Cursele de Formula 1 vor avea o grafică îmbunătățită în 2019: informații despre șansele de depășire, uzura pneurilor și strategii

de Daniel Popescu
Marti, 04.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grafica Formulei 1 va include informații despre șansele procentuale pe care le are un pilot să efectueze o depășire, gradul de uzură al pneurilor sau verdicte asupra strategiilor pentru schimbarea cauciucurilor.

Liberty Media a anunțat în această săptămână o serie de noutăți atractive pentru fanii care urmăresc cursele de Formula 1 la posturile de televiziune sau pe platforma online F1TV.

Astfel, grafica afișată în timpul curselor va fi îmbunătățită semnificativ pentru a ajuta fanii să înțeleagă mai bine ce se întâmplă pe circuit, iar directorul sportiv Ross Brawn a oferit o serie de exemple concrete.

Una dintre noutăți este afișarea unei predicții cu privire la șansele pe care le are un pilot să efectueze o depășire. "Putem face predicții despre ce se va întâmpla într-un duel pe baza datelor în timp real și a datelor istorice. Echipele nu au toate aceste date. Noi avem datele ambelor monoposturi și putem face această comparație", explică Brawn.

O altă noutate este prezentarea unor informații cu privire la uzura pneurilor, cu scopul de a înțelege dacă un pilot are probleme care vor conduce la o intrare rapidă la standuri. "Îi putem face pe fani să înțeleagă dacă un pilot are probleme cu pneurile sau dacă poate gestiona situația.

Echipele au avut mereu aceste informații, dar noi le vom prezenta fanilor pentru a le arăta ce se întâmplă", a adăugat Brawn.

Nu în ultimul rând, grafica va prezenta și analize în timp real a strategiilor adoptate de piloți, pentru ca fanii să înțeleagă ce echipe au aplicat strategiile corecte la boxe. "Le vom arăta fanilor de ce au oprit și când au oprit piloții", a mai precizat Brawn.

Toate aceste informații vor fi integrate în grafică prin intermediul platformei Amazon SageMaker dezvoltată de Amazon Web Services (AWS), care permite construirea unor scenarii de lucru digitale pe baza unor date predefinite.

Prezentarea lui Ross Brawn pentru toate aceste noutăți poate fi urmărită mai jos, începând cu o oră și 39 de minute de la startul clipului:

Via Motorsport

Comentarii (20)

  • Daca mai castiga din nou CM Mercedes Benz, abandonez de tot F1. Pentru ca asta nu ar mai fi F1.
    2 14
  • Tot nu vor fi multe depasiri,dar vom sti de ce! Prostie americana la greu.
    7 6
  • F1, aceasta Insula iubirii.
    Cine se uita la F1 ca sa afle despre pneuri sau ce sanse au pilotii sa depaseasca? Pe linia dreapta au 100%, doar nu o sa vedem pe linia dreapta 52% sanse. Ce sens are sa scrii sansele la depasire cand stim ca se depaseste pe linia dreapta? :))
    E ca si cum te-ai uita la fotbal ca sa afli din ce material sunt facute ghetele de fotbal :))
    Penibil. Avem un 2018 in care 2 piloti au luptat pentru titlu, dar ei nu au luptat pe circuit direct, ci au fost dueluri de la distanta sau dueluri care au fost decise de pneuri. Nu am avut vreun duel Alonso-Schumacher, Senna-Prost, Schumacher-Hakkinen si asta spune multe despre nivelul de F1. Avem piloti care lupta pentru titlu fara sa lupte si castiga prin strategie. Si ultimele dueluri au fost prin 2007. De atunci, tot asa, dueluri false, lupte matematice si strategice.
    19 2
  • mircea badea
    trebuie anulate strategiile. rezervor dublu si doar 1 tip de anvelopa.
    12 3
  • Liberty Media vor sa faca F1 fezabila pietei americane. Daca vedeti transmisiile sportive americane si informatiile furnizate in timpul acestora, o sa intelegeti mai bine de unde vine ideea asta cu informatiile si cui i se adreseaza. Tot de aici vine si orientarea spre circuitele stradale. Piata americana e cea mai mare platitoare de evenimente pay per view, iar Liberty este o afacere, iar astia vor sa faca bani inainte de orice.
    E relativ simplu. Vremurile se schimba, iar daca ne place noua sau nu, asta conteaza mai putin, pentru ca americanii sunt peste 300milioane si au de unde face bani.
    8 0
  • Ha,ha,ha...
    O sa incarce ecranul tv ca badul de craciun cu "date" irelevante. Vor nimeri "predictiile" la fel ca Pirelli schimburile de pneuri, adica deloc :))
    7 5
  • Razvan Dumbraveanu
    Bre, mutati-va pe grupu' istoricilor de f1, acolo e belea, e o catedra de vreo 3-4 "profesori" care stiu tot ce misca in sportu' asta, nu stiu ce rost mai are competitia ca aia stiu de dinainte ce-o sa fie.
    7 0
  • The Dot
    Auch!

