Debut ratat pentru noul sistem de calificări: Hamilton, pole position la Melbourne. Niciun pilot pe circuit în ultimele 4 minute

de Daniel Popescu
Sambata, 19.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obţinut pole position-ul pentru prima cursă a sezonului din Australia în faţa lui Nico Rosberg şi a rivalilor de la Ferrari, Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen. Noul format al calificărilor a eşuat lamentabil după ce niciun pilot nu a fost prezent pe circuit în ultimele patru minute.

Calificările pentru Marele Premiu al Australiei, prima etapă a noului sezon de Formula 1, s-au desfăşurat sâmbătă într-un format nou cu sistem eliminatoriu, prin care FIA spera că piloţii să lupte pe circuit până în ultimele secunde.

Noul format a eşuat însă lamentabil, după ce în ultimele patru minute niciunul dintre piloţii calificaţi în Q3 nu a ieşit pe circuit. Decizia a fost una strategică după ce Lewis Hamilton şi-a asigurat pole position-ul în faţa coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg după ce a fost cronometrat cu 1:23.837. 

Ferrari a decis că nu are rost să încerce să-i învingă pe germani şi a preferat să conserve pneurile pentru cursă, astfel că Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen vor ocupa a doua linie a grilei de start. Cei doi piloţi au fost cu aproximativ o secundă mai lenţi decât rivalii de la Mercedes.

Urmareste Automarket
Max Verstappen (Toro Rosso) a ocupat locul 5 în faţa lui Felipe Massa (Williams) şi a coechipierului său Carlos Sainz (Toro Rosso), în timp ce Daniel Ricciardo a fost cel mai lent în Q3.

Problemele noului format de calificări s-au văzut încă din Q2, întrucât McLaren a fost eliminată în a doua parte a calificărilor într-un moment în care Fernando Alonso (locul 12) şi Jenson Button (locul 13) erau la boxe. În plus, piloţii au fost eliminaţi practic pe echipe, cu Renault, Sauber, Haas şi Manor pe ultimele linii ale grilei de start.

Cursa de la Melbourne va avea loc duminică cu începere de la ora 07:00 şi va fi transmisă în direct pe posturile de televiziune Digi Sport şi Dolce Sport.

Australia - Rezultate calificări:

Comentarii (48)

