Liberty Media a anunțat în această săptămână o serie de noutăți atractive pentru fanii care urmăresc cursele de Formula 1 la posturile de televiziune sau pe platforma online F1TV.
Astfel, grafica afișată în timpul curselor va fi îmbunătățită semnificativ pentru a ajuta fanii să înțeleagă mai bine ce se întâmplă pe circuit, iar directorul sportiv Ross Brawn a oferit o serie de exemple concrete.
Una dintre noutăți este afișarea unei predicții cu privire la șansele pe care le are un pilot să efectueze o depășire. "Putem face predicții despre ce se va întâmpla într-un duel pe baza datelor în timp real și a datelor istorice. Echipele nu au toate aceste date. Noi avem datele ambelor monoposturi și putem face această comparație", explică Brawn.
O altă noutate este prezentarea unor informații cu privire la uzura pneurilor, cu scopul de a înțelege dacă un pilot are probleme care vor conduce la o intrare rapidă la standuri. "Îi putem face pe fani să înțeleagă dacă un pilot are probleme cu pneurile sau dacă poate gestiona situația.
Echipele au avut mereu aceste informații, dar noi le vom prezenta fanilor pentru a le arăta ce se întâmplă", a adăugat Brawn.Nu în ultimul rând, grafica va prezenta și analize în timp real a strategiilor adoptate de piloți, pentru ca fanii să înțeleagă ce echipe au aplicat strategiile corecte la boxe. "Le vom arăta fanilor de ce au oprit și când au oprit piloții", a mai precizat Brawn.
Toate aceste informații vor fi integrate în grafică prin intermediul platformei Amazon SageMaker dezvoltată de Amazon Web Services (AWS), care permite construirea unor scenarii de lucru digitale pe baza unor date predefinite.
Prezentarea lui Ross Brawn pentru toate aceste noutăți poate fi urmărită mai jos, începând cu o oră și 39 de minute de la startul clipului:
Via Motorsport
Cine se uita la F1 ca sa afle despre pneuri sau ce sanse au pilotii sa depaseasca? Pe linia dreapta au 100%, doar nu o sa vedem pe linia dreapta 52% sanse. Ce sens are sa scrii sansele la depasire cand stim ca se depaseste pe linia dreapta? :))
E ca si cum te-ai uita la fotbal ca sa afli din ce material sunt facute ghetele de fotbal :))
Penibil. Avem un 2018 in care 2 piloti au luptat pentru titlu, dar ei nu au luptat pe circuit direct, ci au fost dueluri de la distanta sau dueluri care au fost decise de pneuri. Nu am avut vreun duel Alonso-Schumacher, Senna-Prost, Schumacher-Hakkinen si asta spune multe despre nivelul de F1. Avem piloti care lupta pentru titlu fara sa lupte si castiga prin strategie. Si ultimele dueluri au fost prin 2007. De atunci, tot asa, dueluri false, lupte matematice si strategice.
E relativ simplu. Vremurile se schimba, iar daca ne place noua sau nu, asta conteaza mai putin, pentru ca americanii sunt peste 300milioane si au de unde face bani.
"Former Ferrari president Luca Di Montezemolo believes the Formula One title would have been theirs had Lewis Hamilton been driving"
Asta pune pilotii Ferrari intr-o lumina proasta si nu e corect. Mai bine zicea ca oricare pilot Ferrari ar fi castigat, daca avea masina lui Hamilton.
In perioada 2010-2013, Vettel a fost campion 4 ani consecutiv, deci nu mai are nimic de demonstrat. Daca Hamilton ar fi fost la Ferrari in 2018, ar fi iesit maxim pe locul 2 la final de sezon.
In plus cred ca pe parte aerodinamica Ferrari vor fi mai ingeniosi.