De la Rosa: "Inlocuirea nasului masinii va fi dificila"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru a imbunatati sansele de depasire si implicit spectaculozitatea curselor, aripa fata a monoposturilor va fi flexibila, pentru a permite pilotilor sa schimbe unghiul acesteia in timpul duelurilor.
Totusi, acest lucru va duce la necesitatea unei conexiuni hidraulice sau electronice intre cockpit si aripa fata, motiv pentru care inlocuirea nasului monopostului va necesita mai mult timp, mai ales daca este vorba despre un accident.
"Faptul ca poti schimba unghiul aripii fata are si parti negative, iar una dintre ele este ca schimbarea nasului masinii va fi intarziata", a declarat Pedro de la Rosa in cadrul unui interviu pentru ITV. "Poti utiliza un sistem hidraulic sau un motor electronic, dar indiferent ce alegi tot trebuie sa faci legatura intre cabluri, pentru ca (n.r - ajustarea aripii fata) se face din cockpit. Asa ca se va pierde mult timp la pitstop pentru toata lumea".
Totodata, aripa fata va fi mai lata decat in sezoanele precedente, ceea ce l-a determinat pe Nick Heidfeld sa afirme ca in 2009 vor exista mai multe accidente, intrucat pilotii nu sunt obisnuiti cu noile dimensiuni.
Cu toate acestea, de la Rosa considera ca pilotii se vor obisnui rapid si ca astfel de incidente nu se vor petrece. "Nu sunt ingrijorat in privinta asta. Nu sunt ingrijorat pentru ca este nevoie de putin timp pentru a te obisnui cat de aproape sa fii fata de cel din fata ta sau cat de mult te poti folosi de borduri. Dar pana la urma este nevoie de numai cateva teste; dupa cativa kilometri nu ar trebui sa mai fie o problema", a adaugat pilotul de teste al echipei McLaren.
Comentarii (0)