  • well, calificarile renuntarilor. Pe hartie pare ok. in practica nu prea, de asta trebuie testat. Daca faceau treaba asta pe simulator se prindeau din timp si nu ar mai fi fost caraghiosi acum.
    8 5
  • nu o sa reziste sistemul asta, nu in forma asta
    12 2
  • pe NBC e criticat sistemul din plin, le-a dat alora subiect fierbinte
    8 1
  • Deci motorul inca isi spune cuvantul, Ferrari ar fi fost un pic mai aproape de Mercedes dar oricum nu i-ar fi egalat sub nicio forma, de aia au si renuntat. Totusi, Hamilton este imbatabil fata de Rosberg.
    18 3
  • GrosJan
    Esentialul e ca macaronarii si-au luat inutil avant. Cum am spus, rapizi in teste doar de dragul naivilor. Astazi Mercedes le-a furnizat KO.
    19 28
  • monson
    nu mai vorbeste nimeni ca nu prea s-a schimbat ierarhia fata de anul trecut, esecul sistemului de calificari e in prim plan. Vettel era destul de dezamagit ...
    11 2
  • GrosJan
    cu calificarile stim cum stam, ne lamurim maine si in legatura cu regimul de cursa
    14 1
  • In cursa cred ca Mercedes termina la distanta mare. Si nu m-ar mira prea tare daca Verstapen ar face un podium. Bine, o sa vina "strategii" romanesti care sa spuna verzi si uscate asa cum au facut-o inainte de calificari.
    10 13
  • Nu e vina calificarilor ca Hamilton a facut 1.23.8. Poate ca daca era vechiul format nu ar mai fi fost diferentele asa mari intre Mercedes si Ferrari, dar ordinea era aceeasi.
    11 6
  • Aveti dreptate cu simularile de calificari. Nici macar nu s-au obosit sa le faca.
    Nu stiu, daca s-ar mai fi gandit putin, ar fi gasit un sistem mai simplu. Ca de exemplu, la fiecare jumatate de sesiune de calificari sa elimine pe ultimii doi mai slabi clasati. Ar fi suficient sa-i scoata pe toti pe pista (in conditii normale).
    1 1
  • GrosJan
    Vettel era cam ingrijorat. Ham ii sufla in ceafa cu al patrulea titlu si apoi nu se stie, poate sa-i haleasca lui Vettel placinta de cel mai titrat pilot de dupa Schumacher
    14 12
  • Vetel a fost campion datorita geniului unui om. Pe numele lui Newey. Acum, e dezumflat. Se poate da peste cap, Mercedes sunt mai buni la toate capitolele. Piloti, echipa, tot. Mai sta un an doi si pleaca de la Ferrari. Il astept pe Verstapen sau Ricciardo. Iar formatul calificarilor nu schimba cu nimic situatia.
    13 19
  • Alonso are sanse sa ia cursa de cursa cate un punct :))))
    9 8
  • Vettel a fost campion datorita faptului ca a fost mai bun decat Webber si Alonso cu blown diffuser. Alonso a fost campion datorita lui Briatore, lipsei de fiabilitate a mclarenului si pneurilor michelin pe care nu le-a avut schumacher. Gasesti la toti cate un datorida din asta
    21 8
  • fetel a fost bun ca avea o masina infailibila aerodinamic. Cum Newey n-a mai putut influenta decisiv performanta championu s-a fasait. Alonso s-a batut pentru titluri pana in ultima cursa si nu avea masina Red Bull ca Webber. Ricciardo l-a facut uitat pe fetel inca de cum a ajuns la Red Bull. Pe Ferrari va scrie mare un "3". Acolo le e locul. Pana la urma nu e nici o diferenta intre punctul ce-l ia sau nu Alonso si locul 3 vesnic al lui fetel. Ba, poate ca e. Suma pe care o primeste fiecare la final de sezon.
    17 26
  • La anul Alonso intr-un Mclaren o sa dea de pamant cu Ferrariul. Tine minte ca ne mai intalnim aici la povesti. ;)
    16 21
  • Noul format al calificarilor e un dezastru...Pacat de sportul asta care e distrus de cei care il conduc..
    14 0
  • la anul Alonso nu mai e in F1
    9 11
  • McLada
    La anul tot cu 1500 de ani or sa fie in urma MERCEDES si FERRARI....si tot asa o sa va uitati...voi ..mclarenistii patetici...la start si la stiri...ca sfirsit nu mai au de mult cursele pentru voi...la voi se termina cu mult inainte de final....va pupa tata pateticilor...priceputilor...;00
    7 19
  • oDIOSUL
    ANUL ASTA,DACA mCLAREN FACE 7-10 PUNCTE PINA LA FINAL,SUNT REGI
    7 14
  • Pe vremuri , ironiile schimbate de fanii diferitelor echipe de F 1 erau mai subtile..Comentariile celor 2 de mai sus sunt cam de locul 21 -22...Cu penalizare de 3 pozitii pentru Mclada..
    19 0
  • In sfarsit a reinceput marele circ cu un ... mare circ. Totusi sunt cateva aspecte de observat:

    1. Mercedes confirma in continuare dar Ferrari este mai aproape decat anul trecut...deci pe fondul tensiunilor dintre Ham si Ros, Vet poate pune probleme. Ros are inainte un an foarte dificil in care sa gaseasca undeva 2 sutimi sau sa accepte ca un Ham (cu multe alte preocupari decat F1) este mai rapid decat el.

    2. Schimbarea de la Ferrari nu a adus acel beneficiu pentru Rai (in ciuda asteptarilor venite de la fanii acestora). Vet este mai tanar si mai rapid.

    3. Motorul renault din 2016 este aproape de nivelul motorului Ferrari din 2015 - a se observa diferenta dintre RBR si STR. Probabil ca daca RBR si STR ar fi avut motorizarea Ferrari de anul acesta Mercedes ar fi avut mai multe batai de cap si probabil Ferrari ar fi fost baturi cu propriul motor (deci au avut dreptate sa nu il dea).

