Sezonul 2016 al Formulei 1 a început în stilul caracteristic cu o cursă plină de incidente în Australia, dar care a evidenţiat încă o dată importanţa strategiilor pentru pneuri.
Sebastian Vettel a ţâşnit la start printre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg şi a preluat prima poziţie, iar în primul viraj Rosberg a reuşit să-i blocheze calea coechipierului său de la Mercedes. Kimi Raikkonen a profitat din plin de duelul direct al rivalilor de la Mercedes şi s-a infiltrat spre locul doi, în spatele lui Vettel. Dacă Rosberg s-a menţinut apoi pe locul trei, Hamilton a ajuns pe 6 după ce a fost depăşit inclusiv de Max Verstappen şi Felipe Massa.
După start, lucrurile s-au calmat, iar până la prima oprire la boxe singurul punct major de referinţă a fost depăşirea efectuată de Hamilton asupra lui Massa pentru locul 5. Vettel şi Raikkonen au mizat pe pneuri supersoft, Rosberg le-a ales pe soft, în timp ce Hamilton a riscat cu un set de cauciucuri medium.
Imediat după ce piloţii de top au intrat la boxe, Fernando Alonso l-a lovit din spate pe Esteban Gutierrez în pneul stânga-spate, a ricoşat în parapeţii de pe partea stângă a circuitului şi s-a rostogolit de două ori înainte de a se opri pe pietriş sub forma unei epave. McLaren a ieşit din monopost fără niciun fel de răni.
Chiar dacă accidentul a fost unul dintre cele mai dure văzute în Formula 1 în ultimii ani, pilotul echipeiÎn urma accidentului, cursa a fost neutralizată cu steag roşu, iar la reluarea acesteia Vettel a plecat de pe prima poziţie din faţa lui Rosberg, Raikkonen, Daniel Ricciardo, Verstappen, Sainz şi Hamilton, care coborâse pe 7 în urma primului pitstop.
A doua treime a cursei a fost cu ghinion pentru Ferrari: Raikkonen s-a retras la boxe în turul 24 din cauza unei defecţiuni tehnice care a declanşat şi un scurt incendiu, în timp ce Vettel a pierdut două secunde la pitstop din cauza unei erori umane la înlocuirea pneului stânga-faţă.
În cele din urmă, incidentul de la standuri a avut o importanţă minoră, întrucât Mercedes a reuşit să învingă Ferrari prin prisma unei strategii mai bune în alegerea pneurilor. Monopostul campioanei mondiale are performanţe superioare cu pneuri medium, iar Rosberg a înlocuit softurile cu pneurile medium în momentul în care cursa a fost neutralizată cu steag roşu după accidentul lui Alonso.
Astfel, Rosberg şi Hamilton nu au mai fost nevoiţi să intre la boxe şi au urcat în pluton pe primele două locuri, pe măsură ce rivalii au înlocuit cauciucurile.
Pe final, la adăpostul unor cauciucuri soft mai rapide, Vettel s-a apropiat ameninţător de Hamilton, însă a ieşit în decor într-o tentativă de depăşire şi a fost nevoit să se mulţumească cu locul trei. Rosberg a debutat astfel cu o victorie în noul sezon şi va avea un ascendent moral în faţa lui Hamilton, care a plătit astfel tribut pentru startul ratat.Revelaţia cursei a fost Romain Grosjean, care a adus un incredibil loc 6 pentru debutanţii de la Haas, în timp ce Max Verstappen a produs spectacol pe final când a încercat să-l depăşească pe coechipierul său de la Toro Rosso, Carlos Sainz. Într-o ultimă încercare, olandezul l-a atins pe spaniol şi a pierdut controlul volanului, însă şi-a trecut în cont ultimul loc care aduce puncte.
Ferrari merita victoria!
Dar trebuie sa ma intelegi si pe mine, ca dintr-o posibila dubla ferrari ne-am ales cu locul 3, da este frustrant!
In rest surpriza placuta a fost Toro Rosso-Ferrari, prin cei doi piloti, desi s-a vazut clar ca Max Verstappen a fost mult mai rapid decat Carlos Sainz Jr., iar in partea opusa Williams-Mercedes, dezamagitor.
Cand esti in fata poti dicta regimul de cursa, dar uiti ca acelasi Hamu de care zici matale, se ruga de echipa sa gaseasca o alta strategie ca nu poate trece de un Toro Rosso-Ferrari, despre ce vorbim aici?
A avut noroc cu vesnicul lui aliat, norocul, concretizat in accidentul lui Alonso (care dovedeste pe zi ce trece ca priceperea lui ca pilor a fost mai degraba rezultatul marketingului agresiv) si mecanicul stangaci de la boxa Ferrari, altfel nu avea sanse sa prinda podiumul.
In rest, o cursa mult mai interesanta decat ne-am fi asteptat dupa calificari, bine ca accidentul lui Alonso nu a avut urmari grave.
Era interesant de vazut cum rezolva Ferrari strategia cand vedeau ca Mercedes fac doar una.
E greu de spus cum ar fi fost deznodamantul, dar Mercedes au avut noroc cu steagul rosu. Vettel avea un avans cu care controla cursa, avans care a fost anulat. In plus de asta, sub steag rosu, Hamilton a schimbat nasul monopostului dupa ce fusese avariat in primul viraj.
Din ce am vazut eu, Mercedes sunt imbatabili inca in calificari iar in cursa situatia e mult mai stransa. Vom vedea in urmatoarele curse care, ce si cum. Azi a fost o zi mai atipica.
Restul sunt in alta liga si pot pune uneori probleme celor care lupta la titlu (a se vedea Hamilton care nu putea trece de Torro Rosso).
... ARRRRGH....
Legat de accident, Gutierez a calcat pe ceva acolo si a derapat usor spre stanga si a pierdut viteza dar asta nu-l absolva complet de vina pe Alonso. Accidentul a fost spectaculos, energia de impact a fost disipata eficient si de asta e Alonso nevatamat. Nu e prima data cand Alonso e implicat in accidente maricele, nu cred ca prindea mai mult de un an in F1 in era lui Senna prin '85, '86 etc.
https://www.youtube.com/watch?v=Iii-7zV5pzY
https://www.youtube.com/watch?v=opj_RtQLUoA
https://www.youtube.com/watch?v=7ztUaWWbamg
Rosberg sat right behind Raikkonen in the first stint, clearly very comfortably able to keep pace.
After the re-start, with Vettel on super-softs with only four laps on them and Rosberg on mediums he had to make last for 38 laps, the Ferrari pulled out 3.9secs in seven laps before the Mercedes started to come back at him.
It's hard to be completely definitive about what that says about the relative pace of the two cars, but it does suggest that the Mercedes is still the quicker car - but certainly by no more than 0.2-0.5secs a lap.
In other words, after the first race of the year, the picture looks very similar to that after testing - Ferrari are not "there" yet, but they are close enough to cause some trouble.
"Hopefully," Hamilton said, "we have some exciting races coming up ahead of us."
Ferrari pe o strategie diferita au pierdut locul 1 sau 2 dar au fost aproape de Mercedes,atentie,cu o oprire in plus,ceea ce nu e chiar de ignorat ! Ramane de vazut cum se vor descurca cu o strategie similara si daca problema lui Kimi a fost o exceptie sau vor avea probleme de fiabilitate. Si imi e greu sa cred ca startul reusit in aceasta cursa se va repeta prea des... ;)
Nici anul asta nu cred ca vom avea lupta pe circuit la varf,e greu sa se depaseasca in conditii normale de cursa...
Nu am aparut pentru ca si Hamilton si Mclaren au avut rezultate sub asteptari :)
91Schumi06
Daaaaaaa.... aici sunt. Am citit comentariile, dar nu am postat, pt ca is f dezamagit de Mclaren si nici rezultatul lui Lewis nu ma prea entuziasmeaza.
Ferrari
FERRARI
More info, news, photos and videos: Profile page on Motorsport.com
Website
http://formula1.ferrari.com
The consensus is that Ferrari did indeed miss a trick, but there is no definitive answer. As we've seen when you don't know what your rival will do the choice is not easy.
It could well be that if both teams took the restart on mediums they would have proved better suited to Mercedes, at the start and end of the stint for example, and Rosberg would have won anyway.
www.motorsport.com
atat BBC F1 cat si Sky F1 sunt de parere ca mai degraba a pierdut Ferrari cursa decat a castigat-o Mercedes
vom vedea in continuare cine cum evolueaza
eu sunt dezamagit de strategia Ferrari dar au un ritm bun de cursa si modul de start mai bun (inclusiv ambreiajul automat e mai bun)
astfel macar o sa vedem starturi spectaculoase
A race lost by Ferrari not won by Mercedes
http://www.bbc.com/sport/formula1/35855862
Australian Grand Prix: 'Ferrari messed it up'
Da au pierdut pt ca au avut ghinionul cu safety carul. Dar repet hai sa ne gandim si la faptul ca daca Lewis si Rosberg nu aveau problemele la start si intrau pe locurile 1-2 in primul viraj, sper ca nu crezi ca Ferrari putea sa ii atace pe circuit si sa ii depaseasca. Nu stateau la discutii cu Ferrari mai mult ca sigur. Se vb doar de greseala strategica a lor cu pneurile, dar ma repet, ce facea Vettel daca Hamilton si Roberg conduceau cursa la finalul turului 1. Nici in cele mai fierbinti vise a ferraristilor masina ferrari nu ar fi avut competitivitatea sa ii depaseasca pe Mercedes.
