Calificările pentru Marele Premiu al Australiei, prima etapă a noului sezon de Formula 1, s-au desfăşurat sâmbătă într-un format nou cu sistem eliminatoriu, prin care FIA spera că piloţii să lupte pe circuit până în ultimele secunde.
Noul format a eşuat însă lamentabil, după ce în ultimele patru minute niciunul dintre piloţii calificaţi în Q3 nu a ieşit pe circuit. Decizia a fost una strategică după ce Lewis Hamilton şi-a asigurat pole position-ul în faţa coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg după ce a fost cronometrat cu 1:23.837.
Ferrari a decis că nu are rost să încerce să-i învingă pe germani şi a preferat să conserve pneurile pentru cursă, astfel că Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen vor ocupa a doua linie a grilei de start. Cei doi piloţi au fost cu aproximativ o secundă mai lenţi decât rivalii de la Mercedes.
Max Verstappen (Toro Rosso) a ocupat locul 5 în faţa lui Felipe Massa (Williams) şi a coechipierului său Carlos Sainz (Toro Rosso), în timp ce Daniel Ricciardo a fost cel mai lent în Q3.Problemele noului format de calificări s-au văzut încă din Q2, întrucât McLaren a fost eliminată în a doua parte a calificărilor într-un moment în care Fernando Alonso (locul 12) şi Jenson Button (locul 13) erau la boxe. În plus, piloţii au fost eliminaţi practic pe echipe, cu Renault, Sauber, Haas şi Manor pe ultimele linii ale grilei de start.
Cursa de la Melbourne va avea loc duminică cu începere de la ora 07:00 şi va fi transmisă în direct pe posturile de televiziune Digi Sport şi Dolce Sport.
Nu stiu, daca s-ar mai fi gandit putin, ar fi gasit un sistem mai simplu. Ca de exemplu, la fiecare jumatate de sesiune de calificari sa elimine pe ultimii doi mai slabi clasati. Ar fi suficient sa-i scoata pe toti pe pista (in conditii normale).
1. Mercedes confirma in continuare dar Ferrari este mai aproape decat anul trecut...deci pe fondul tensiunilor dintre Ham si Ros, Vet poate pune probleme. Ros are inainte un an foarte dificil in care sa gaseasca undeva 2 sutimi sau sa accepte ca un Ham (cu multe alte preocupari decat F1) este mai rapid decat el.
2. Schimbarea de la Ferrari nu a adus acel beneficiu pentru Rai (in ciuda asteptarilor venite de la fanii acestora). Vet este mai tanar si mai rapid.
3. Motorul renault din 2016 este aproape de nivelul motorului Ferrari din 2015 - a se observa diferenta dintre RBR si STR. Probabil ca daca RBR si STR ar fi avut motorizarea Ferrari de anul acesta Mercedes ar fi avut mai multe batai de cap si probabil Ferrari ar fi fost baturi cu propriul motor (deci au avut dreptate sa nu il dea).
4. McLaren sta mai bine decat anul trecut, pot incepe sa obtina puncte in mod constant DAR inca sunt departe.
Sa vedem daca vor aparea schimbari in cursa datorate interzicerii/ limitarii comunicatiilor. In rest, sper sa revina pe vechiul format al calificarilor. Nu este acceptabil ca in ultimele 4 minute ale calificarilor toata lumea sa fie la interviuri...
Una peste alta ma bucur ca a reinceput sezonul.
Aaaa, si sa nu uitam ca Ferrari a folosit cele mai multe jetoane la motor, peste 20 din cele 32, deci Mercedes va avea o marja de actiune mai mare in a lucra la motor de-a lungul sezonului.
Vazand vitezele de top ale echipelor motorizate Mercedes nu imi explic unde au gasit atata putere Mercedes de-a lungul iernii pentru ca folosit doar 19 jetoane fata de cele 23 ale celor de la Ferrari.
Asteptam cu emotie desfasurarea curselor F1!
Multumesc.
Regards.
"Bernie Ecclestone has called the debut for Formula 1's new qualifying format "pretty crap" after watching it on television".
Să vezi feţele piloţilor dezamăgite, coborand din monoposturi, a fost cea mai dezolantă imagine, si asta în condiţiile în care mai erau 4 minute din Q3....
Pană anul trecut ultimile 4 minute erau cele mai palpitante, insă acum fugeau piloţii de la boxe de parcă s-ar fi anunţat atentate cu bombe.
@Mclaren_Mircea_1984
A trecut un an man, dar tu nu te-ai schimbat deloc, iar te freacă grija de alţii în loc să-ţi vezi de echipa ta favorită.
E clar că în era Schumacher ai fost "abuzat" rău dacă ai rămas cu asemenea sechele.
Eu m-am referit daca ar fi cineva care sa-i poate tine piept lui Hamilton.
Am spus e SF dar poate asa mai vedem ceva actiune si la locul 1 .
Cum poti sa spui asa ceva ca Alonso cum ca a simtit masina fantastic,in ce hal a fost dus de sampania de la CHANDON, ipocritul spera sa crape Ferrari si sa devina el mare pilot cu Honda...
Asta e locul meritat in toata cariera lui de la 10 in jos...
De la tine o iau ca pe un compliment, nu ca pe o critica :)
@Sumi7
Nu am fost "abuzat" dar am suferit groaznic. Licarirea de la capatul tunelului Hamilton in 2007 :)
Gandeste-te ca pentru Rosberg este cam ultimul cartus sa dovedesca ca isi merita locul la MB, deci va fi o batalie pe cinste pentru locul 1 si va risca totul, iar Vetel sta acolo, in spatele lor si nu e nici un secret ca odata scapat in fata il prinzi cam greu din urma :).
Pleaca bine Lewis, si nu il mai vad nici Rosberg nici Ferraristii.
- dai drumul pilotilor pe circuit la interval de 5 sec in ordinea cursei trecute (testele din iarna in cazul primei curse).
- cine e pe pista ramane acolo, eventual intra sa schimbe pneuri sau isi face un drive through ca sa iasa intr-o pozitie mai buna din pluton in caz ca e blocat de cineva
- apoi dupa cateva minute incepe macelul, ultimul e eliminat la intervalul asta de 90 sec si doar el paraseste calificarile
- in caz de accident, safety car sau revenim la pasul unu cu cei ramasi dupa reluarea calificarilor. Normal, pe safety car nu e eliminat nimeni si calificarile ar putea dura mai mult de o ora
Asa am avea parte si de ceva strategie, de exemplu Ham o sa pastreze gumele moi pentru final in timp ce un pilot de la o echipa mai codasa o sa iasa pe super soft ca sa nu fie eliminat prea repede.