    4. McLaren sta mai bine decat anul trecut, pot incepe sa obtina puncte in mod constant DAR inca sunt departe.

    Sa vedem daca vor aparea schimbari in cursa datorate interzicerii/ limitarii comunicatiilor. In rest, sper sa revina pe vechiul format al calificarilor. Nu este acceptabil ca in ultimele 4 minute ale calificarilor toata lumea sa fie la interviuri...
    Una peste alta ma bucur ca a reinceput sezonul.
    29 0
  • @91Schumi06
    Deci anul asta Fetel se lupta pentru titlu, zici tu. E bine.
    5 7
  • Rai este o leguma uscata. Poti sa-i dai si un Mercedes el tot acolo va fi. Tine locul ocupat intr-o masina de top. Hulkenberg se chinuie la Force India.....
    14 12
  • eu n-am zis ca Vettel se bate pt titlu. Ce nu vreti voi sa intelegeti, este ca F1 ca oricare alt sport de pe planeta asta, nu este altceva decat o industrie controlata de-o mare mafie. Si in aceasta industrie castiga echipa care cotizeaza mai mult.
    18 6
  • Pot sa rasuflu linistit. Situatia este la fel ca anul trecut. Tot cam aceasi diferenta a fost si in calificarile de anul trecut si Mercedes nu a pierdut suprematia pana la final. Neasteptat de bine Mclaren. Daca nu era prostia asta de calificari putea prinde locul 10. Am speranta neasteptat de mari.
    Aaaa, si sa nu uitam ca Ferrari a folosit cele mai multe jetoane la motor, peste 20 din cele 32, deci Mercedes va avea o marja de actiune mai mare in a lucra la motor de-a lungul sezonului.
    18 18
  • Yeeee.... sunt super happy... toata nebunia din teste cum ca Ferrari sunt foarte aproape sau chiar cu ceva in fata celor de la Mercedes, timpii lui Raikkonen si Vettel in 5 din cele 8 zile de teste ma demoralizase serios. Stiu cei mai noi dintre useri nu inteleg asta, dar cei mai vechi si fanii Mclaren ma inteleg macar partia de antipatia si groaza fata de Ferrari datorita anilo 2000-2007 cand in era Schumacher Mclaren erau distrusi cursa de cursa. O epoca de cosmar, care m-am temut ca va reveni anul acesta cu Ferrari avand cea mai buna masina si ca va fi anul lor. Escrocii de Rosberg, Wolff si Lowe m-au tinut ca pe pioneze toata iarna punandu-mi capa cand au zis chiar ca se astepta sa fie depasiti de Ferrari. Nu inteleg de ce au facut toata farsa aceasta. Hai sa spunem ca poate circuitul nu ar avantaja Ferrari si nu vor avea avea decalaj de aproape o secunda, dar o jumatate de secunda tot trebuie sa aiba Mercedes in mana.
    Vazand vitezele de top ale echipelor motorizate Mercedes nu imi explic unde au gasit atata putere Mercedes de-a lungul iernii pentru ca folosit doar 19 jetoane fata de cele 23 ale celor de la Ferrari.
    13 22
  • Noul format al calificarilor poate fi schimbat pana in Bahrain -declaratie Ecclestone
    0 0
  • Bottas si Williams sunt investigati de catre FIA deoarece n-au transmis niste documente catre FIA care faceau referire la setarea suspensiei
    0 0
  • bai Mircea, tu esti un nebun simpatic. Dar ce te vei face tu daca copilul tau va deveni cel mai infocat fan Ferrari???:)))
    23 0
  • Bebe N
    Pace!
    Asteptam cu emotie desfasurarea curselor F1!
    Multumesc.
    Regards.
    0 0
  • Rosberg, Wolfe si Lowe, nici nu stiu ei cum chinuie un suflet din Romania cu declaratiile lor pripite
    0 0
  • Baieti....ceva spun stiu ca e de domeniul SF dar daca vrem sa vedem curse si sa vedem putin spectacol la varf sa treaca si Vettle la Mercedes cu Hamilton si atunci vedem ceva suspanssssssss !!!!
    11 0
  • 91Schumi06
    pai poate sa faca puradei?Gayul asta?tu l-ai vazut pe facebook?:)))
    0 0
  • gabyz, ti se pare ca hamilton, alonso, raikkonen ...etc, au trecut la rbr cand domina vettel?
    5 1
  • Urmăresc Formula 1 de 25 de ani, sincer vă spun că a fost cea mai catastrofală etapă urmărită . Pană şi mumia de Ecclestone a declarat
    "Bernie Ecclestone has called the debut for Formula 1's new qualifying format "pretty crap" after watching it on television".
    Să vezi feţele piloţilor dezamăgite, coborand din monoposturi, a fost cea mai dezolantă imagine, si asta în condiţiile în care mai erau 4 minute din Q3....
    Pană anul trecut ultimile 4 minute erau cele mai palpitante, insă acum fugeau piloţii de la boxe de parcă s-ar fi anunţat atentate cu bombe.
    @Mclaren_Mircea_1984
    A trecut un an man, dar tu nu te-ai schimbat deloc, iar te freacă grija de alţii în loc să-ţi vezi de echipa ta favorită.
    E clar că în era Schumacher ai fost "abuzat" rău dacă ai rămas cu asemenea sechele.
    12 1
  • bine ca nu am vazut califcarile, la ce citesc pe aici...
    4 1
  • simpaticus , dar tie nu ti se pare ca Rosberg e in plus acolo.......?
    Eu m-am referit daca ar fi cineva care sa-i poate tine piept lui Hamilton.
    Am spus e SF dar poate asa mai vedem ceva actiune si la locul 1 .
    2 0
  • Anakonda
    Cum naiba sa ai curaj sa te bucuri de motorul sau de puterea motorului Mercedes ,chipurile ca Ferrari este ko. cand echipa ta favorita motorizata de Honda este ca si latrina competitiei,
    Cum poti sa spui asa ceva ca Alonso cum ca a simtit masina fantastic,in ce hal a fost dus de sampania de la CHANDON, ipocritul spera sa crape Ferrari si sa devina el mare pilot cu Honda...
    Asta e locul meritat in toata cariera lui de la 10 in jos...
    0 0
  • rosberg e cel mai bun dupa hamilton deci nimeni din F1 nu ii tine piept lui hamilton in acest moment. E testat ham, i-a avut coechipieri si pe alonso si pe button daca voi credeti ca vettel poate mai bine ca ei ...
    0 0
  • @91Schumi06
    De la tine o iau ca pe un compliment, nu ca pe o critica :)