Un lucru este cert, anume ca Ferrari este mai aproape de MB in acest an, iar cei doi piloti, Rosb si Ham vor face totul ca sa se obstructioneze reciproc, s-a vazut asta si atunci cand Rosb l-a ajuns din urma pe Ham, care desi era pe un set de gume uzate nu a vrut sa-i cedeze locul lui Rosb proaspat incaltat cu gume medium.
Si mai este un alt aspect Mirciulica, cum iti explici ca al tau Ham, nu avea solutii sa depaseasca un amarat de Toro Rosso-Ferrari ambii avand setari de gume asemanatoare?
Sa fie oara formula 1 de azi o competitie a gumelor?
o intrebare off topic
ziceai mai demult k astepti ca sa se intoarca "acasa"
ai preferea ca Ham sa fie la McLaren si sa se chinuie sa intre in puncte si Alonso sa fie campion cu MB
sau
e ma bine asa ca Alonso se chinuie sa aduca McLaren in pucte si Ham castiga titluri cu MB
e o curiozitate personala
astepti ca Ham sa se intoarca "acasa"
sorry
PS: Cursa lui Rai a fost solida pacat de problemele tehnice.
"A race lost by Ferrari, not won by Mercedes"
"Ferrari have closed the gap"
Oricum Lewis e mai tanar, va reveni peste cativa ani cand Honda vor avea experienta si va mai castiga un titlu cu Mclaren.
Mai bine se chinuie Alonso cata vreme parteneriatul Mclaren-Honda este in "chinurile facerii" si Lewis sta linistit la Mercedes, aduna titluri si maturitate. Pe termen lung Honda tot va ajunge la acelasi nivel cu Ferrari si Mercedes, trebuie sa astepte. El este nascut in 1985 nu in 1981 ca Alonso. Va veni peste 4-5 ani la final de cariera si va lua inca un titlu cu Mclaren.
ca mai bine te-ai eutanasia in direct.
1.Nu uitati ce facea si Ham Ham cu Mc Lada de felul cum gafa.......
2.Este prima cursa sa vedem si la celelalte daca mai gafeaza.......
3.Titlul se joaca in 20 etape ramase, nu intr-una singura.......
4.Sa aiba in fiecare cursa cate o gafa dar sa iasa campion.......
5.In zilele noastre iesi campion doar daca ai masina suprema si o echipa care nu te retine mai mult decat este necesar la standuri........
6.Si ce o sa mai spuneti daca iese campion cu Ferrari anul asta: A avut masina cea mai buna si era normal sa fie asa !!! Al 5- lea titlu de carton......
Cat despre duelul cu Rici nu cred ca mai era motivat sa-l intreaca, asta ca sa nu-l regrete prea mult conducerea cat si fanii Red Bull.
Cred ca daca il are de la anu' coechipier pe Rici cu totul vor sta lucrurile in raportul victoriilor intre cei doi.
Mai reflectati si postam dupa 5 etape ce si cum.........
a murit sotia lui James Allison ... :(
R.I.P.
nu cred ca va avea efect pozitiv asupra sezonului ... :(
http://formula1.ferrari.com/en/a-great-loss-for-james-allison/
1. ultimele curse le-a castigat Rosberg asa este dar cu un Ferrari sub asteptari anul trecut si cu mici erori de echipa anul asta si putin ghinion(red flag, la pit-stop)
2.Vettel a gresit pentru locul 2 nu pentru locul 1. Pentru 1 echipa agresit.
3.Ma bucur ca sunt contemporan cu tine, deoarece vad ca ai harul de avedea cat de bune sunt masinile. Asa sa fie monoposturile de acelasi nivel.
''Ricci'' daca te uiti de mai multi ani la F1 cred ca ai obervat ca:
1.Cand un pilot este la apus de cariera, lui i se intampla toate rele din lume: ii crapa motorul, face pana, etc.
2.Cand un pilot isi schimba echipa trece pe locul 2 instant in cadrul echipei vezi problemele technice pe care le-a avut Vettel la Red Bull ultimul an, cel putin in prima parte a sezonului 2014 a abandonat de vreo 2-3. Apoi spre sfarsit Nu a mai avut aceleasi imbunatatiri ca Rici al tau pe monopost.
SI IN ACESTE CONDITII CE MOTIVATIE SA MAI AI ?
Superficial analizand si tu si Dani aveti dreptate dar am pretentii de la voi ca doar sunte-ti ce mai buni prezicatori si analisti de F1..........
Tu faci gramatica si mai putin F1. Posteaza cu numele tau si te astept cu comentarii contra la ce am postat eu . Si ceva argumente daca se poate.
''Merc'' cand nu mai sunt comunicatii radio vorbim de ghinion sau de ......
Iar ghinionul sa apara pentru ambele masini?