    "Former Ferrari president Luca Di Montezemolo believes the Formula One title would have been theirs had Lewis Hamilton been driving"
    7 4
  • @The Dot
    Asta pune pilotii Ferrari intr-o lumina proasta si nu e corect. Mai bine zicea ca oricare pilot Ferrari ar fi castigat, daca avea masina lui Hamilton.
    7 5
  • De ce sa minta? Ca vrei tu? Acum fi si tu sincer, ti se pare ca pilotul nr 1 s-a ridicat la nivelul materialului de concurs? Alonso, Hamilton, castigau titlul cu masina aia.
    8 5
  • @@Radu
    In perioada 2010-2013, Vettel a fost campion 4 ani consecutiv, deci nu mai are nimic de demonstrat. Daca Hamilton ar fi fost la Ferrari in 2018, ar fi iesit maxim pe locul 2 la final de sezon.
    6 8
  • Raducule, stiu ca esti fanboy fetelica dar vorbesti prostii. Pana si cornuta de fetel recunoaste c-a fost slab. Tocmai ca trebuie sa dovedeasca ca nu Newey i-a oferit titlurile si ca nu e un campion de plastic, dupa cum s-a vazut in tot rastimpul asta incepand cu 2014 cand si-a luat-o rau de la Ricci. Ferrari au avut o masina foarte buna, cursa si calificari iar fetita ta si-a dat rau in petic, fie izbind-o de garduri fie acrosand alti piloti. Au mai gafat si cu strategia dar per ansamblu fetita a stricat-o rau, si in 2017 si in 2018. Asa cum anticipam aici si va spuneam unora la inceput de sezon. Pana si fanii ferrari aia adevarati s-au saturat de el si il vor pe Alonso inapoi. S-ar putea sa nu fie nevoie de Alonso si Leclerc sa fie acel campion pe care il vor. Mie mi-e clar ca vetel nu poate mai mult decat daca are o masina superdominanta asa cum a avut-o in perioada aerodinamicii lui Newey.
    9 4
  • Vettel a castigat datorita aerodinamicii lui Newey si Hamilton a castigat datorita aerodinamicii lui Toto ...
    4 4
  • The Dot
    E problema lui daca pune pilotii Ferrari intr-o lumina proasta sau nu. Pe de alta parte, nu este singurul care a facut o afirmatie de genul asta si aici nu includ oe cei care ar fi pro Hamilton. Iar daca era asa usor pe masina Mercedes, Bottas termina pe locul 2, hai pe 3, nu pe 5.
    7 2
  • @The Dot
    Bottas a terminat pe 5 pentru ca Hamilton, daca nu ceda locurile pentru coleg...era fara probleme pe 3...poate chiar pe 2... ;)
    2 7
  • @@the dot
    Nu prea stii aritmetica da'...nu mai conteaza. Conteaza ca fetelica al tau s-a facut, inca o data de kko. Total.
    6 3
  • De dragul discutiei, daca ai calcula cate puncte au avut Hamilton si Bottas cu/fara ajutor, sigur primul nu ar fi fost mai jos, iar in ceea ce-l priveste pe Bottas, nu ar fi urcat mai sus de 4.
    5 1
  • THE DOT POKEMON
    daca nu facea BOT ce a facut...HAM CIOCAN nu era nici pe 3-cu indulgenta...matematicianul curului
    3 7
  • Gilles
    THE DOT POKEMON-nu ti-ai luat pastilele...e greu cand vezi cat de mare e idolul tau, VETEL.
    5 3
  • Eu cred ca in 2019 avantajul este de partea Ferrari. Ma mir cum de FIA a cautat sa anuleze avantajul primului loc avand in vedere ca acesta este Mercedes. Teoretic sa pleci din pole positon in 2019 nu mai este un asa mare avantaj. Cu noile reglementari aerodinamice urmaritorul va pitea haitui mult mai mult pe cel din fata.
    In plus cred ca pe parte aerodinamica Ferrari vor fi mai ingeniosi.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru