostii din astea ca Alonso si Hamilton sunt cu o clasa peste Vettel sunt pentru copii de gradinita care au diferite jucarii si conteaza care au jucaria mai mare (gen camionul meu este mai mare ca al tau), dar pe masura ce cresc, nu mai conteaza cine ce jucarii are si cat de multe.
Pentru mine este o bucurie ca pilotii se inteleg, nu mai sunt lupte ca intre altii piloti, sezonul asta au fluctuat dar macar au avut doi piloti pe pista si nu doar unul ca in alte sezoane. Nu neg ca Alonso s-a batut la titlu si in 2010 si in 2012 dar le-a pierdut pe ambele pentru ca echipa nu a functionat. Degeaba este Alonso talentat daca echipa isi face treaba si la fel degeaba este echipa talentat daca pilotii nu isi fac treaba. Cei de la Ferrari nu o echipa inchegata, poate sezonul asta au mai invatat ceva, cine stie. De la TV pare altfel treaba, la fel ca in orice alt domeniu, cand stai in spatele TV-ului pari ca le stii pe toate, chiar daca nu stii nimic.
Ferrari incepeau sezonul avand abia a 4-5-a masina(valoric) pe grila. Cu mari probleme de manevrabilitate. In Australia a termina Alonso pe 5. In Malaezia Alonso pleaca de pe 12 si castiga o cursa memorabila pe ploaie, dar cu o masina mai lenta ca Sauberul lui Perez. Pe uscat masina era mediocra si f greu de pilotat. In China Alonso pe 3 dar cu o masina din nou sub Mclaren si Red Bull. Documenteaza-te mai bine. Oricum Vettel acum piloteaza mediocru. Iar masina nu e atat de departe de Mercedes. Dovada avertismentul amical al lui Arivabene. Vettel nu va mai fi la Ferrari in 2018.