    @Sumi7
    Nu am fost "abuzat" dar am suferit groaznic. Licarirea de la capatul tunelului Hamilton in 2007 :)
    4 6
  • Mirciulica, dincolo de frustrarea ta trebuie sa recunosc ca ai o doza de sinceritate pentru care ai un "Like" de la mine, insa te rog ai grija de tine sa nu-ti tai venele in cazul unei reusite Ferrari :) !
    Gandeste-te ca pentru Rosberg este cam ultimul cartus sa dovedesca ca isi merita locul la MB, deci va fi o batalie pe cinste pentru locul 1 si va risca totul, iar Vetel sta acolo, in spatele lor si nu e nici un secret ca odata scapat in fata il prinzi cam greu din urma :).
    7 1
  • @Sumi7

    Pleaca bine Lewis, si nu il mai vad nici Rosberg nici Ferraristii.
    3 7
  • lambada
    sa vezi ce dansez maine cind o sa vad masinile McLaren abandonate pe dreapta :))))
    1 0
  • ideea de knockout nu e rea, doar implementarea a fost proasta. Uite reteta:
    - dai drumul pilotilor pe circuit la interval de 5 sec in ordinea cursei trecute (testele din iarna in cazul primei curse).
    - cine e pe pista ramane acolo, eventual intra sa schimbe pneuri sau isi face un drive through ca sa iasa intr-o pozitie mai buna din pluton in caz ca e blocat de cineva
    - apoi dupa cateva minute incepe macelul, ultimul e eliminat la intervalul asta de 90 sec si doar el paraseste calificarile
    - in caz de accident, safety car sau revenim la pasul unu cu cei ramasi dupa reluarea calificarilor. Normal, pe safety car nu e eliminat nimeni si calificarile ar putea dura mai mult de o ora

    Asa am avea parte si de ceva strategie, de exemplu Ham o sa pastreze gumele moi pentru final in timp ce un pilot de la o echipa mai codasa o sa iasa pe super soft ca sa nu fie eliminat prea repede.
    0 1
  • Formatul vechi de calificare este cel mai bun..
    0 0
  • poate ca nu e cel mai bun sistem de calificari , au incercat si ei cu degetul si s/au fript, o sa se revina de etapa viitoare, spuneau cei de pe c4, am inteles ca rosberg nu a mai avut un set de pneuri cu ce sa iasa, asa ca a cedat fara lupta, mai mult spuneau englezii ca iesirile in decor repetate au modificat balansul masinii. pentru mclada , nu am cuvinte, au progresat foarte mult, sunt fiabili, iar ca fan sper maine sa faca o figura placuta, ma bucur ca a revenit la viata lumea pe aici, si sper ca remarcile urate sa le lasati in fata oglinzii. numai bine si o cursa frumoasa maine
    4 2
  • calificarile din 2002 sunt cele mai bune (au rezistat multi ani in F1). O ora, iesi cand vrei faci ce vrei sau ma rog, ce poti. Facea Montoya timp bun iar Schumacher pandea in garaj cu ochii pe monitorul cu timpi. Iesea si Schumacher sa dea corectia necesara si de obicei pe final era multa activitate pe pista. La inceput era cam pustiu de asta au si schimbat.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru